יום רביעי, 30 באוקטובר 2013

איך מפגישים השראה, יצירה ותוצאות? הכירו את שלומית עצבה

אחת הנשים היקרות בחיי, אישה פרועה ומטורפת במובן הכי חיובי שאני יכולה לדמיין הרימה אלי יום אחד טלפון וסיפרה לי על שלומית. כך שלקראת הפגישה שלנו הייתי בטוחה שאני הולכת לפגוש אדם יוצא דופן ומיוחד. ואכן כך היה, כל פגישה שלנו היית מסתיימת באנרגיה מטורפת שלי ושלה לצאת ולעשות, לחשוב אחרת, לראות אחרת.

בעוד לכל אישה סבירה לוקחים חיים שלמים לגדל עסק אחד שלומית שוקדת ומטפחת שורה של מיזם, הפקות ואירועים שבכולם אבל בכולם אפשר למצוא את החשיבה מחוץ לקופסא. זה נפלא לחשוב מחוץ לקופסא אבל לפעמים לכל "החולמים" נורא קשה להפוך את ה"מחוץ לקופסא" הזה לרווח, למודל עסקי שעובד. ואחת החוזקות של שלומית שהיא מכירה את שני העולמות האלו כל כך טוב ומאמינה שיצירה וחדשנות אמיתית חייבת להיות מתורגמת למודל עסקי מוצלח וחזק.

לכן ומסיבות רבות נוספות(והמון אהבה) הזמנתי את שלומית להרצות באירוע לקוחות שלי בנושא השראה. הכירו את שלומית עצבה.
שלומית עצבה, יזמית בתחום התרבות והתוכן ורעיונאית עסקית שמלווה מוסדות תרבות, מלכ"רים וארגונים חברתיים בשיווק יצירתי.
"את החברה שלי פתחתי לפני שנה אחרי שש שנים של תפקידי ניהול בחברות שונות. הבנתי שאני רוצה לעסוק בתוכן, ברגעים בהם נולד רעיון וללוות אותו לאורך כל התהליך עד שהוא הופך למציאות. פתחתי את העסק כי לא יכולתי כבר להשקיט את הקול היזמי שאמר "את יכולה יותר".

"אני מתרגשת כשנולד רעיון חדש, מתרגשת מהיכולת לקשר ולחבר נושאים ותחומים שלכאורה אין ביניהם שום קשר.מתרגשת כשאני רואה ברק בעיניים של לקוח כשפתאום הקונספט יושב בול על הבריף, מתרגשת כשתוכן שאני כותבת מדבר ונוגע באנשים אחרים מתרגשת שאני יכולה לתת ערך אמיתי ללקוחות שלי ובעיקר מעיסוק הבינתחומי והמגוון בו אין אף יום שדומה לקודמו."
 מה היה הקושי ביציאה לעצמאות?
"הקושי העיקרי היה המיקוד הראשוני, היה כל כך קל להגדיר מה לא, וכל כך מורכב להגדיר בדיוק מה כן. הבנתי עם הזמן שהדיוק והחיבור לעצמי הוא המפתח ליצירה של אוקיינוס כחול. היכולת להמציא וליצור את הצורך והשוק היה אתגר משמעותי שגם הביא לפריצת הדרך."
 על מה אנחנו הולכות לדבר במסיבה?
"במסיבה אנחנו הולכות לדבר על יצירתיות, דמיון והשראה ואיך לוקחים כל כך הרבה מילים גדולות ומלאות אוויר והופכים אותן לתוכנית עבודה פרקטית ומקדמת לעסק. אני מאמינה שבעידן המודרני פיתוח השריר היצירתי הוא מפתח ליצירת בידול והצלחה של עסקים.

אנחנו עסוקות כל כך בשגרה, ביום יום, במכירות, בהזמנות בעשייה ובניהול השוטף
שלפעמים שוכחות שההברקות, הרעיונות הטובים והחדשנות שמביאים להצלחה מגיעים רק כשיש קצת שקט.
כשיש את השקט הזה (אפילו לכמה דקות) קופצים לבקר רעיונות חדשים, הברקות שלא היו כאן קודם ושיטות חדשות שמקלות עלינו את החיים.

יצירתיות והשראה הם שם המשחק כשמדברים על עסקים קטנים.
כשכל אחת מאיתנו עושה ג'אגלינג יומיומי בדרך להצלחה פתרונות יצירתיים בתקציבים נמוכים יכולים להיות תוכנית שיווק אפקטיבית.
חדשנות היא מילת מפתח ביכולת ליצור בידול אל מול המתחרים
והשראה מאפשרת להתחדש בכל רגע ולהמציא את עצמינו מחדש.
כי בסופו של דבר הרעיונות שעובדים באמת הם הרעיונות בהם שולטת הפשטות.

אז על מה נדבר?
איפה מקבלים השראה ואיך מיישמים אותה בעסק
איך הופכים יצירתיות לתוצאות עסקיות
החשיבות של יצירת שיטה משלך בעסק
פיתוח חשיבת "שיווק יצירתי" – רעיון מנצח ולא תקציב מנצח
שיתופי פעולה יצירתיים בשירות העסק
נבחן כמה CASE STUDIES מכל העולם של עסקים קטנים ויצירתיים במיוחד
הטרנדים הגדולים בעולם המיתוג – ואיך הם קשורים לעסק הקטן שלי
נקבל כלים לסיעור מוחות, חיפוש השראה ויישום בעסק
  
יש לך טיפים שאת רוצה להעביר הלאה?
בשנה האחרונה ניתנו לי שני טיפים חשובים שמלווים אותי לאורך הדרך:
הראשון הוא התפיסה ש'התקדמות עדיפה על מושלמות'. צעד אחד גם אם לא מושלם קדימה בעסק שווה הרבה יותר מאשר דיבור מושלם על הצעד הבא.
כמה ברור, ככה קשה ליישום, שכן מי מאיתנו לא רוצה את הכי הכי..

הטיפ השני מדבר על פחד: The cave you fear to enter holds the treasure you seek!
את המשפט הזה אמר הסופר האמריקאי Joseph Campbell ובעיני ההבנה שלו הופכת את הפחד מאויב לידיד.
אבא שלי מוסיף ואומר: "מקסימום יצליח לך!"


מוזמנות לבקר באירוע פייסבוק של המסיבה, לתפוס טרמפ ולקבל עדכונים. כל מי שברשימת ההמתנה אני ממש ממליצה להיכנס לאירוע כך תוכלו להתעדכן אם מתפנה מקום ברגע האחרון :) 
https://www.facebook.com/events/644286788949733/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה