יום חמישי, 18 ביולי 2013

אורלי רובינזון- הסיפור מאוחרי האישה, המותג (ומדף הספרים הכי שווה שלי במשרד)


אורלי רובינזון אולי לא יודעת את זה, אבל היא הייתה המזור הסודי שלי בתחילת הקריירה שלי.  באותה תקופה עבדתי במשרד יחסי ציבור מוביל וטיפלתי בעשרות לקוחות עיצוב. ובכל פעם שהייתי צריכה השראה, ובכל פעם שרציתי להעמיק הייתי שולפת את אחד הספרים (החדשים יותר או הותיקים) וצוללת לעולם של עיצוב.
 
אורלי ליוותה אותי ועוד חובבי עיצוב רבים ולכן כל כך שמחתי שהיא הסכימה להתארח בפאנל נשים מצליחות מספרות שיתקיים ביום שבת במסגרת אירוע "עכשיו אני". לרגל הפאנל קיימתי עם אורלי ראיון על הדרך שלה.
 
למי שטרם הכיר, אורלי רובינזון, כותבת ספרי עיצוב ואדריכלות, בעלת אתר העיצוב הישראלי www.robinzone.co.il  עיתונאית ומובילה דעת קהל. גרה ועובדת בעין ורד, אמא לשלושה ילדים.
 

אורלי רובינזון

 מתי יצאת לעצמאות?

בגיל 16המצב הכלכלי בבית היה קשה ולא הייתה ברירה, אלה לצאת ולהביא כסף. את הקריירה התחלתי כמחלקת ביצי משק מדלת לדלת. אנחנו ארבעה אחים, שלושת הגדולים עבדנו יחד, הינו ילדים מיליונרים, עצמאיים ומגניבים.

לאורך השנים מה היו רגעי הקושי ואיך הסתדרת באותם רגעים?

רגעי הקושי הגדולים ביותר יושבים אצלי רק על תקופות בהם המצב הכספי דוחק. זה מחזיר אותי לטראומת ילדות כנראה, ונותן לי את הכוח להזניק מחדש, להמציא את עצמאי מחדש, את מקור הפרנסה החדש, את הפרויקט הבא. בתפיסת עולמי, הרעב הזה הוא זה שגורם לך להמשיך ולצור. קשה לעשות את זה ממקום של שובע.


את אמא לשלושה ילדים ובעלת מותג נחשק שלא מפסיק להתפתח, איך עושים את זה? איך עשית את זה?

אני אוהבת לבשל, בשבילי זה סוג של נתינה. תמיד הייתי צריכה להיות קרובה לסיר. אני מטורפת על הילדים שלי, עידו בן 17 עדיה בת 14 ודור בן 9. הם היצירה האמיתית שלי. אני גאה בהם, מחזיקה מהם, מעריצה אותם. התמהיל הזה, של לעשות קריירה קרוב אליהם, לסיר ולמטבח היא הדרך היחידה בשבילי. אני לא יודעת לעבוד אחרת. זו מערכת חיים שמזינה את עצמה. שנים עבדתי מהסלון, אחר כך מעליית הגג ועכשיו מהלול בחצר. זה הכי רחוק שהלכתי. ההידוק הזה מאפשר להעריך ימים מחוץ לבית, לסע לקצות הארץ, לפגוש אנשים, לבקר בחול, בתערוכת וביזמות עסקית כזו או אחרת. הבית תמיד מחכה לי. בית בשבילי הוא מקום לזרוק את החיים שלך בו.

מה הדבר שהכי חשוב לדעת לפני שיוצאים לעצמאות?

שגם במקצועות הכי זוהרים, העבודה היא תמיד קשה. תמיד. ואין הצלחה בלי חריצות ואש בוערת מבפנים. יש לי חברות קרובות מצליחניות: אדריכלית צמרת, מנכ"לית של חברה בורסאית, מעצבת אופנה בטופ – כולן עובדות קשה. אבל כולן שומרות על צלם אנוש, זוכרות להיות מדהימות, גדולות מהחיים, גם ברגעים המביכים של החיים.

הספר החדש של אורלי רובינזון

מה היא אישה מצליחה בענייך?

אישה מצליחה בעיני היא אישה שלא ויתרה על האימהות שלה. אישה שבתוך כל זה, שומרת את הזמן לעצמה, יודעת איפה לספק את הצרכים הפרטיים שלה, האישים. לא הולכת לאיבוד, לא טובעת בזרם המטורף של החיים.

האם היו רגעי אכזבה? איך ממשיכים?

ברור. פשוט ממשיכים. לא מפסיקים להאמין. מסתכלים על החיים בפרספקטיבה רחבה. אופטימיות, ללא ספק

מאיפה ההשראה? כבעלת מותג שהצליחה להביא פעם אחרי פעם חדשנות לארץ איך ממשיכים לחדש? איך לא נרדמים בשמירה?

ההשראה מכל מקום, מהרחוב, מהאנשים, מתמונה, מרצון, מצורך, מבדיחה, מפטפוט, משטות.

רעיון טוב הוא כמו זרע שנשתל, לפעמים ללא מודעות בכלל, ולפתע נובט. עם הטיפול הנכון, ההשקיה והדישון הוא צומח להיות עץ מרהיב. עכשיו לדוגמא, אני בטירוף על בנייה בקונטיינרים, אני מגבשת קבוצת אנשים שיחד נוביל מהמפכה בתחום. אני רואה את מצוקת הדיור. אני רוצה להעניק לזוגות הצעירים ואילו שלא צעירים אפשרויות מגורים מרהיבות בעלות נמוכה, אני רוצה שהמדינה תשנה חוקים, תעשה משהו אמיתי בנוגע למצוקת הדיור בישראל. אני על זה עכשיו לגמרי. אדריכלי צמרת, אנשי עסקים, משקיעים, אנשי ממשל.



שולחן העבודה של אורלי רובינזון



מה הרגע שהיית הכי גאה בעשייה שלך?

אתמול, שצלמנו לורדינון את קולקציית החורף אצלי בבית. עדיה, בתי האהובה, בת ה 14 טיפסה על הספרייה מעלה כדי לקבע את הוילון באופן שהנפילה תהייה מושלמת. היה ברגע הזה הכול: נחישות, הבנה, עבודת צוות, אומץ, אסתטיקה, המשכיות. 


מאיפה הדרייב מגיע אצלך?

מהרצון להמשיך לעשות את מה שאני אוהבת, וכדי לעשות את מה שאני אוהבת, אני צריכה לפרנס ולהתפרנס מהעשייה הזו. זה הדרייב. אני גאה להרוויח כסף מיצירה שאני מטורפת עליה.

 
מתי ידעת מה תרצי להיות שתהיי גדולה?

אף פעם לא רציתי להיות גדולה. אני לא מאלה שידעו לאן הן הולכות, אבל בהחלט כזו שנהנת מהדרך. גם שקשה. כמו בריצה שלי, למרחקים ארוכים, קשה, אבל הים, הרוח, הנוף והטבע – לוקחים את זה למקום חוויתי, אחר. אני סובלת, אבל נהנת.


ספריה של אורלי רובינזון

מה הכלים שהכי עזרו לך לצמוח?

הביטחון העצמי שהעניקו לי ההורים.

הצוות המדהים שלי ובראשו חברתי לימור זומר אריק, מנהלת התחקיר וההפקה

והגב מהבית, השקט לפעול, הפרגון והאהבה שאני מקבלת מהרבה מאוד אנשים סביבי.

אני מאמינה בכוח הבינאישי, אני מאמינה בקשרים ובחבריות, אני מאמינה באנשים ובעוצמות שלהם.

 

מה העצות שלך לבעלות עסקים?

לרגע, לא לחשוב שהדרך קלה

לרגע, לא להפסיק להאמין בדרך

ותמיד לדעת, שהדרך תוביל אותנו למקום חדש, מרגש, בלתי ידוע

אבל מה זה שווה,

כדאי לשמור, שלא לרדת מהשביל

וצריך כל הזמן להמשיך ולעבוד