יום שלישי, 17 בספטמבר 2013

להקשיב לרעש

לפני כמה שנים שמעתי סיפור מקסים על אצנית שזכתה במקום הראשון בתחרות אולימפית חשובה. מיד אחרי שחצתה את קו הגמר היא רצה להתחבק עם המאמן שלה, הוא במקום להתחבק איתה כעס, רגז וסרב לדבר עימה. אחרי שרגעו הרוחות ונשאל למה הגיב בצורה כזו הוסביר ששם לב שלשבריר שניה אחרי שהיא קיבלה את ההובלה היא הציצה ימינה ושמאלה לבדוק בכמה היא מובילה. רק עם העיניים, כלל לא הזיזה את גופה ובכל זאת הגרמים הספורים של האנרגיה הזו בזבזו. אם הייתה משקיעה אותם במטרה שלה לא רק שהייתה מגיעה במקום הראשון רוב הסיכויים שגם הייתה שוברת שיא!


אני מספרת את הסיפור הזה ללקוחות שלי כל הזמן, משהו שבעידן הפייסבוק גורם לנו כל הזמן לבדוק מה האחרים עושים. אנחנו רואות שבחרו לעבוד או לפרגן לקולגה שלנו וזה מטריף אותנו! אנחנו רואות שלקוחות עשו לייק למותג אחר זה מלחיץ אותנו אולי לא ירצו יותר לעבוד איתנו! אנחנו רואות שמחמיאים לקולגה בכלל מתחום אחר וזה שובר אותנו למה לנו לא מחמיאים ככה! אנחנו רואות כמה לייקים יש לשכנתנו היקרה ונכנסות לייאוש!
 מה עשינו לא טוב?
 אולי אני כל כך גרועה שאף אחד לא רוצה לעבוד איתי?
אוף!!! בחיים לא אצליח!


אנחנו בודקות כמו מרגלות מה "האחרים" עושים, חברים מהלימודים, קולגות, מתחרים, שכנים. זה טבעי, אי אפשר להימנע מזה אבל עכשיו זה רישמי! מחקרים מצאו שההשוואות האלו פשוט גורמות לנו להיות פחות מאושרות, ממש אומללות!  מחקרים חדשים שפורסמו גילו שאנשים שמבלים הרבה זמן בפייסבוק במעקב אחרי חברים וחברים עסקיים פשוט מפתחים דיכאון!

אני רואה מידי יום כמה זמן, אנרגיות זה גוזל לבעלות עסקים, כמה זה מרחיק מהמטרה ומההצלחה ולכן מאד חשוב לי להציע כמה חלופות, כמה הרגלים בריאים יותר וכמה נקודות למחשבה:
  • צמצמי את הזמן חסר התכלית ברשתות חברתיות, כולנו מקדמות את העסקים ושומרות על קשר עם חברים ברשתות אלו. אבל בואו נודה לאמת, אנחנו מבלות שם יותר מידי זמן! זמן שאנחנו חייבות להקדיש לעסק שלנו! ולכן הגבילו את הזמן שאתן מבלות מידי יום ברשתות חברתיות, כן גם אם אתן מנהלות משם את הפעילות העסקית! זה לא אומר שחייבים להיות שם כל היום!

  • זכרו שאתן מודעות רק לצדדים "הנוצצים" של  הסיפורים. אף אחד לא כותב בפייסבוק שהוא שבוז, ואין לו משהו מרגש לספר, שהוא ממש עצוב. בטח לא בעלי עסקים! אנחנו מספרים את הסיפורים היפים של החיים, של העסקים. זכרו שמאחורי כל הצלחה יש סיפור שלם שאנחנו לא מודעות לו.

  • קחו השראה, האמינו לי הרבה יותר קל לפרגן, להתחבר, לשתף מאשר לשמור על הטירטוריה "הקטנה" שלי. אני מאמינה שניתן לייצר שיתופי פעולה ולגדול על ידי פרגון הדדי וסינרגיה עם אחרים. במקום להיות בתחרות פשוט צאו לשיתוף פעולה מרגש יחד.

  • תכננו את הקשב. אנחנו מוצפות בכל רגע נתון במסרים, משימות, דברים לטיפול, יעדים, פחדים. למזלנו הראש שלנו מסוגל להכיל מספר מוגבל של מסרים. תכננו את עצמכן להקשיב למסרים שמקדמים אתכן, לשבת על עבודת השיווק של העסק, לתכנן את תכנית העבודה לרבעון הקרוב, להגיש את המסמכים לרואה החשבון וכו'. למעשה, תהיו עסוקות כל הזמן בדברים שמקדמים אתכן ותבחרו לא להתפנות לדברים שלא מקדמים אתכן.

  • לפעמים אנחנו חושבות שהכל כל כך שביר. שטעות אחת קטנה שנעשה תגמור את העסק, את החיים ולעולם לא נוכל להרים את הראש. אז זהו!... שלא! אנחנו נעשה טעויות חדשות לבקרים ונגלה שהעולם לא עצר מלכת. שכל הדרך להצלחה מלאה אבל ממש מלאה בטעויות ומבוכות.
התחלנו שנה חדשה, אני יודעת שהחגים הם לפעמים מכשול קשה לתמרון עם הילדים, הלקוחות, הצפיפות, הלחצים. בבקשה אל תשאבו לבזבוז אנרגיה. בבקשה תיארו ממוקדות להצלחה שלכן!
גם אני נפלתי לא פעם במלכודות כאלו ואחרות, פשוט בואו נגלה מנהיגות אישית על חיינו ונדאג לעצמנו, לרגשות ולהצלחות.