יום ראשון, 17 בנובמבר 2013

שבוע של חוזקות

יש לי שאלה לשאול אתכן, שאלה שהתשובה האמיתית שלה יכולה לשנות לכן את ההסתכלות על העסק ולקדם את הצלחתו והצלחתכן אז נסו לענות עם יד על הלב!

לכל אחת מאיתנו יש בעסק צדדים שאנחנו חזקות יותר וצדדים איך להגיד את זה פחות חזקים. נגיד לצורך הדוגמא, אבל כל אחת יכולה לקחת את זה ולדייק לעצמה את זה, שיש בעלת עסק שיש לה רעיונות נפלאים ויצירתיים, היא יודעת לייצר ולדייק , תמיד להביא את הטרנד הנכון, בחומר הנכון ובזמן הנכון. ששואלים אותה איך היא עושה את זה היא אומרת "יש לי חוש לזה, זה בא לי בקלות."
 עד פה יופי.
אבל לאותה בעלת עסק יש בעיה, היא איומה בסדר וארגון. פשוט איומה! החשבוניות זרוקות ותמיד מאחרת בהגשת דוחות חשובים, היא פשוט איומה!
מתוך-http://jennihorne.blogspot.co.il/2010/07/strength-its-here.html

עכשיו השאלה, יש לאותה בעלת עסק שובר לייעוץ והיא יכולה לבחור אחת משתי האופציות בלבד! או ייעוץ עם אלופת הסדר הארגון, שתלמד אותה את רזי האומנות של סדר וארגון או ללכת לייעוץ אצל אשת טרנדים וקריאייטיב שתעבוד איתה על הרעיונות שלה.
אז במה אתן הייתן ממליצות לה לבחור?

אם להסתמך על מחקרים מתחום החינוך בארצות העולם כנראה שרובכן הייתן שולחות אותה לייעוץ אצל אשפית הסדר. בעצם ככה התרגלנו, יש לנו ציון גרוע במקצוע מסוים ישר ההורים שולחים אותנו להשתפר. אולי אני גדלתי אחרת, אולי התפיסה שלי כל הזמן הייתה שונה אבל מהיום שהקמתי את העסק שלי לא האמנתי שככה זה צריך להיות.

 אני יכולה לעבוד רק עם החוזקות של כל אחת ולא לנסות לשפר את החולשות שלה. אני אחדד. אותה גברת לא יכולה לא להגיש חשבוניות! אבל אני לא יכולה לייצר שינוי קיצוני אלא רק שינוי קטן. וביחס לכמות הזמן שהיא תשקיע כדי להשתנות זה יהיה תפוקת שינוי מאד נמוכה. 

 אני לא בטוחה כמה מכן יודעות שאני הקמתי את העסק שלי החלטתי לצאת נגד כל מיני "תורות" ו"תיאוריות" האמנתי ואני עדיין מאמינה שמה שנכון לעסק של אישה אחת לא תמיד נכון לחברה גדולה. ושאני צריכה להתייחס לחוזקות של מבנה העסק הזה ולעבוד איתן במקום לנסות להפוך את העסק של האישה לדומה ככול הניתן לחברה גדולה. ככה תמיד אנחנו, העסקים הקטנים נפגע בתחרותיות שלנו.

 אני מאמינה שכל בעלת עסק חייבת לעבוד מתוך החוזקות שלה, אני מזכירה כל בוקר ללקוחות שלי שהן יצרתיות, מופלאות, וכישרוניות ולפעמים "הפרעת הקשב" המופלאה הזו אומרת שיש כישרון גדול וקושי בסדר וארגון... אז מה? בואו נעבוד עם מה שעובד! בואו נצא לעבודה מתוך החוזקות.

אז איפה זה פוגש אותי ומה לגבי התשובה?
בימים האחרונים התחלתי ללמוד ובמסגרת הלימודים הרבים שלי אני לומדת על פסיכולוגיה חיובית ועל חוזקות. ואני מגלה מחקרים על גבי מחקים שתומכים במה שהאמנתי והעיפו אותי למחוזות חדשים!

אז את השאלה ששאלתי אתכן שאלו הורים, רוב ההורים שלחו את הילד "לחזק" מקצוע חלש אבל ה- 14% מההורים שלחו את הילד ללמוד את המקצוע החזק והתוצאות המפתיעות הן בכלל שאחרי תקופה של חיזוק החזק, העלאת הערך העצמי, המסוגלות והסיפוק ראו כי גם המקצוע החלש ייצר שיפור מבלי שבכלל לקחו שיעור פרטי אחד בו.

אז מה אנחנו עושות עכשיו? (פרט לעובדה שאני מתכננת לנו חורף חם של סדנאות לוהטות וזו אחת מהן!)

1. מבררות עם עצמנו במה אנחנו טובות! אנחנו מצויינות! בואו נפרגן לעצמנו, בואו נבין שלא כולם כמונו, לא כולם יצירתיים, בעלי טעם אסטטי משובח, לא כולם אנשים של אנשים, לא כולם טובים במה שאנחנו טובות.
2. מכניסות ליומן פעילות שמחזקת את החוזקות שלנו, יכול להיות רגעי השראה, יכול להיות מפגשים חברתיים- פשוט להקדיש זמן לחזק את החזק.
3. זה החלק הטריקי יותר, אני אוהבת לחבר בין החולשות לחוזקות. נגיד אותה בעלת עסק שהיא לא מסודרת, ובואו נודה על האמת המפגש עם גברת סדר יכול מאד לאיים עליה- היא לנצח תהיה פחות טובה מגברת סדר אבל אם היא תחליט לגשת עם היצירתיות שלה ולראות איך היא מוצאת רעיון יצירתי שיעזור לה להגיש חשבוניות בזמן היא הרוויחה כפול. גם אתגרה את החוזקות שלה ולכן שיפרה אותן! גם מצאה פתרון לחולשה שלה וגם (אם לא הכי חשוב) חיזקה את תחושת הערך וההתנהלות הנכונה של העסק. בכל סדנא שלי לניהול זמן תמיד המוכשרות ביותר אומרות לי שהן תמיד מחכות לדקה ה-90, תמיד אני מסבירה להן שכנראה ככה טוב להן כי ככה הן מצליחות למצוא פתרונות יצירתיים לאתגר.

קחו למשל את הלימודים שלי, הן פתחו לי עוד יותר את הראש, חיזקו אצלי את העבודה מתוך החוזקות והזכירו לי כמה אני מצליחה והלקוחות שלי מצליחות שאנחנו בונות עסק מתוך חוזקות. כמה אנחנו מצליחות יחד יותר שאנחנו עובדות לפי השלבים האלו. שזהות העסק בנויה מתוך החוזקות האלו- זה יוצר בידול שמנצח. גם בידול שמאפשר לנו סיפוק רב וככה כולם מרוויחים.
 אז מתוך באמת המון המון ניסיון אני חייבת להגיד לכן- בואו נעבוד מתוך החוזקות!

והבטחה קטנה לחורף שיבוא כבר!
 אני הולכת לעוף אתכן עם סדנאות חדשות בנושאים מדהימים בשילוב המון עולמות תוכן שעד היום לא נגעתי בהם ביסודיות. הולך להיות להיט!






תגובה 1:

  1. האמת יקירה אשמח אם תהיה סדנה על שיוווק לחול קצת לגעת בנושא הזה (:

    השבמחק