יום שלישי, 29 באוקטובר 2013

עיצוב מוכר- לרגל אירוע "המסיבה" הכירו את מיה מוסיוב

את מיה הכרתי דרך המייל, חשבנו כבר הרבה זמן על שיתוף פעולה, החיבור של העולמות שלנו טבעי וחשוב ללקוחות שלי. חיפשתי את ההזדמנות ואני שמחה שמיה הסכימה לבוא ולהרצות בפניכן במסיבת יום ההולדת שלי שאני מקיימת לכבוד הלקוחות שלי. מיה כמו כל המרצות במסיבה הן לקוחות שלי, מיה הגיעה לאחת הסדנאות שלי והקסימה את כל המשתתפות. בחורה רצינית, חייכנית, יצירתית ומקצוענית- נו ככה אני אוהבת אותן, אתן לא מסכימות איתי?
תכירו את מיה מוסיוב, אני מעצבת בעלת המותג storestyle – עיצוב ומסחור חזותי. מיה מעצבת חנויות בהקמה ומשדרגת חנויות קיימות במטרה להעצים את חווית הקנייה ולהגדיל מכירות. ההרצאה של מיה נקראת "עיצוב מוכר"  וכשמה כן היא, הולכת לתת  על קצה המזלג טיפים והמלצות לתכנון ועיצוב נקודת מכירה במטרה להעצים את חווית הקנייה ולהגדיל מכירות. ההרצאה תלווה בתמונות של נקודות מכירה ופתרונות תצוגה מהארץ ומהעולם.



חלק מנושאי ההרצאה:
1.      מה כדאי לקחת בחשבון בתכנון נכון של נקודת מכירה.
2.      תנועת הלקוח בחלל מסחרי.
3.      שילוט – למה ואיך מומלץ להציב שילוט בנקודת המכירה. (הצגת פתרונות הקיימים בשוק)
4.      תכנון אמצעי התצוגה בנקודת המכירה. (פתרונות לכל תקציב)
5.      טיפים לסידור סחורה בצורה מושכת להעצמת חווית הלקוח והגדלת סל הקנייה.
לרגל ההרצאה היה חשוב לי לתפוס את מיה לראיון קצר, לשמוע על העסק שלה, איך היא עשתה את זה.


אז איך יצאת לעצמאות? מתי החלטת לעשות את זה?
"אני מכירה נשים שקודם כל  מחליטות כי הן רוצות להיות עצמאיות ו אחר כך מתחילות את החיפוש אחר התחום הנכון עבורן. אצלי זה קרה הפוך. אחרי שנים בהן שילבתי קניינות ומסחור חזותי ברשת חנויות ידועה וקצת אחרי הלידה השלישית לפני שלוש שנים,  הבנתי מה אני עושה הכי טוב ובאיזה תחום אני רוצה להתמקד. לא רציתי להתחייב לרשת אחת גדולה, להתנהל על פי פלנוגרמות מוכנות ולעבוד סביב השעון. חשוב היה לי לתת חופש ליצירתיות ולהיות בשליטה על שעות העבודה שלי. כך יצאתי לעצמאות!"
למה אחרי שנים בעבודה עם חברות גדולות בחרת לעשות את השינוי?
"אני משלבת יכולת עיצובית/אסתטית מלימודי עיצוב פנים והרבה מהבטן...לצד הבנה מסחרית/ קמעונאית משנים של עבודה בתחום. תחום המסחור החזותי התפתח מאד בשנים האחרונות בעקבות כניסתן של הרשתות הגדולות מחו"ל ובכל זאת אני מודעת לקושי שיש לחנויות הקטנות לפנות תקציב ולהשקיע בנראות החנות באופן שוטף.
עם זאת אני מאמינה כי במיוחד היום כשהתחרות גדולה, כשאנו מוצפים בגירויים ומאד קשה להגיע ולרגש את קהל הלקוחות יש להשקעה בכל הקשור לנראות נקודות מכירה חשיבות מאד גדולה ולעיתים השקעה זו מהווה גורם מפתח להצלחת העסק.  מתוך הבנת השוק חשוב לי להתאים את העיצוב ורמת השדרוג לתקציב הלקוח, לעיתים אפילו שינוי קטן יכול לשפר פלאים את חווית הקנייה בחנות.
הסדנה לדוגמא שאני מעבירה אחת לחודש הפכה את הנושא לנגיש יותר גם עבור חנויות שלא יכולות להרשות לעצמן ייעוץ אישי.
מרגש אותי כל פעם מחדש לקבל מיילים מבעלי חנויות עם תמונות השינויים שעשו בחנות בעקבות השתתפותם בסדנה, עם חלק מהמשתתפים אני שומרת על קשר ומתעדכנת אחת לכמה זמן. כיף גדול."
מהן הטעויות הנפוצות שבעלי עסקים עושים?
-          שדרוג נראות באופן חד פעמי לא תמיד מספיק. כל שינוי צריך לשמר ולתחזק לאורך זמן. אני מאד נהנית להגיע לחנויות שעברו שדרוג  ולראות כי הן ממשיכות באותה הדרך ומיישמות את כל הכללים והטיפים בהם ציידתי את בעליהן.
-          בעלי חנויות המחליטים להשקיע בעיצוב החנות ולא לוקחים בחשבון את הנושא המסחרי מוצאים עצמם מהר מאד בחיפוש אחר פתרונות לתצוגה שלא תמיד תואמים את העיצוב המקורי. לכן חשוב מאד להשקיע זמן בתכנון נכון של נקודת המכירה מבעוד מועד תוך ניתוח תמהיל המוצרים הקיים והעתידי עם התאמה מדוייקת ככל הניתן.
מה ההמלצות שלך לבעלות העסקים?
-          אורח לרגע רואה כל פגע – לעיתים בעלי חנויות הנמצאים רוב הזמן בחנות כבר מתקשים לראות מה לא עובד טוב. אני ממליצה להיות קשובים להערות המגיעות מבחוץ בייחוד מלקוחות.  
-          לאחרונה גיליתי כי לעיתים הצורך בשינוי ורענון נראות החנות מגיע מתוך צורך להפעיל דווקא את החושים  של המוכרים או של בעל החנות שקצת נשחק ולאו דווקא  את החושים של הלקוחות.  רענון התצוגה מביא עמו אנרגיות חדשות...


אני מזמינה אתכן לקריאה מעשירה נוספת בבלוג של מיה בו  ניתן לקבל באופן שוטף שלל טיפים והמלצות בתחום http://maya-storestyle.blogspot.co.il/
 לדף העסק בפייסבוק https://www.facebook.com/maya.storestyle
לאתר האינטרנט של storestyle  - http://www.storestyle.co.il/


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה