יום ראשון, 26 ביולי 2015

ראיון עם ענבל גיבור- אוהבת! אוהבת גם לשווק

לפני מספר שבועות העלתי את הפוסט הראשון בסדרת "אני אוהבת לשווק". בסדרה אני מראיינת לקוחות שלי, בעלות עסקים שפשוט אוהבות לשווק, למדו לאהוב לשווק ועושות את זה בהצלחה.
כאמור, אני שומעת המון, מכל מקום משפטים כמו "אני לא אוהבת לשווק" "אני שונאת לשווק" או  ממש "אני גרועה בשיווק". לא חייבים לאהוב לשווק, אבל שיווק הוא מנוע הצמיחה של העסק, הוא הדרך שלו לתקשר עם הקהל, להתפתח ולהגשים את החלומות העסקיים שלנו. ומה אני אגיד לכן... לעשות משהו באופן שוטף שאנחנו לא ממש אוהבות... זה פשוט לא יעבוד!

שיווק זה פחות או יותר כ-30% מהזמן שאנחנו מקדישות לעסק, אז דמיינו שהייתן צריכות לאכול מידי יום 30% אוכל שאתן ממש לא אוהבות! כמה זמן , אם בכלל, הייתן מצליחות לשרוד? אותו דבר בשיווק
 ולכן אני רוצה דרך ראיונות אלו להראות לכן שיש שיווק אחר, בתקווה שכל אחת תבחר לעצמה משהו אחד שיעזור לה פשוט לעשות את זה בכיייייף!

את ענבל הכרתי לפני כארבע שנים, היא הגיע לסדנת שיווק שלי שהיא הייתה ממש בתחילת הדרך מאז גדלנו ואנחנו עובדות יחד. ענבל עיצבה לי את הספר שלי, את המחברת ואת כל המוצרים שלי. היא מלווה אותי באירועי "עכשיו אני " ש לי ובעוד המון יוזמות שלי.
ענבל מעצבת לעסקים, מצלמת ובעלת מותג למוצרים מעוצבים ומרגשים. אני מזמינה אתכן להציץ לבלוג, לפייסבוק ובכלל לעשייה השיווקית- עסקית של ענבל תוך כדי הראיון.

בואו לבקר באתר הסטודיו של ענבל
http://www.inbalgibor.com/
קפצו להסתובב בחנות שלה
http://market.marmelada.co.il/inbalgibor
ובעמוד הפייסבוק 



למה את אוהבת לשווק?
"זה הביטוי האותנטי למה שאני מרגישה . בעיקר כי המוצרים שלי והעסק שלי קשורים למה שעובר עלי ולאופן שבו אני חייה את חיי. לרוב, ואל תהרגי אותי J, השיווק שלי לא מתוכנן, הוא מבוסס על תחושות ורגשות שנובעים ממוצר מסוים."

את תמיד אהבת לשווק?
"בהתחלה לא הבנתי את ההבדל בין שיווק לפרסום. אהבתי מאד פרסום, עבדתי עם משרדי פרסום וכל התחום של הוויזואליה של עולם הפרסום מאד משך אותי, כסטודנטית חייתי את זה, סוג של "מיני מאד מן".
ואז הכרתי אותך, באתי לסדנה יומית שלך בנושא שיווק. באותה תקופה הייתי 100% שכירה עם עוסק פטור, הייתה לי חנות במרמלדה מרקט עם כמה כרטיסי ברכה ופוסטרים. (והנה פוסט מלפני כארבע שנים שכתבה ענבל- http://inbalgibor.blogspot.co.il/2011/10/my-first-workshop.html
) אצלך הבנתי שאני עסק של אישה אחת, אני דואגת לעצמי וכך גם בשיווק, אני לגמרי יכולה לעשות זאת בעצמי, שיווק DIY. כבחורה משימתית, הבנתי שהאחריות היא שלי. הבנתי שהאחריות היא שלי על האופן שבו המותג שלי יתפס ואיך אני אראה, מה יהיה הבידול שלי- הבנתי שכל אלו הם שיווק וזה ריגש אותי. האחריות ביצוע היא שלי וזה מרגש אותי בכל תחומי החיים, לא מבססת על מזל אלא על עצמי ומה שאני עושה  והתחברתי לזה, אהבתי את זה."


איך את משווקת? תני הצצה לשולחן העבודה (חייבת לציין שאני מתה מנחת! לראות את ענבל עובדת בשיטה שאני כל כך מאמינה בה ומלמדת אותה)
"בפועל, אני אוהבת לתכנן רבעונים, אני בכל רבעון מתזמנת פעילות ואז גוזרת אחורה. בתוך זה אני מאד ספונטנית, כלומר יש לי מתווה של עשייה אבל את המסרים, את היומיום אני מחברת למה שאני מרגישה באותו רגע.
אני לא רואה בשיווק מטלה, אני מתה על זה! למעט ימים מיוחדים, בהם אני מקשיבה ללב שלי, ופשוט לא בא לי לשווק, לא בא לי "להיות בחוץ" אני תמיד משווקת. והבנתי שזה בסדר גם לא לשווק אם זה לא בה מפנים כי אז זה לא עובד."
צילום: אפרת לובל

תני כמה טיפים לבעלות עסקים
"1. יש לי תכנית ברורה וזה עוזר, אני לא צריכה להמציא את עצמי כל פעם מחדש, יש לי מתווה של מה אני עוסקת בו ובתוך זה יש לי המון מקום לספונטניות ולהיות פשוט "אני".
2. לבנות מאגר של חומרים ויזואליים. הרבה פעמים תוך כדי השיווק קשה לנו לחשוב על האימג הכי נכון, הכי מרגש ולכן להכין את החומרים מראש מאד עוזר.
3. יש סטיגמה ששיווק זה כמו ראיית חשבון וזה לא נכון. זו הדרך לקדם את החלומות שלנו, זו הדרך לצעוק לעולם את המסרים שלי.
4. ויזואל- הרבה פעמים אני מסתכלת מה עושים בחו"ל, בעיקר שמשמעם לי עם עצמי, אני פשוט מקדישה זמן להשראות."

מה הכוח השיווקי שלך לדעתך?
"אני חושבת שהיצירתיות הויזואלית שלי, העיצובים והצילומים שלי."
ועכשיו אל תתרגזי- אני חולקת עלייך! אני חושבת שאת מוכשרת בזה וזו הסיבה שאני אוהבת לעבוד איתך אבל הגישה האופטימית והחיובית מיחדת אותך בנוף הדיגיטלי.
"מסכימה איתך, ומדייקת, ערכי המותג שלי הם השראה, גישה בריאה לחיים וזה מייצר קהילת מותג. יש הרבה מעבר לאימג."

ומה לגבי פחדים?
"קודם כל תמיד יש, אבל התשובה לזה היא תמיד ההפך- אהבה. והדרך היא לשווק מתוך אהבה וזה מוליך אותי כל יום לצד הפחדים. "זה לא מספיק טוב"  או "זה לא יעבוד" אך אני נאמה לעצמי ופועלת מתוך אהבה וזה משתיק את הפחד או לפחות ממזער אותו."

גלי לי איך את עושה את זה? האם כולן יכולות?
 "קודם כל חנופה קטנה- למדתי ממך המון (באמת מסמיקה בטירוף), למדתי ממך, תכנית עבודה, וכל מהלך שיווקי להכניס עוד כלי שיווקי חדש. למדתי ואני ממשיכה. לדעתי כולן יכולות. זה עניין של בחירה- תחליטו שאתן אוהבות את זה. אם כל הזמן תגידו זה קשה זה קשה אז זה יהיה קשה. זו לגמרי סטייט אוף מיינד וזווית ראיה.







 חלומות לעתיד?
"הידיעה שהדפסתי כבר ארבע פעמים את מחברת הכרת תודה והבנתי שזה הגיע לכמה מאות נשים ואז זה הכה בי, יש מאות נשים שמכירות תודה מידי יום, דרך החיים שלי הגיעה לכמה שיותר נשים וזו זכות גדולה מאד. גם אם לא יקנו ממני, יקראו פוסט ויגשימו חלום ויצאו לחופשי, או יגידו למישהו שהם אוהבים אותו ומבחינתי זו הגשמת חלום. אני רוצה עוד ממה שיש לי"


רגעי שיווק שאת זוכרת?

"אי שם באוקטובר 2011, קיבלתי החלטה עיסקית חכמה ונרשמתי לסדנת יום איתך. הייתי שכירה, פתחתי עוסק פטור חצי שנה לפני..היו לי הרבה חלומות במגירה. וכל מה שעשיתי שיווקית היה לכתוב בלוג שבכלל חשבתי שרק אני קוראת. כשסיימתי את היום -סדנא איתך הבנתי מה זה שיווק ואיך אני רוצה שהעסק שלי ייראה ולאן אני רוצה לקחת את המותג הזה " ענבל גבור".
מאז הגשמתי כל כך הרבה חלומות ויש עוד המון בדרך... והשיווק הוא אחד החלקים המהנים בעסק.

ביריד האחרון של נתנאלה פנתה אליי מישהי ושאלה אותי מי עושה לי את השיווק, את האינסטגרם, הפייסבוק וכל השאר. אמרתי לה שאני.
היא התרשמה מאוד ואז אמרה לי : " את רוצה אולי להוציא את זה החוצה? " שמישהו ינהל לך את השיווק של העסק?"
רק המחשבה שייקחו לי את השיווק עשתה אותי קצת עצובה, אז חייכתי אליה ואמרתי לה : " נראה לך? אני כל כך נהנית לשווק! למה שאני ארצה שמישהו אחר יעשה את הכייף הזה בשבילי?"

ולסיכום, למה אני אוהבת שיווק.. כי האחריות היא שלי, ההנאה היא שלי, הכנות, השמחה, ההקשבה ללב שלי עוברת במילים שאני כותבת, בתמונות שאני מצלמת, באירועים שאני משתתפת בהם ובפרויקטים שאני בוחרת לעבוד איתם.
גם אם יש חששות ופחדים, אני מזכירה לעצמי לפעול מתוך אהבה, ואז הכל מדויק ואני עושה הכל בהנאה!
"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה