יום חמישי, 8 באוגוסט 2013

כמה כסף את רוצה להרוויח בשנה הבאה?


בתקופה הזו של השנה, רגע לפני ראש השנה (נכון שעכשיו לא רואים אותו, אבל חכו הלימודים יתחילו ממש עוד מעט! אנחנו עוד נשרוד את אוגוסט!) אני נוהגת לבקש מהלקוחות שלי לאחל לעצמן  בעסק שלושה דברים מופלאים לקראת השנה הקרובה. שלוש משאלות שנגשים אותן בשנה הקרובה.
כולן מבקשות עוד... עוד עבודה, עוד חשיפה, עוד לקוחות, עוד כתבות, עוד ירידים...

אבל אף אחת לא ביקשה "להרוויח עוד"- עוד כסף!!! (להרוויח! לא להכניס! לקחת אחרי הוצאות). זה נראה להן מובן מאליו, אבל זה ממש לא . רק אחרי שביקשתי מהן לבחון את זה שוב אז הן אימצו את המשאלה החדשה.

 אז כמה מכן שמו למטרה עסקית לשנה הקרובה פשוט להרוויח יותר כסף?
אנחנו חושבות שאם נעבוד יותר נרוויח יותר, שאם אנחנו עסוקות אנחנו בטוח מרוויחות, שאם אנחנו מתאמצות ומשיגות אז אין ספק ששכרנו בצדנו. באמת? לצערי המון פעמים אנחנו לא מעיזות בכלל לבדוק את השורה התחתונה. אנחנו פוחדות להתאכזב ולגלות שעבדנו קשה ולא ממש היינו מתוגמלות. אנחנו לפעמים לא חושבות שצריך לבדוק, אנחנו הרבה פעמים פשוט לא יודעות איך לבדוק.

אני שואלת את הלקוחות שלי שאלה שפעם שאל מנטור אמריקאי, איזה עסק אתן רוצות? את עסק 1 או עסק 2?

 
אני מניחה (לפי הסטטיסטיקות שלי) שרובן ישר עניתן, אין שאלה ברור שאת עסק 2.
עכשיו בואו תראו, איזה עסק אתן רוצות?

 

זה שמרוויח שקל או זה שמרוויח 991 ₪ ?

J
אין מה לעשות כדי להצליח צריך לקרוא את השורה התחתונה. אני מאמינה שכל אחת קובעת לעצמה את ההגדרה למה זו הצלחה. אבל כולנו יצאנו לעצמאות כדי להרוויח כסף, בחרנו להתפרנס ממה שאנחנו אוהבות, ממה שאנחנו טובות בו. בשונה מתחביב ההגדרה של עסק היא להרוויח כסף. 

 אם לא נבחן, נדבר, נבין את זה לא נצליח לייצר יותר כסף בעסק!

מהסיבות האלו, החלטתי לקיים אירוע בוקר חגיגי ומיוחד שמוקדש כל כולו לכסף! (קישור לאירוע) נדהמתי לגלות כמה אנחנו ממדרות את הכסף מהשיח שלנו, כמה אנחנו מוכנות לעבוד קשה, כמה אנחנו רוצות כבר לפגוש את הקהל ולהגיע לקהלים חדשים, כמה אנחנו מוכנות לעבוד קשה בשביל חשיפה והכרה אבל רגע... על כסף... קשה לנו לדבר.

שאלתי בעלות העסקים מה הכי קשה להן בהתנהלות עם כסף, איפה הן מרגישות שהן צריכות כלי עבודה. כאלו שיוכלו ליישם בקלות וכבר מהיום הראשון לשפר את הגישה וכמובן את התוצאות העסקיות. ברוב מוחלט הן בחרו עזרה בקביעת מחיר וחישוב עלויות, הן בחרו גם  עזרה בהתנהלות פיננסית בסיסית כזו שתעשה סדר והפרדה בין התנהלות הבית להתנהלות העסק (כמובן שהבאתי את המומחיות מספר 1 להרצאות בנושאים האלו) . ודבר נוסף שכולן דיברו עליו הוא הקושי המנטלי לדרוש מה שמגיע לנו.

השבריר שנייה בו אנחנו נכנעות ולא עומדות עד הסוף ודורשות את תמורתנו. אני מכירה את הסיפורים : "אבל היא באה מרחוק", "אבל היא כזו חמודה, בטוח היא תביא לי עוד לקוחות" , "מראש עשיתי לה הנחה כי שהן מבקשות ממני אני ממש נבוכה" "אני לא עומדת בזה שמתמקחים איתי".

יש לנו קושי מנטלי, קושי לדרוש בחן את מה שמגיע לנו. ולכן החלטתי לסיים את אירוע הבוקר בהרצאה שלי שאני מקווה שתחולל שינוי. שתעזור לנו להבין שאנחנו מייצרות ערך בחיים של הלקוחות שלנו, שעצם העבודה שהם באו מרחוק רק אומרת כמה הם חושקים בנו, כמה אנחנו אלופות שהצלחנו לייצר ולחשוב על מותצר (או שירות) שהם כל כך רוצים, כמה אנחנו מטיבות איתם לא פחות מאשר הם אתנו.
שנבין שבהרבה מקרים (וסיפורים אמתיים שאספר בהרצאה) דווקא אם נדרוש יותר נצליח יותר! שחשוב שנלמד שהתפקיד של הלקוחות הוא כן להתמקח אתנו, כן לבקש הנחה! אבל אנחנו צריכות ללמוד איך לספר ללקוחת על הערך שהם מקבלים אצלנו ולא יקבלו בשום מקום אחר. אנחנו יכולות ללמוד כיצד להפוך את השיחה הזו, שמביכה אותנו היום, לשיחת שכנוע, כזו שהלקוחות בסופה ירצו לעבוד רק אתנו.
על ידי סיפורים אמתיים, הבנה של משמעות המחיר ותהליך הקנייה, כלי עבודה והצעות לפתרון נוכל לעמוד מאחורי המחירים שלנו, נוכל לעמוד זקופות וגם להסביר ללקוחות עקשנים למה זה המחיר שבאמת מגיע לנו!


אז בואו נחליט שבשנה הקרובה אנחנו מרוויחות הרבה יותר כסף! בואו נחליט שאנחנו לומדות, מדברות, מבינות, מתרגלות, בוחנות ומיישמות את הכלים "לשורה התחתונה". בואו נתחיל את השינוי! אתן מוזמנות בחם לאירוע הבוקר MONEY TIME , נותרו ממש מקומות אחדים ולכן פשוט עשו זאת. מצאו חברה, שריינו תגבור במידת הצורך ובואו. זה בוקר חד פעמי, קיבצתי את המרצות הטובות ביותר ולא יהיו עוד תאריכים, אז אל תחמיצו !

 לפרטים והרשמה: בקישור
 
 נ.ב
 אני יודעת שאתן סקרניות ומחכות לפוסט סיכום של "עכשיו אני"... הוא בתנור וממש יעלה בקרוב... מהצצה חפוזה בו, שווה לחכות!