יום ראשון, 8 בספטמבר 2013

טוב כמה אפשר עוד לשמוע על יעדים?! מה אני יכולה לעשות עכשיו כדי להצליח?

 

ראש השנה
קיבלנו מאות ברכות מצחיקות, מעוצבות, מרגשות וכן כמה כאלו שנשלחו לכל העולם וזוגתו.
אכלנו, אכלנו, אכלנו, ישנו, טיילנו, צחקנו, התרגזנו ובתוך כל זה מרחף באוויר ענן חשבון הנפש.
אנחנו בודקות מה אנחנו רוצות, מה עלינו לשפר, מה אנחנו מאחלות לעצמנו. חשבון הנפש הזה מאפשר לנו גדילה והגשמה. אבל בתקופה הזו אנחנו גם מרגישות את הפער בין הרצוי למצוי, הפער אותו אנחנו כל כך רוצות לסגור וכל כך רוצות לעבוד עליו כבר. ורגשות של תסכול, חוסר אונים וגם כמה חששות ופחדים תוקפים אותנו. אז פוסט זה מיועד לעזור לנו להביא את העשייה, ההתקדמות, תחושת המסוגלות כבר לימים הראשונים של השנה החדשה.

אז בואו נתחיל את הבוקר החדש הזה עם נשימה עמוקה, הכל משתנה ואחרי החג ולפני עוד כמה חופשות זה זמן פשוט לנשום כמו שצריך ולהזכיר לעצמנו לכמה שניות מה זה איזון ורוגע בתוך הטירוף הזה. הבטחתי שהימים האלו יהיו ימים של "מרתון שנה עסקית טובה" ומידי יום אני מעניקה במייל, בפייסבוק ופה בבלוג כמה טיפים ורעיונות שיעזרו לנו להצליח יותר בעסקים שלנו בשנה הקרובה. כל הנושאים וכן! גם הפוסט של היום זה חלק מהתהליך שאנחנו עוברות בקורס שלי "מכישרון גדול לעסק גדול" בו אני מקדישה פרק  מיוחד בנושא מנהיגות אישית ושימור הצלחה, אנחנו ממש לומדות איך נוכל להניע את עצמנו להצלחה, מה ההרגלים והכלים שיעזרו לנו לשמר עשייה שיווקית ועסקית לאורך זמן ולגדול באופן יציב ומתמשך. (בימים אלו מתקיימת הרשמה מוקדמת וניתן לחסוך יותר מ- 1,300 ש"ח במחיר הקורס! ההרשמה נסגרת ממש בקרוב! יש כמה וכמה בעלות עסקים שוויות במיוחד שהבטיחו את מקומן ויתחילו את השנה בצעדי ענק להצלחה!)

http://weheartit.com/entry/695571/via/liquidskyarts

אם החלטתן לחולל השנה שינוי, יכול להיות בעסק, בבית או משהו פנימי הרי הדברים לוקחים זמן. שינוי אמיתי זה תהליך מתמשך עם עליות וירידות ולכן כדי לשמר את התהליך הזה אני ממליצה לקבוע עם עצמכן פגישה שבועית של שעה לאורך כל השנה. עוגן שבועי בו אנחנו עוצרות לדיאלוג פנימי, עוצרות, בוחנות מה עשינו? למה עשינו? האם מה שעשינו קידם אותנו או דווקא תקע אותנו? מה גרם לנו לבחור בפעולה או העדר פעולה הזה? ומה נוכל לעשות בשבוע הקרוב שיעזור לנו להתקדם? אני אוהבת לעשות את זה על ידי כתיבה, על ידי כל מיני תהליכים שאני מיישמת עם עצמי אבל כל אחת יכולה לבחור את הכלי שהכי עוזר לה: עבודה עם מאמנת, יצירה אינטואיטיבית, מדיטציה, ספורט כל עוד מתקיים שם דיאלוג מודע על הפעולות של השבוע האחרון וזה שיבוא, דיאלוג חיובי, פתוח, כן שממנו יוצאים חזקים וכן, טיפה טובים יותר.

כפי שכבר שמתן לב, אני מאמינה בעשייה. אין דבר יותר בטוח מפשוט לעשות את זה. עשייה מחזקת את תחושת המסוגלות שלנו ומלמדת אותנו לחשוב באופן יוזם ועושה. אבל הרבה פעמים אנחנו משותקות, לא יודעות מה לעשות, איך בכלל לגשת לזה. בייחוד בתקופות בהן אנחנו מציבות יעדים וחלומות והם ניראים כל כך חלומיים ורחוקים שאנחנו מחייכות בייאוש ושוקעות בתסכול או בחלימה.

אז לא!
אני רוצה לתת לכן כמה תרגילים שיעזרו לכן לעשות, להתקדם, לראות את ה"איך"!
בתרגיל הראשון אני מבקשת מכן לחשוב על שלושה מעשים שאתן יכולות לעשות כבר היום שיקרבו אתכן למטרה שלכן. חשוב להקפיד שעל הדברים להיות הכי קטנים (כמו שנועה הבת שלי אומרת "בגודל של חרק") שאתן יכולות לחשוב עליהם. ודבר נוסף  הם חייבים להיות דברים מעשיים: מחשבות, שיחות פנימיות לא נחשבות! כן ניתן להחשיב עבודה של דיאלוג פנימי כמו שעה של כתיבה בשבוע או רבע שעה של משפט מנטרה בבוקר. שמות לב להבדל בין אנהל שיחה פנימית בנושא לבין אקדיש שעה שבועית לכתיבה בנושא!

אתן לכן דוגמא, אחת הלקוחות שלי כרגע עוברת תהליך של הקמת עסק. היא פתחה עסק, התחילו לקוחות להגיע, היא הייתה עסוקה בעבודה ולא הקימה בסיס שיווקי. אז היא סיימה עם הלקוחות ולא הגיעו חדשים.... אז היא הבינה שהיא חייבת שיווק ובימים אלו אנחנו בונות תוכנית. חלק מהתוכנית מתייחס למצב הבניים שחייבים להכניס כסף כבר היום הביתה ומה אפשר לעשות? שאלתי אותה וניסיתי לא להתערב מה היא יכולה היום מהמחשב שלה לעשות. נכון שחלק מהתשובות הם תולדה של חשיבה שיווקית מהתהליך שעברנו אבל היא עשתה זאת לגמרי בעצמה, ואלו התשובות שלה:
1. אני עושה גבייה של כל התשלומים שאני צריכה לקבל ומסיימת להפקיד את הצקים השבוע.
2. אני שולחת מייל לכל הלקוחות שלי ומספרת להם על השירות החדש עם מבצע חבר מביא חבר.
3. יוזמת פגישה עם **** במטרה לקדם שיתוף פעולה של סדנאות משותפות.

התרגיל הזה מאפשר לנו לראות את ה"כן", מאפשר לנו לחשוב יצירתי ולגייס את ארגז הכלים שכבר רכשנו, את הידע והתובנות שכבר יש לנו. התרגיל הזה מנטרל רעשי רקע ופשוט מייצר תוצאות, מתרכז בעיקר, במהות ולא בקישוטים כפי שאני נוהגת להגיד.

http://marialambrou.tumblr.com/post/35222280657

בתרגיל השני אנחנו יכולות לבחון את היצירתיות שלנו, הרבה פעמים אנחנו פשוט צריכות רעיון אחד טוב שיעזור לנו לקפץ במהירות למטרות שלנו. הבעיה עם יצירתיות שאנחנו לא מקדישות מספיק זמן במעבדה הזו, ואם אנחנו כבר במעבדה אנחנו לא משתמשות בכלים הנכונים. כדי להשיג תוצאות טובות יש לשים ליצרתיות גבול ואתגר וזה בדיוק מה שהתרגיל הזה עושה!
קחו דף שורות פוליו (A4 כזה) רשמו בכותרת את האתגר בצורת שאלה של עשייה קרי: "מה אני יכולה לעשות כדי למנף את רשימת הלקוחות שלי לעלייה במכירות/ הכנסות?" ואז ספרו 100 סעיפים! כן 100! זה המון אבל לא נורא!
בתרגיל אתן צריכות למלא במהירות הגבוהה ביותר את כל 100 הסעיפים עם רעיונות. מותר לחזור על רעיונות, מותר לכתוב רעיונות מטופשים שאין לכן כל כוונה לעשות, מותר לתת רעיון גרוע- העיקר לכתוב, לא להפסיק, העיקר לסיים את הרשימה. אתן תגלו שמתוך 100 רעיונות יהיו כמה ממש עלובים... אבל יהיו לפחות 3 טובים ובעיקר בעיקר 1 מעולה! אחרי שתעברו על הרישמה אתן ממש תרגישו איך אסימון נופל ונדלקת בכן אש ליישום של רעיון מבריק וגאוני.
אני רק יכולה לגלות לכן שבאחד הקורסים שלי, התרגיל הזה גרם למשתתפת לשנות את העסק שלה, לצאת בשירות חדש ומדליק, חדשני ביותר ותוך כמה חודשים להגשים מטרה וחלום שהיא הציבה רק באותו הבוקר לעצמה.
רעיונות טובים לא קונים במכולת אבל בהחלט יכולים לעזור לנו לזנק ליעדים.

אז כל שנותר לי זה לאחל לכן שנה מדהימה, מלאה באושר, אתגרים, חברות, שגשוג ושפע
נחת, רוגע ושלווה
 ולקוות שנמשיך לשמור על קשר גם השנה!