יום ראשון, 27 בדצמבר 2015

איך ניצלתי מהטעות הנוראית של העסק?


 בשנה הראשונה לעצמאות שלי למדתי המון דברים, למשל למדתי שבאוגוסט לקוחות שלי עסוקות עם ילדים, חופש גדול, עונת מלפפונים ולא יכולות להשקיע בליווי וייעוץ לעסק שלהן למרות שהן מאד מאד רוצות. 
פתאום נתקלתי במצב שחודש שלם אין לי עבודה, אין לי כמעט הכנסה. הלקוחות שלי מתקשרות מיואשות שהן לא מצליחות למצוא זמן לגרד בראש, בטח שלא להיפגש איתי והן לא יודעות מה לעשות.
הייתי מבולבלת, לא תכננתי שככה זה יהיה! מי הזיז את הגבינה שלי מבלי לספר לי על זה?!

שאלתי את הקולגות שלי מה הן עושות, הן צחקו עלי ואמרו לי שככה זה והן ממליצות לי לקחת מזוודה ולצאת עם המשפחה לתאילנד. עד כמה שההצעה הזו תמיד קוסמת לי, המחשבה שאני לא עצמאית, לא יכולה לנהל את מחזור ההכנסות שלי הטריפה אותי! אני יצאתי לעצמאות כדי לייצר שפע לבית שלי, אני מאמינה שאני לא יכולה לסגור את העסק בגלל שעכשיו זו עונת המלפפונים, או בגלל שזה חגים או בגלל שעכשיו יש תקופה כזו של יובש. אם אני אעשה כך אולי אצליח לעבוד חודשיים בשנה וזה לא התיישב לי עם המילה עצמאות. כעצמאית אני רוצה להיות עצמאית כלכלית ולדעת לייצר שפע מתמשך למשפחה שלי ולעצמי.

הבנתי שזהו דפוס וכאב של קהל היעד שלי! ובכל מקום שיש דפוס וכאב שלא מקבל מענה יש הזדמנות עסקית! אז מינואר ישבתי לתכנן את חודשי הקיץ, ישבתי וחשבתי מה אני הולכת לעשות. אחרי מספר רב של פגישות, סיעור מוחות החלטתי בשמחה, צהלה והתרגשות שאני הולכת לעשות קייטנה לעצמאיות!
יום בשבוע מפגש תוכן משלב תוכן מעשי עם תוכן מעצים לאורך 6 שבועות. יהו! זה מקורי! יהו איזו רשימת תכנים אספתי! יהו! איזה מקום משגע מצאתי! אפילו מצאתי שם! קראתי לזה "ארטיק קרח" כי זה המרענן הרשמי של הקיץ של העצמאיות.

הנה פיסה מההיסטוריה... סקיצות שהמעצבת ענבל גיבור הכינה לי עבור הקייטנה.

אתן בטח שואלות את עצמכן איך לא ראיתן או שמעתן על "הארטיק קרח" הגאוני הזה? אז... זהו... שלפעמים אני מקשיבה לשיטה השיווקית שלי :) והחלטתי שנייה לפני שהכל מוכן לקיים קבוצת מיקוד.
לקחתי כחמש לקוחות שלי, נפגשנו לבוקר אחד ושאלתי אותן שאלות. אני יכולה לספר לכן שתוך זמן קצר הלב שלי התרסק והתנפץ למיליון רסיסים קטנים. כל אחת במילים האוהבות שלה אמרה לי "מיה, מטורפת עלייך וזה נשמע מדהים אבל אני לא רואה איך אני אוכל להגיע". החלטתי להרים טלפון לעוד כחמש לקוחות שלי ושאלתי אותן את אותן השאלות... התשובות היו דומות. 

עכשיו ניצבה בפני האופציה, להקשיב לעצמי ולחשוב שהן לא מבינות שום דבר, לא יודעות לזהות חדשנות, לא מעריכות את כל הטוב שאני רוצה לתת להן או לזרוק הכל, להקשיב להן, למה שהן רוצות , למה שהן צריכות ולחזור לשולחן השרטוטים. זה היה שבוע לא פשוט, שבורת לב ישבתי להקשיב להן, ישבתי לשמוע מהן כמה אני טועה והן צודקות. אחרי אותו שבוע, ישבתי עם עצמי, חשבתי, חשבתי, חשבתי ובסוף פיצחתי את זה.

החלטתי לעשות אירוע כמה ימים לפני אוגוסט, כמה ימים לפני שהלקוחות שלי נכנסות לטירוף, באותם בימים שהן מרגישות שהן עושות הכל חוץ מכל מה שהן רוצות לעשות למען עצמן ולמען העסק שלהן. החלטתי לעשות אירוע מפ


נק, מזמין, מחבק, מצחיק, מלכד ובו יהיה "סיבוב אחד לעסק סיבוב אחד לבעלת העסק". מפגש בו מעבר לכיף ולחברה כל אחת תצא עם כלים מעשיים לעסק לצד התרעננות לעצמנו ומילוי מצברים. החלטתי לקרוא לאירוע "עכשיו אני".

והנה כבר הסקיצות של המעצבת ענבל גיבור לאירוע "עכשיו אני"


עשיתי שוב קבוצת מיקוד והרגשתי שהן מבינות אותי והן אוהבות את זה. תכננתי את האירוע לכ- 40 נשים. תוך כמה ימים ספורים נרשמו 80 וסגרתי את ההרשמה בפועל הגיעו 90 ושם נולדה מסורת שמלווה אותי שנים. אירוע קיץ "עכשיו אני", מסורת שהתפתחה לסדרה של מפגשים בנושאים שונים כל פעם, מסורת שלפני כמה חודשים התפתחה וכללה אירוע "עכשיו אני" עם אירוח מלא כולל לילה שינה (מסיבה מטורפת של בנות), והשם שהפך כל כך מזוהה עם העשייה שלי.


ללא קשר עם לקוחות, ללא מחקר נכון לאורך תהליך השיווק אנחנו לא יכולות להצליח! אנחנו חייבות ללמוד כיצד לעשות דברים נכון, מתוך מחקר, הקשבה, איסוף נתונים, הבנייה ולא רק על סמך האינטואיציה שלנו.

ב- 6.1.16 אני מקיימת מפגש של "עכשיו אני" כחלק מסדרת מפגשים של 2015-2016 אשר יוקדש לנושא של מחקר, קבלת החלטות ולהבנות את המהלכים השיווקים שלנו ממקום יודע, חוקר ונכון. אני אציג את השלבים של השיטה שלי לבניית מהלך שיווקי ובכל שלב ושלב נבין את הכלים שעומדים לרשותנו, נבין איך עסק של אישה אחת יכול לעשות זאת נכון ולחסוך מעצמו טעיות מבאסות.
כל הפרטים על האירוע הקרוב:
http://maya-landau.blogspot.co.il/2015/12/6116.html




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה