יום שני, 26 באוקטובר 2015

איך עסקים מתרוממים?

אתמול ישבתי עם אחת הלקוחות שלי, כזו שעברנו יחד שנה וחצי וכבר הפכנו לחברות טובות. היא הזכירה לי את שיחת הטלפון הראשונה. "מיה, תעזרי לי! אני לא יודעת מה לעשות ואם אני לא עושה משהו ומהר אני סוגרת את העסק תוך חודש" בשיחה עשינו שני דברים. קבענו להיפגש וביקשתי ממנה לחשוב על שלושה דברים שהיא יכולה לעשות היום, מיידית, שיכניסו לה כסף לעסק. חשבנו, קבענו והיא ביצעה. כביכול שיחה "שגרתית" ביני לבין לקוחה חדשה. הדבר המדהים הוא שהיום אותה לקוחה מקבלת כל יום פניות ומחמאות על השיווק שלה, כל חודש רואה גדילה בעסק, היא מרגישה עצמאות כלומר שיש לה יכולת לפעול ולשנות את מציאות חייה, גם בימים של מתיחות ביטחונית היא יודעת איך לעבוד.


מתוך אירוע עכשיו אני
 צילום: יעל ועמי צלמות
זה לא קסם או סיפור אגדה, זו דוגמא אחת מיני רבות נוספות. המטרה שלי היא לא ללמד נשים שיווק אלא ללמד אותן להיות עצמאיות פעילות, כאלו שיודעות לחלום ולהשיג את השפע לבית שלהן, כאלו שרותמות את המסירות והכוחות כדי לבנות עסק שהוא הכי מצוין שהן יכולות.

אז הרגע הקטן הזה אתמול עורר בי השראה והחלטתי לציין כמה מהתחנות החשובות שעוזרות לנו ולעסק להתרומם. אני מאמינה שבעלת העסק היא השיקוף של הצלחת העסק, בעלת עסק פעילה ופועלת, מאמינה ומתכננת, כזו שמעשירה את הכלים והידע שלה, כזו שכל הזמן מאתגרת את עצמה ומשקיעה בעסק ובה- תצליח. אני פה לכוון, לתת את הכלים וההזדמנות שהיא תוכל לעשות את זה עבור עצמה ועבור העסק.

אז מה עושים?

טווח ארוך מול טווח קצר- אתן לא חיות על זמן שאול! כאשר בונים עסק אנחנו בונות את זה לשנים רבות קדימה. ובכל זאת בעלות עסקים רבות חושבות על איך "לסגור את החודש?", "איך להביא לקוחות כאן , עכשיו ומהר. בעוד החשיבה הזו מובילה רק לכיבוי שרפות. חודש רודף חודש רודף חודש ואנחנו במלחמת הישרדות.  אנחנו חייבות לתכנן, לדייק את המטרות והחזון שלנו לטווח ארוך, ליזום מהלכים שנועדו לייצר הצלחות מניבות לעוד שנים. לצד זה אם כרגע העסק במצוקה נכון לשלב בין המטרות אבל לעולם לעולם לא להסתפק בפעולות טווח קצר. כבדו את התהליך, למדו שדברים נספגים ומשתרשים בקצב שלהם, שזה תהליך גדילה מתמשך, האמינו בתהליך ותראו את התוצאות שלו.


מתוך אירוע עכשיו אני
צילום: נעה קדמי

מטרה ונטרול רעשים- מה נוראה התשוקה הזו לבדוק התראות בפייסבוק?! זה לא רק אני אומרת, אלו ממש מחקרים שמראים שכניסה לפייסבוק מעל שעה ביום מעלה את אחוז הדיכאון! למה? כי אנחנו חושבות שכולם מצליחים חוץ מאיתנו, כולם מצליחים, כולם חברים של כולם, כולם עפים על החיים שלהם ורק אנחנו יושבות לבד בחושך :) . כל הרעש הזה מרחיק אותנו מהמטרה שלנו, מהעשייה שלנו ונוטע בנו חרדות מיותרות. שימו עין על המטרה, תגבשו מטרה מעוררת התרגשות ושימו אותה במרכז החיים העסקיים שלכן. נטרלו רעשים כמו פייסבוק. אי אפשר לחשוב שתי מחשבות באותו זמן, כל זמן שאתן בוחרות להקשיב לרעש אתן לא מקשיבות או חושבות (ולכן גם לא פועלות) למען המטרה שלכן.

שבירת פרדיגמות- פרדיגמה היא צורת מחשבה, לפעמים מקדמת ולרוב מגבילה. להרבה בעלות עסקים יש פרדיגמה שקובעת שיש דרך אחת להצליח, יש דרך אחת לשווק והן חייבות ללמוד וליישם כדי לשחק אותה. מצטערת! לא מאמינה בזה! כל מי שמכיר אותי יודע שאני מאמינה שלכל בעלת עסק יש את הדרך שלה, קודם כל לראות אותה, לראות את החוזקות שלה, לזהות את ההזדמנויות שלה ולהתאים לזה את הכלים. כך כל אחת יכולה למצוא את הדרך שלה לשווק, למכור ולפעול באופן שנעים לה, באופן שמרגש אותה, באופן שמרגש את הלקוחות שלה. אני יודעת את זה על עצמי ועל הלקוחות שלי, כאשר אנחנו משווקות מתוך התשוקה שלנו, מתוך הדרך שלנו לא רק שאנחנו מצליחות אלא שאנחנו אשכרה מקבלות מחמאות מלקוחות וקולגות על אופן השיווק והצמיחה של העסק! שחררו את זה! אין נוסחה אחת, יש דרך והיא הרבה יותר מתגמלת מכל אופציה אחרת. (בהרצאות שלי אני אספר גם למה דרך זו יותר טובה שיווקית ועסקית, ולמה היא מייצרת שפה וחוויות לקוח אבל בינתיים תצטרכו לסמוך עלי זה עדיף על נוסחה שיווקית)

להיכנס לשחק- ומה אני יכולה לעשות עם זה? זוכרות את שיחת הטלפון בתחילת הפוסט? ידעתי שהלקוחה תצליח כי שנייה אחרי שהיא סיפרה לי על הקושי העמוק היא זרמה איתי ובחרה לפעול. היא יכלה לחכות לפגישה, לספר לי על המצב המאד קשה ומבאס, יכלה להתבאס אבל היא בחרה לעשות! לפעול! לקחת את גורלה בידיה ולעשות כמיטב יכולתה באותה סיטואציה. אגב, זה עבד לה! אבל במקום לשבת ולקטר, לשבת ולראות כמה קשה לי, כמה הסיכוי שלי להצליח פחות טוב מהסיכוי של אחרת (רעשים כבר אמרנו?) אז להפסיק! להפסיק לדבר ולהתחיל לעשות! תוצאות מקבלים על ידי עשייה, שינוי מייצרים על ידי עשייה. תהליך מייצרים על ידי עשייה מתמשכת ומושכלת. תבחרו לקחת את העתיד בידיים ותתחילו לעשות! בדרך יהיו כמה טעויות אבל התמדה היא כח פורץ דרך.


צילום מתוך אירוע עכשיו אני
 צילום נעה קדמי
אני גרועה בזה!- אווי, כמה אני שומעת את המשפט הזה! אני גרועה בשיווק, במכירות, בטכנולוגיה, בלהציג את עצמי, בלדרוש שכר והרשימה עוד ארוכה. הביטוי הזה "אני גרועה", אומר "אני הייתי גרועה, היום אני גרועה וגם מחר אין לי כוונה להפסיק להיות גרועה". איזה ביטוי מבאס ומסרס. לא נולדים בעלי עסקים! לומדים את זה! ולכן תחליפו את הביטוי ב"אני לא יודעת לעשות את זה" או "מעולם לא עשיתי את זה אז אני חוששת". אלו ביטויים אוטנתים ומקדמים. כי ידע חשוב וניתן לרכוש, גם ניסיון. ועם חששות אפשר להתמודד.  ולא סתם בחרתי בשתי הדוגמאות האלו- של ידע וחששות. אלו מרכיבים קריטים להצלחה. ידע- כבעלות העסק עלינו כל הזמן להשחיז את כלי העבודה שלנו ולרכוש עוד כלים. אנחנו חיות בעולם שמשתנה בקצב מהיר, הידע זמין ועשוי לקדם את העסק שלנו, תקפידו לרכוש ידע וכלי עבודה. חששות- כל פעם שנעשה משהו שטרם עשינו יעלו חששות (ממש מנגנון הישרדות מימי קדם). הדרך הטובה ביותר לעבוד לצד החששות היא לייצר תכנית פעולה. תכנית כזו משכנעת את הפחדים שהכל בסדר, שיש דרך, פתרון, שכל הסיכונים נלקחו בחשבון ואנחנו לגמרי יכולות להצליח. אז תחליפו ביטויים! תרכשו ידע וכלים! ושבו לתכנן!

ולסיכום, הכל מתחיל מבחירה. תסתכלו למציאות בפנים, ככה, יפה כמו שהיא, גם אם היא לא מה שאתן רוצות לראות. כאשר תכירו בה כמו שהיא תוכלו לצאת לדרך, לראות שיש מה לשפר ואז לבחור לעשות את זה. לבחור. בכל בחירה יש ויתור, זו ההזדמנות לבחור בהצלחה, בעשייה, בעצמנו ולוותר על הרעשים, התירוצים וה"להיות ליד".

איך אנחנו מתקדמות מפה?
אם אתן קוראות את הפוסט כנראה שאתן רוצות לקחת את העסק צעד קדימה, להתרומם ולהצליח. אז אתן יכולות להתחיל מהטיפים בפוסט או שאתן יכולות להצטרף אלינו ולעשות את זה בגדול. 


שקיות מתנה מתוך אירוע עכשיו אני

על מה אני מדברת?
מתוך ניסיון רב עם מאות רבות של בעלות עסקים, לקחתי את המאפיינים המרכזיים להצלחה, לצד כלים נוספים ופיתחתי סדרה של מפגשים לבעלות עסקים בעסק של אישה אחת. "סדרת מפגשי עכשיו אני" מיועדת לבעלות עסקים ומלווה אותן לאורך השנה. שבעה מפגשים, בכל מפגש שני נושאים עיקריים, שיטות וכלים שבחנתי, פיתחתי ויישמתי בהצלחה על עסקים של אישה אחת. 

במפגשים נעסוק במכירות, איך להניע לקוחות לפעולה? איך לייצר שיווק אפקטיבי? איך לייצר תוכן שיווקי מדהים? איך לנהל את הזמן בעסק של אישה אחת? איך לקבל החלטות? איך לזהות את חוזקות העסק ולמנף אותן ועוד נושאים חשובים שכוווולם מדוייקים לעסק של אישה אחת.

ניתן להצטרף לכל המפגשים (במחיר הטבה מיוחד) או להירשם לכל מפגש בנפרד. המפגש הקרוב, 12.11.15 יעסוק במכירות ותוצאות.

כל מפגש הוא אירוע וחוויה בפני עצמה, אירוע מוקפד עד הפרטים הקטנים והמפנקים- קבלת פנים, מעדנייה טעימה, הפתעות, מתנות משמחות שיחולקו למשתתפות ואפילו ערכות סמינר מושקעות לכל אירוע ובהן דפי עבודה , חוברות ודפי עזר שכל אחת לוקחת הביתה להמשיך ליישם ולעבוד. 




ערכת סמינר
 צילום: יעל ונעמי צלמות

סדרת המפגשים מבוססת על מחקר שעשיתי, בחנתי לקוחות מצליחות ובעלות עסקים שהגיעו להישגים יוצאי דופן. ראיתי מה עבד להן ובניתי את המפגשים על סמך המודל שמצאתי. זיהיתי מספר מאפיינים:

עסק של אישה אחת-  בעסקים אלו, אנחנו המנהלות, הפועלות, המשווקות, המוכרות- אנחנו הכל. כלומר אנחנו צריכות לייצר תוצאות והישגים מרשימים בעסק עם משאבים מוגבלים (זמן וכסף). הידע והכלים שמתאימים לחברות וארגונים גדולים חייבים התאמה לעסק כמו שלנו אחרת זה לא יעבוד. במשך שנים פיתחתי שיטה וכלים שנועדו בדיוק לעסק של אישה אחת וכאשר מתאימים את הכלים והידע לצורך המדויק של בעלת העסק היא יכולה לקחת את אותם כלים וידע ולפרוץ גבולות. כל המפגשים מבוססים על שיטות, כלים ומודלים שפותחו במיוחד לבעלות עסקים של אישה אחת. כל הכלים והשיטות מדברים בגובה העיניים, תכלס יכולה לקחת את הכל ולהתחיל ליישם מיד בסיום האירוע.

ביחד- אנחנו רוב היום לבד, מקבלות החלטות לבד, מתייעצות לבד, צוחקות לבד. זה מצב מבאס, בעיקר שיש שם מלא נשים עצמאיות מדהימות שהן באותו מצב כמו שלי בדיוק. אני מאמינה בכח של קבוצה, בכח של חברות עסקית. לייצר הזדמנות לפגוש ולחברות לבעלות עסקים לרקום קשר מפרה לעסק ולעצמנו. ליצור קשר זה לא משהו שאפשר לאלץ. אחרי שנכיר, ניפגש כמה פעמים, נדבר דרך הקבוצה בפייסבוק (כו! יש קבוצה סגורה בפייסבוק בה אני וכל הנשים פעילות) נוכל ליצור חברות אמת או מקסימום לחבור יחד לאיזה שיתוף פעולה מדהים. הלקוחות הוותיקות שלי, תמיד מאמצות את ה"חדשות" וזה מחמם את הלב שלי כל פעם מחדש. וגם בכל מפגש תיכננתי לנו פעילות היכרות מגניבה עם פרסים מגניבים גם.
דבר חשוב נוסף הוא הקבוצה הסגורה בפייסבוק. אני נכנסת מידי יום לקבוצה ועונה באופן אישי על שאלות. האפשרות הזו כל כך חשובה לי, יש לנו המון שאלות ולא תמיד מוצאות קצה חוט מה לעשות. ככה אני יכולה לעזור בין מפגש למפגש, יכולה לענות על שאלות, לעזור בדברים עסקיים שקשורים ולא תמיד קשורים לנושא המפגש. ככה אפשר להתקדם. פעילויות שאני מתכננת לקבוצה, בנושאים רחבים יעזרו לנו להכיר את העסקים זו של זו לעשות שיתופי פעולה אפקטיביים ופשוט לייצר קהילה תומכת.

מסלול- יש חשיבות לדרך, יש חשיבות לזמן. יכולתי לקחת את כל הידע ולרכז אותו לכמה ימים של שכרון חושים, אבל דווקא בחרתי להיפגש אחת לחודש- חודש וחצי בממוצע. ככה בכל מפגש נוכל לרכוש כלים חדשים, להתמלא בהשראה ומוטיבציה. לצאת לדרך, לעשות! לפעול! ליצור! לזוז! להתפתח! וחזור שוב כדי לעלות עוד שלב בדרך. הזמן שבו אנחנו מיישמות את הדברים , נותנות להם לשקוע לפני שאנחנו רוכשות עוד ידע חדש הוא כל כך חשוב לתהליך, הוא מה שמייצר התקדמות וצמיחה.


הלקוחות הוותיקות שלי כל הזמן לומדות. תמיד תמיד שרואים אותן באירוע שלי שואלים אותי "היא לקוחה שלך, לא? למה היא באה לפה? היא ממש מצליחה למה היא צריכה את זה" ואני תמיד עונה בחיוך "שאני בטוחה שהיא מצליחה כי היא כל הזמן מאתגרת את עצמה. היא כל הזמן רוצה ללמוד עוד, להתפתח, לשמר על המוטיבציה, להכיר סביבה חדשה ולאתגר את עצמה ואת העסק שלה". זו גם הסיבה שאני כל הזמן מחדשת, מוסיפה עוד ידע, עוד כלים, עוד תרגילים - ככה אני יכולה לאתגר את הלקוחות שלי. ובאמת הלקוחות קוראות למפגשים האלו "חוג מיה" , מצחיק אבל נכון. זו ההזדמנות שלהן להשחיז את ארגז הכלים, להתמלא בהשראה ומוטיבציה ולעשות לעצמן כיף.


מתוך אירוע עכשיו אני
 צילום: יעל ונעמי צלמות

הפרטים
סדרת מפגשי "עכשיו אני"- ניתן להירשם לכל שבעת המפגשים ולרכוש כרטיסיה במחיר הטבה או להירשם למפגשים בודדים. המפגשים יתקיימו באזור גוש דן, לרשמת הנושאים והתאריכים- קישור
כל המפגשים יתקיימו בין השעות 9:00-13:30

המפגש הקרוב, 12.11.15 יעסוק במכירות ותוצאות.

עלות מפגש בודד 350 ש"ח
כאשר רוכשים את הכרטיסייה לכל שבעת המפגשים יש הטבה!
230 ש"ח X עשרה תשלומים חודשים.

ההרשמה כוללת- את ערכת הסמינר (תחולק בכל אירוע אחת אחרת), את המעדנייה, את ההפתעות והמתנות וכמובן הצטרפות לקבוצת הפייסבוק הסגורה. הכרטיס הוא השקעה עסקית. בשונה מהוצאה שבה אנחנו לא מצפות לתמורה, כל שקל שתשקיעו יחזור אליכן כבר מהמפגש הראשון ובכל מפגש ומפגש.

הרשמה- ניתן להירשם בקישור- הרשמה
מספר המקומות מוגבל מאד, ההרשמה בעיצומה ונותרו מקומות אחרונים.



מי אני ומה הלקוחות שלי מספרות על אירועי "עכשיו אני"?
אני מלווה ויועצת לבעלות עסקים מתחומי עיצוב, יצירה ולייפסטייל. מתמחה בעסק של אישה אחת. לפני יותר משש שנים הקמתי את העסק שלי מתוך תשוקה עזה לעזור לבעלות עסקים מוכשרות , לקחת את הכישרון שלהן, את מה שהן עושות כל כך טוב ולהפוך את זה לעסק מצליח. במהלך השנים אני מלווה באופן אישי לקוחות, מעבירה קורסים, סדנאות והרצאות, כתבתי ספר "עכשיו אני- המדריך שילווה אותך להצלחה בעסק של אישה אחת" והנחתי תכנית טלוויזיה אשר שודרה בערוץ 10 ובערוץ החיים הטובים בה ליוויתי חמישה בעלי עסקים קטנים.



במהלך השנים פגשתי וליוויתי מאות רבות מאד של בעלות עסקים והנה מה שחלק קטן מספר על אירועי "עכשיו אני":

"כל פעם מחדש אני אומרת לעצמי שאת לא תחדשי לי, שכבר שמעתי הכל ובכל פעם מחדש את מצליחה להפתיע אותי, כל פעם אני לומדת דברים חדשים, כל פעם אני יוצאת עם תחושה שבא לי כבר לעשות, שאני עפה על עצמי... זה כיף! פשוט כיף! להתלבש יפה, לקחת יום חופש וכל פעם אני מבינה כמה זה היה חסר לי רק אחרי שאני חוזרת מהאירוע". מיכל,37, בעלת עסק למוצרים מעוצבים לבית.

"האירועים שלך שונים מכנסים עסקיים, הייתי בכל כך הרבה כנסים ותמיד ב"עכשיו אני" יש קסם. את דואגת לכל הפרטים הקטנים, המתנות, העיצוב, זה מרגיש כמו יום כיף אבל יוצאים עם כל כך הרבה ידע. פשוט נדיבות, גם בידע וגם בפינוקים ובפרטים הגדולים ובקטנים". טלי, 44, מאמנת אישית.

"את כובשת. ההרצאות שלך מצחיקות, בגובה העניים, יש לך יכולת לראות כל אחת בקהל וזה כזה כישרון לראות כל כך הרבה נשים ברגע אחד. אני תמיד יוצאת עם חיוך". איילת, 28, מעצבת.

"מהאירוע הראשון התאהבתי, והבטחתי לעצמי שלכל אירוע נוסף שיהיה אני אגיע. " שרון, 40, יוצרת ומאיירת.


אני מזמינה אותך להצטרף אלינו, תצטרפי לכל המפגשים או לחלק, יחד עם עוד בעלות עסקים שבחרו להשקיע בעסק ובעצמן. האירועים מיועדים לעסקים בעלי מוצרים וגם לעסקים של שירות (כן! גם לשירות!) מיועדים לעסקים שמתחילים את צעדי השיווק לצד עסקים שרוצים לאתגר את השיווק שלהם. 
 הירשמו עוד היום והצטרפי אלנו.

הרשמהניתן להירשם בקישור- הרשמה
 לפרטים נוספים Maya@maya-landau.com  או לנייד 052-5322313
















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה