יום שלישי, 15 ביולי 2014

לבחור בחיים

אני יושבת כבר דקות ארוכות מול מסך המחשב, כותבת ומוחקת, שוב כותבת ושוב מוחקת. אני לא יודעת איך לבשר לכן את זה.


אני מתארת לעצמי שכל אחת מכן יודעת בדיוק על מה אני מדברת, כל אחת מכן תמצא את עצמה בתוך הסיפור הזה.

השעה היא קרוב ל-13:30, אני בדרכי לתל אביב כשבעלי מתקשר. הוא מספר לי שיש אזעקה. פתאום אני מבינה שכל המכוניות בשולי הכביש לא מחכות לאסוף יקרים מהרכבת. כך יצא שאני עומדת מתחת לגשר הרכבת חסרת אונים. לפני שהספקתי לצאת מהאוטו ולהשתטח על האספלט הלוהט של  קיץ ארצישראלי שמעתי קול נפץ עז. כל הגוף שלי התכווץ, האוזניים צלצלו והבכי פרץ מגרוני. 

שמרתי פסון וקור רוח כל הזמן הזה. כשהשתטחתי עם הבת שלי ברחוב, כשהיו אזעקות בלתי פוסקות ולאורך כל הימים האחרונים. אני מוצאת את עצמי בוכה, כמו שאומרים מה בוכה?! ברמות של כלה! :)
אני! אני! אני שהייתי מדריכת חובשים קרביים, אני שהקפיצו אותי ואת חברי להדרכה במהלך האינתיפאדה השנייה לחפ"ק וערב ערב היו יורים עלינו. אף פעם לא בכיתי ככה.


רק 12 שעות קודם לכן הלכתי לישון. בדיוק סיימתי להכין תכנית עבודה רבעונית לעסק שלי. עליתי לחדר השינה מסופקת, תקוות הפסקת האש, החזרה לשגרה, החזרה לחיים הפיחו בי מוטיבציה. אני רק אספר לכן על קצה המזלג שברבעון הקרוב יש בוקר לקוחות חינם, הדרכה אינטרנטית חינם שתדהים אתכן, השקה של הספר שלי, אירוע "עכשיו אני" לא מהעולם הזה, יש לי מיזם חדש לבעלות עסקים שייצר להן הכנסות מטורפות, אה וגם אמוש חוגגת 60 והבנות נוסעות כמיטב המסורת למילאנו, הקטנה חוגגת חופשת קיץ בבית, יש לי משרד חדש אני צריכה לחנוך ולארגן וזה באמת רק על קצה המזלג.


כאשר התחיל המבצע (מבצע? באמת? לא מצאתם שם הולם יותר?) שמתי הכל על "הולד", לראות מה מתפתח, מה עושים. כל יום שוחחתי עם קולגות שלי, כל יום התלבטנו אם לבטל, לא לבטל, לדחות לא לדחות. אפילו שאלתי אתכן. אתן עודדתן אותי והפצרתן בי בשום פנים ואופן לא לדחות או לבטל. הפעם הבטן שלי חשבה אחרת מכן וזה רק מדאגה. המחשבה שאתן תאלצו לעשות פזצטא שאת לבושות במיטב המחלצות, שאתן תקבלו הודעה מהגננת שהייתה אזעקה, המחשבות האלו לא עזבו אותי, בשברון לב החלטתי לעצור הכל ולחכות שהכל ירגע.

רק 12 שעות הפרידו בין אושר ואופטימיות לחרדה וייאוש. כל כך קיצוני, כל כך מוחשי וכל כך דרמטי.
חזרתי הביתה והתכנית הזו, זו שהכנתי אתמול ותלויה במשרד שלי, מסתכלת עלי וכאילו צוחקת עלי.
"תוכניות" היא אומרת "מה את כל כך אוהבת תוכניות, את מתכננת ואלוהים צוחק". באותו הרגע החלטתי שמספיק! אני לא ממשיכה ככה!
אני יורדת מהארץ, אני נשארת בבית, אני משנה הכל- רק לא ככה!
שנייה לפני שהעפתי את התכנית לכל הרוחות דיברתי עם חברה. 

היא לא ידעה מה עבר עלי היום, היא לא שמעה בקולי את האכזבה והחשש. היא סיפרה לי על מה שהיא עברה היום, היתה לנו שיחה על הטירוף הזה שבין שיגרה למלחמה ואז כדרך אגב היא אמרה לי "מאמי, זה לא פשוט אבל צריך לבחור בחיים".

לבחור בחיים, נשמע מאד מובן מאליו. נשמע כל כך מובן מאליו שעד, שלא נדע, שלא נמצאים ברגעי קיצון לא מבינים עד כמה הוא כלל לא מובן מאליו.

מתי בפעם האחרונה בחרתי בחיים? בחרתי כל כך חזק שאני מגייסת את כל העקשנות שלי, את כל הכוחות שלי, את כל היצירתיות שלי ונלחמת על החיים שמגיעים לי, על החיים שאני רוצה לעצמי ולמשפחתי?
לא יודעת לגביכן, אני החלטתי לבחור בחיים.
בחירה בחיים אומר שגם אם עכשיו קשה אני רוצה לשפר את חיי, היום קיבלתי טלפון מבחורה שרוצה לעזוב את העבודה ולצאת לעצמאות. כמה אומץ ובחירה!
בחירה בחיים זה אומר שאני מחליפה את העקשנות שלי בגמישות, מחליפה את הייאוש בעשייה, מחליפה את הקושי ויוצאת למסע של החיים שלי.

אז אני נשארת! לא רק נשארת! הבנתי מה אמרתן לי, הבנתי למה כל כך היה חשוב לכן לאורך כל הימים האחרונים לכתוב לי בפייסבוק, בסמס, במיילים ואפילו להתקשר ולהגיד לי "מיה בבקשה אל תבטלי".

צודקות!
אבל החלטתי ללכת עם גמישות, אוקי?
החלטתי למצוא את הדרך בה אני יכולה לחזק, להעניק, לתת לכן לקוחות נהדרות שלי, לא להחסיר גרגיר מכל הטוב שתכננתי לתת לכן, אבל נעשה את זה קצת אחרת.

אירוע לקוחות חינם- מחר אני אעלה את פוסט עם כל הפרטים. למעט כמה פרטים חשובים למדי כמו תאריך ומקום.
זה יהיה בתל אביב, זה יהיה רק אחרי שרוחות המלחמה ירגעו, זה יהיה בדיוק בזמן לעשות ניתוק מהקושי ולהתחזק, להיטען ולהתמלא בכלים, מוטיבציה ונשים מופלאות. רוצות לשריין מקום באירוע? הצטרפו לרשימת הדיוור שלי (יש אפשרות להצטרף דרך הבלוג בצד, למעלה) וכאשר אני מפרסמת את פוסט האירוע עם קישור תוכלו לקבל ולהירשם וככה לא תפספסו.

הדרכה אינטרנטית חינם- עליה אני גם אפרסם את כל הפרטים השבוע והיא ללא ספק ההדרכה הכי טובה שכתבתי ושמעתי אי פעם. אז איך לא לפספס אותה? אותו דבר, הירשמו לרשימת התפוצה, ביום שאני  אקבע לה תאריך כולכן תוכלו לקבל עדכון ולהצטרף.

ואחרון אחרון חביב, בעוד כמה שבועות אני הולכת לחשוף בפניכן מיזם חדש, אשר מיועד לבעלות עסקים שהצליחו בעסק ורוצות אתגר חדש, רוצות מקורות הכנסה חדשים, רוצות להיות ברות סמכא בתחומן. אני מבטיחה שאתן תשמעו ותתעדכנו, רק צריך לעקוב אחרי הפרסומים שלי בפייסבוק.

מסיבות ברורות, אני לא מבטיחה מתי כל זה יצא לפועל. אני באמת אופטימית כי משתעשעת תוך כתיבת שורות אלו אם מחר בבוקר הפוסט הזה עוד יהיה רלבנטי. אז נסכם שאני לא מבטלת, נהפוכו רק מכינה לכן עוד דברים טובים ושימו לב כמה מהם בחינם! כמה מהם כי אני רוצה לתת לכן בחזרה! נסכם גם שנעשה את הכל בשוולה ובימים שקטים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה