יום ראשון, 6 באפריל 2014

עצמאות

בסדנת "מקימות עסק" שלי אני שואלת את הנשים שאלה שלדעתי אנחנו לא מקדישות לה מספיק מחשבה.
"האם יש הבדל בין להיות בעלת עסק לעצמאית?" ואם כן מה הוא ההבדל?
הקדישו לכך כמה רגעים וחשבו על זה.
הרבה מהתשובות קשורות לכסף, קשורות לוותק, קשורות לתפיסה שלנו את המילים האלו והיום עם ניחוחות חג החירות אני רוצה לדבר על עצמאות ומה אני חושבת על המשמעות של המילה הזו.

עצמאית זה לבחור לעסוק במה שאני אוהבת, במה שאני טובה. כמובן שעצמאית זה להיות הבוס של עצמי ולקבל את ההחלטות על אורח החיים שלי ושל העסק. אבל השאיפה שלי, השאיפה שכל בעלת עסק שאני עובדת איתה תהיה באמת באמת עצמאית. כלומר תוכלל לחולל בשתי הידיים שלה, בלי תלות, בלי תקציבי עתק, פשוט בשתי הידיים תוכל לחולל שפע בעסק שלה. 

אני זוכרת את הרגע הזה בעסק שלי. אני רוצה לספר לכן עליו, זה לא היה רגע שיא, אלא דווקא רגע של משבר מכונן ממנו גדלתי והפכתי לבעלת העסק שאני היום.

כאשר יצאתי לעצמאות עבדתי מהיום הראשון, היו לקוחות ולתחושתי התפרנסתי יפה מאד. החשבוניות שהוצאתי עברו את סכום המשכורת שקיבלתי והייתי באופריה. ידעתי שיש הבדל בין תקבולי הברוטו לסכום הנטו אבל תחושת האופריה מנעה ממני באמת לבדוק את הקשר המספרי (להבין שאני משלמת את הרכב, את הנייד, את הביטוחים, אני משלמת את ה-כ-ל!).

עברו מספר חודשים והחלטתי שהגיע הזמן לטיול משפחתי בתאילנד, הרי אני אדון לעצמי ואני יכולה לקחת כמה ימי חופש שאני רוצה, לא? אז הלכתי לסניף הבנק להמיר כסף, להעביר כסף לכרטיסים ומלון ובמקרה פגשתי את מנהל הסניף. הוא שאל איך הולך לי וסיפרתי לו שהכל מעולה ועכשיו מתכננים את החופשה. המבט על פניו אמר הכל. "את מבינה שזה יבוא על חשבון החסכונות שלכם, נכון?" ואני הייתי המומה! איך יכול להיות? מה פתאום? אני עשירה! אני עצמאית ומכניסה ממש יפה! אבל באותו יום ראיתי את התמונה המלאה. הייתי ממש עצובה, כועסת, המומה, הזיזו  לי את הגבינה!

חזרתי הביתה ואמרתי לעצמי, "never again" אני הולכת לעשות הכל, אבל הכל כדי להצליח! אני תופסת את עצמי בידיים ומתחילה להכניס פה סכומים אדירים של כסף, אני יכולה לעשות את זה ואני הולכת לעשות את זה!
ישבתי וחשבתי מה אני יכולה לעשות היום, איך אני יכולה לנצל את הכלים שעומדים לרשותי כדי לעשות את זה? איך אני מוציאה לפועל את הרעיונות שלי?

אחרי יום מאתגר במיוחד נולדה התכנית השיווקית הראשונה שלי, תכננתי שלושה שבועות של עבודה שיווקית אשר מקדמת את הסדנאות שלי, הליווי האישי ועוד מוצרים שהיו לי אז באותה תקופה. קמתי כל בוקר וראיתי מה אני צריכה לעשות, עשיתי כל יום למרות כל התחושות ששטפו אותי באותו הזמן. קמתי כל בוקר כמו חייל נחוש לעשות את זה ובאמת אחרי שבועיים עמדתי ביעדים שהצבתי לעצמי.

עד היום כששואלים אותי מתי הרגע בו הפכתי לבעלת עסק אני מספרת את הסיפור הזה.
הרגע בו הבנתי שיש לי יכולת לחולל שינוי בחיי ובעסק שלי, הרגע בו הבנתי שיש לי כוח ודרך להוציא לפועל את המטרות שלי ולהתפרנס מזה, הרגע בו הבנתי שאני ממש עצמאית- בעיקר עצמאית לחולל שפע בחיי.

הבנתי עוד דבר חשוב, עם העצמאות הזו באה תחושה גדולה של אחריות, אני לא מוכנה להירדם יותר בשמירה, אני לא מוכנה יותר לפגוש את המבט הזה של מנהל הבנק, אני הולכת לעשות את זה ואני הולכת לגייס את כל הכישורים שלי, כל המוטיבציה שלי, כל היכולות, כל הקשרים, כל האהבה, כל התשוקה כדי לגרום לזה להצליח ומפעם לפעם להצליח יותר ויותר.

כאשר אנחנו מקימות עסק אנחנו מחליטות לקחת את הכישרון שלנו, את היכולות שלנו, את האהבות שלנו ולהתפרנס מזה. המשמעות של עצמאות בעיני היא להקים עסק ולבחור לעסוק במה שאנחנו אוהבות וגם יכולת עצמאית לחולל שפע בבית דרך העסק שלנו. 

אנחנו לא צריכות להיות  תלויות במזל, בתקופות השוק, בתקציבי שיווק או בדבר. אנחנו יכולות לעשות זאת לגמרי בשתי הידיים שלנו. כדי שנוכל לעשות את זה אנחנו חייבות להכיר בכישרון שלנו, ביכולות שלנו, לראות את הערך שלהם.
יש לנו נטייה לא לראות אותם, הרי רוב הסיכויים שנולדנו איתם, רוב הסיכויים שאנחנו לא ממש צריכות להתאמץ כדי לעשות טוב את מה שאנחנו עושות. ואם זה בא לנו כל כך בטבעיות, אם זה בא לנו ללא מאמץ אז זה בטח לא כל כך מיוחד, אנחנו טועות וחושבות לעצמנו. דווקא זה שבא בטבעיות, דווקא הכישרון שיש בנו ולא רכשנו דרך לימודים (בשונה מכלים שכן רוכשים בלימודים ואלו משפרים את תוצאות הכישרון והיכולות שלנו) הוא המפתח להצלחת העסק שלנו, הוא המפתח לייחודיות העסקית שלי והוא המפתח לעסק ובו אני בחדוות עבודה.

אני פוגשת המון בעלות עסקים שפוחדות לקחת את המושכות לידיים, רוצות להצטרף ליריד שאחרת מארגנת, רוצות להשתלב באירוע של בעלת עסק אחרת, חלומות שיגיע היום וגם הן יהיו "מספיק גדולות" ויוכלו גם. אז הרגע הזה נולד קודם כל במחשבה, בהבנה שאני יכולה לעשות את זה! נכון אני עסק של אישה אחת אבל יש בי את היכולת לשווק בתשוקה, להגיע להישגים מטורפים, יש לי יכולת להגשים את החלומות שלי וגם את החלומות השיווקים שלי. 
חג האביב, חג החירות!
צאו לחירות, בחרו בעצמאות
בחרו במחויבות
בחרו בשפע
כלים, דרך, הכל אפשר ללמוד, הכל אפשר לבקש עזרה, כשהתלמידה מוכנה המורה מגיעה
בהצלחה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה