יום שני, 7 באוקטובר 2013

תרופת פלא שיווקית

בניגוד לכל היגיון בריא, בניגוד לכל חוק של ניהול זמן ולצד התחושות הקשות שהפכו לי את הבטן זרקתי את כל מחברות העבודה שלי! כל המהלכים, כל התסריטים שהצליחו, כל ניתוחי המקרה ועבודות בניית מסרים ומחקרים.... כל אלו נזרקו!
מעבר לקושי להיפרד מדפים ומחברות שהרי כחובבת דפים יש לי קושי עז שכזה :) יש קושי לעשות שינוי. שינוי בשיווק של העסק? הרי עד שמצאתי נוסחה מנצחת, עכשיו לזרוק אותה? עד שהצלחתי להגיע לדיוק של מספרים, עכשיו להתחיל מחדש? ואת קוראת לעצמך יועצת שיווק?!

כן! אני הולכת לבשר לכן בשורה מרה ולכן יש לכן עכשיו החלטה! או להמשיך ולקרוא אבל אז היפרדו מתמימותכן או שאתן מעדיפות לא לדעת ולהמשיך את החיים... החליטו עכשיו כי אין דרך חזרה.

תמונה מדהימה מפינטרסט בלי קרדיט שלא מצאתי אותו :(((

אין מנוחה ונחלה! אין שטאנץ שיווקי! לפחות לא כזה שיצליח לעבוד יותר משלושה מהלכים (זה בדוק! תבדקו את זה!). אנחנו כל פעם חייבות להמציא את עצמנו מחדש ואפילו רק באחוז קטן אבל תמיד תמיד תמיד חייבים לחדש ולדייק. יש לכך סיבות רבות הבולטות ביניהן מאד הגיוניות ולכן גם מאד מתסכלות.

הסיבה הראשונה- שיווק אפקטיבי זה שיווק שכל הזמן מפתיע ומחדש ללקוחות, הריגוש וההפתעה שאנחנו יוצרים אצל לקוחות גורם להם להקדיש לנו את תשומת ליבם, גורם לרגע הראשון שהם מפנים לנו תשומת לב ומשם אנחנו יכולים לפתח איתם שיחה. אם נעשה כל הזמן את אותם הדברים הם פשוט יפסיקו להקשיב לנו, נפסיק לייצר אצלהם את התחושה שקורים פה דברים טובים, נפסיק לפגוש אותם במקומות חדשים ולהגדיל את קהל היעד שלנו. ופשוט נמצא את עצמנו משכנעים את המשוכנעים שכבר אין להם צורך בנו יותר.

הסיבה השנייה- בעולם שלנו היום אנחנו חייבים אבל פשוט חייבים להיות אחרים, מיוחדים, מבודלים, יוצאים דופן ולייצר לעצמנו יתרון תחרותי. אני רואה את זה ואני בטוחה שגם אתן  רואות ואולי חושבות גם. חושבות שאם כולם עושים אותו דבר, כותבים אותו דבר זה בטח עובד לכולם? אז לא! אני מכירה ורואה משווקים נוסחאות מוכנות רק תכניסו שם של העסק וטלפון וקדימה כל הלקוחות בדרך אליכם. לצערי זה לא ממש עובד. זה הגיע למצב שאני רואה את אותם הטקסטים המעייפים בכל מקום, אותו שטאנץ והבוקר ביליתי שעות בניסיון להשתחרר מכמה מתקפות מיילים כאלו. צר לי... זה לא עובד! כדי ששיווק יעבוד לבעל העסק הוא חייב להיות מיוחד. חייבים קודם כל לבנות את הבידול, את היתרון היחסי ורק לאחר מכן להתאים מהלכי שיווק ייחודיים.  המחשבה לשכפל שטאנץ טובה לאלו שרוצים להיות שם, פשוט להיות שם היא ממש לא מיועדת עבור אלו שרוצים להיות מספר 1! לאלו שרוצים להוביל!
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/563609_519334484779881_1895886518_n.jpg


הסיבה השלישית- החומר האנושי. אנחנו אלו שמשווקות את העסקים שלנו, אנחנו אלו שמתרגשות להשיק מוצרים חדשים, שירותים חדשים, אנחנו אלו שממש ממש עובדות על זה. אנחנו גם אלו שפוגשות את הלקוחות, פוגשות את  "הרחוב". אנחנו אלו שמסוגלות לייצר חדשנות ברגע, אנחנו אלו שיכולות לאמץ כלי שיווק חדשים ולמעשה אנחנו אלו שחייבות לעשות את זה. אם נעשה אותו דבר כל הזמן, זה יהיה אוטומטי, זה יהיה משעמם, זה יגרום לנו להחמיץ ולפספס המון הזדמנויות. נחמיץ לדייק את עצמנו, נחמיץ בהירות, נחמיץ קהל יעד חדש, נחמיץ מפגש מרגש עם לקוחות פוטנציאלים.

יש עוד המון סיבות, וכאחת שטיפחה את המחברות שלה ואלו למעשה המחברות הכי יצירתיות ואפקטיביות שיש והבוקר נזרקו לפח. אני חייבת להגיד שאני מרגישה שחרור. את הדברים שלמדתי אי אפשר לקחת ממני, את התגובות אני למדתי לחזות כמו ימאי שמכיר את הים, את האפקטיביות אני יודעת לחשב כמו חקלאי שניצב מול השדה ומריח את האדמה יודע באיזה יום הכי טוב לזרוע ומתי לקצור. ניפרדתי מהחברות כי זה הטבע, כי כך אני אצליח לחדש, להביא בשורות, כי ככה אני אלמד את הלקוחות שלי להוביל, כי ככה אני אצליח ללמד את הלקוחות שלי את היסודות של עולם השיווק, לגרום להן להבין באמת להבין איך עושים שיווק מעולה ולאפשר להן לצקת את עצמן לתוך הכלים האלו.

אני מחר פותחת מחזור של קורס מכישרון גדול לעסק גדול ומקווה שגם אצליח לשבור את השטאנץ! מאחלת לי ולהן מסע מרתק, מחדד, מעשיר ופורה במיוחד!

נ.ב
כחלק מ"הדרך השונה שלי" יש לי סדנה שאני מאד אוהבת. זו סדנה שפיתחתי כי אני עובדת עם המון מעצבות ונשים שהעסקים שלהם מבוססים שירות. והחלטתי לתת מענה לקושי השיווקי של העסקים האלו, לעזור לבעלות העסקים לשאול את השאלות הנכונות, להבין למה באמת לקוחות יהפכו להיות לקוחות שלהן, איך לייצר יתרון יחסי בעולם השירות? איך להסביר ללקוחות מה הם מקבלים? איך לקוחות חושבים בכלל ועוד המון המון כלים מיוחדים. בימים אלו מתקיימת הרשמה מוקדמת והמחירים בהתאם! אל תפספסו!
 סדנת בשירות השיווק: maya-landau.blogspot.co.il/p/blog-page_7.html

נ.ב.נ
אל תלכו לחפש בחדר הזבל שלי :) אני מאמינה במחזור וכל המחברות הפכו  לעבודות יצירה ודפי ציור.... אולי הדור הצעיר יספוג משהו ותוכל לעזור בעבודה :)

3 תגובות: