יום חמישי, 20 ביוני 2013

עסקים בטעם טוב - ראיון עם דנה ישראלי

אחד הדברים הקשים בעסקים ובעיקר בעסקים של אישה אחת הוא הצורך כל הזמן להשתנות.  אנחנו עובדות כל כך קשה להגיע להישגים, לבסס הצלחה ואז כשאנחנו כבר חושבות שזהו ואפשר לנוח, אנחנו מבינות שזה לא באמת המצב ואנחנו חייבות לחדש, לעדכן, לרגש ולהתרגש.

שינוי, לעזוב את המוכר ואת הבטוח ולצאת לדרך חדשה לא ידועה באמונה מלאה שיהיה טוב - יותר טוב, שאנחנו אלו שנעשה שיהיה יותר טוב.
דנה ישראלי
"עזבתי עבודה מבטיחה לפני קידום ולא חשבתי פעמיים, ידעתי שאצליח, ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות והייתה לי אמונה מלאה בעצמי". אחת מהסיבות הרבות שכל כך רציתי שדנה ישראלי
  תתארח בפאנל שלי באירוע "עכשיו אני" היא האומץ והאמונה. הכוח לחולל שינוי בחיים שלה, התשוקה העזה שגורמת לה ולמותג שלה כל הזמן להמציא את עצמו מחדש.

דנה ישראלי (36), אמא למאי (5) ונעה (3) נשואה לגידי (האחד והיחיד) שהדרך הטובה ביותר להגדיר אותה היא מרתה סטויארט הישראלית, אבל גם הגדרה זו לא עושה לה חסד. כיום דנה מעבירה סדנאות פוטושופ, צילום ויצירה. בעלים של חנות למוצרי יצירה, כותבת הספר "סדנה פרטית" ולאחרונה השיקה את המגזין DIY  הראשון בישראל. ואתן יכולות לסמוך על דנה שהיא לא נחה לרגע וכבר בקרוב מתכננת כמה פרויקטים שכולנו נשמח מאד להכיר מקרוב.
 
עוד במהלך הלימודים, לפני כחמש עשרה שנים, השתלבה דנה בחברת היי- טק והתקדמה בצעדי ענק. כל הזמן היא עסקה ביצירה כתחביב, אבל אחרי כמה שנים היא הרגישה שהיא רוצה לעשות שינוי. "הרגשתי שאני רוצה ליצור עם הידיים. החלום שלי אז היה לפתוח חנות לחומרי יצירה עם סטודיו לסדנאות אבל לא היה לי בכלל מושג איך להתחיל לעשות את זה".
"באחת נסיעות העסקים לחו"ל נתקלתי במגזין של מרתה סטוארט והייתה שם הפקה בנושא סבונים. הרגשתי שאני חייבת לנסות בבית והתלהבתי בטירוף. החלטתי שאני רוצה לעשות סדנאות הכנת סבונים אבל מהכיוון העיצובי וליצור דברים שלא ראו בארץ אז. חשבתי איך אני יכולה לפרסם ובמקרה שמעתי שיש יום אומנות ביבנה, אז החלטתי לקחת דוכן ולמכור בו את הסבונים, כאשר על כל סבון שמתי תגית עם פרסום של הסדנאות. באותו היום מכרתי הכל והסדנאות התחילו להתגלגל.
באותה תקופה עבדתי בהיי טק, לקחתי דוכן יום בשבוע בקניון חולון ובערבים הייתי מייצרת בבית. זו הייתה תקופה מאד קשה. הבנתי שאני חייבת להתפתח והתחלתי למכור לחנויות שהכרתי. עד מהרה הבנתי שגם עבודה עם חנויות היא עבודה מאתגרת וכדי שאצליח להפוך את זה לעסק בפני עצמו אני חייבת לעבוד עם רשת. אז יצרתי קשר עם הקניינית של GOLF & CO".

 
די נו דנה! את, שמייצרת סבונים מהבית מתקשרת לקניינית של רשת גדולה ופשוט רוצה לתאם פגישה?! מאיפה האומץ? אני פוגשת מידי יום בעלות עסקים... זה אף פעם לא כל כך קל!
"זה היה שילוב של חוצפה ואומץ עם אמונה מלאה בחדשנות שהייתה במוצר שלי. אז השוק לא היה מוצף כמו היום והמוצרים שלי היו מיוחדים וחדשניים. גם הייתי מאד בהתחלה ובדיעבד אני יודעת שהצלחתי ככה בזכות התמימות. וצדקתי, הקניינית הזמינה מוצרים שלי לכמה סניפים לצורך פיילוט ורק כשנסעתי הביתה הבנתי למה אני נכנסת. עשיתי הכל לבד, אפילו נסעתי לכל הסניפים לתת להם את הסחורה וכשהייתי בדרך הביתה התקשרו מהסניפים ואמרו לי שהכל נמכר ושאביא עוד. אז התחלתי לעבוד עם כל הרשת, גדלתי בהדרגה, עבדתי עם עובדת וסוכן שהפיץ לחנויות".
אז ככה? בלי טעויות? הצלחה בטוחה?
"לא ממש J עשיתי טעויות והיו פעמים שמצאתי את עצמי בברוך. אבל הייתי זהירה ודאגתי תמיד להרוויח מהשנייה הראשונה. האחיות שלי שגם הן בעלות עסקים (תמי שמעוני היבואנית של "גרין גרייט" ובעלת החנות "נקודה בכפר" וסיגל מיארה בעלת מותג אופנת הנערות "או לה לה") עזרו לי מאד. ובכל זאת לא הגעתי מעולם העסקים ועשיתי טעויות בדרך. למשל, אחרי ההצלחה הגדולה עם GOLF & CO רואה החשבון שלי עדכן אותי על תשלומי מיסים בסכומים גבוהים שלא צפיתי אותם. הייתי מושקעת בסחורה, במשכורות ולא ידעתי מה לעשות. בכיתי שעה, מצאתי פתרון ולמדתי. לאורך הדרך עשיתי טעויות, התגלחתי על עצמי ולמדתי."
דנה המשיכה לגדול, היא החלה לפנות לקהלים נוספים וכל הזמן להרחיב את תמהיל המוצרים. עד מהרה היא השתלבה עם העסק במפעל מוגן ויחד עבדו בסינרגיה כשלוש שנים. לאחר מכן דנה שוב קפצה למים, שוב החליטה שהיא צריכה שינוי ושכרה מפעל בעיר מגוריה יבנה. המפעל הביא איתו  קשיי גדילה חדשים ואפילו תקופות מאד מאתגרות בעסק. אבל אחרי שהתגברה ושוב ביססה את ההצלחה של המפעל והגדילה של המותג, החליטה, אחרי לידת מאי בתה, לפני כשבע שנים, למכור את העסק.
"הרגשתי שאני רוצה לנוח ולהיות בכמה חודשים של חופש. בעיקר רציתי לחזור לעיצוב ולא לניהול עסק. באותה תקופה למדתי צילום בגברא ואחרי חופשת הלידה התחלתי לצלם. הקולגות וכל הקשרים שצברתי במהלך השנים מאד קידמו אותי בשלב הזה. הבנתי שזה לא מספיק והחלטתי להקים בלוג בנושא יצירה. מהר מאד התחלתי לקיים סדנאות צילום ואחרי זה סדנת מדף ועוד סדנאות יצירה והשאר היסטוריה".
השקת המגזין

איך הצלחת דנה? איך הצלחת כל פעם מחדש? מה זה היה? מוצר טוב? חוצפה? מה???? איך???
זה היה גם וגם וגם. מקוריות, חדשנות, יכולת להשתנות בהתאם לווייבים שאני קולטת, אני מאד סומכת על האינטואיציות והחוש העסקי שלי. אני  אשת מכירות גרועה, אני הרבה יותר טובה ממה שהייתי אבל אני מאמינה שמוצר טוב מוכר את עצמו ולכן אני תמיד תמיד מחדשת וכל מוצר או כל דבר שאני עושה חייב להיות עד הסוף. קל להצליח כשהמוצר שלך טוב, חדשני. ואני כאמור, סומכת על עצמי, יודעת שאני יכולה ואני אצליח עם כל האתגרים שיבואו.

רגע של עונג וגאווה
ההשקה של המגזין. קיבלו אותו כל כך טוב והוא הולך כל כך מהר שאני יודעת שהמדרגה הבאה כבר מתקרבת. אני תמיד מבנה את הגדילה במדרגות והמגזין הוא מדרגה חשובה בראייה הרחבה. החלום שלי הוא כל היום לפתח רעיונות חדשים ולהתפרנס מזה.

 נו עכשיו אני סקרנית, את חייבת לגלות?!
(צוחקת במבוכה) זה יקרה ממש בקרוב, מאד מרגש אותי. זה חלום שבוער בי כבר תקופה ארוכה וממש קורם עור וגידים בימים אלו.

נו...
את תדעי! לא תפספסי, אני מבטיחה

רגע של מבוכה
לאורך כל חיי העסק לקחתי ליווי עסקי. ידעתי שאני לא מגיעה מהתחום, לא למדתי מנהל עסקים או משהו כזה  אז היה חשוב לי להתייעץ וללמוד. אז לא היו יועצים "סקסיים" כמו שיש היום ולא השכלתי בזמנו להבין שהם לא היו בשבילי. כאשר עברתי למפעל החדש, אחד היועצים שסייע לי החליט שהוא רוצה להצטרף אלי לתערוכה ולראות כיצד אני מוכרת. הוא לא בדיוק תאם את ערכי המותג שלי, בואי נגיד את זה ככה. במהלך התערוכה, הוא החליט לקחת יוזמה לידיים והחל  לעצור אנשים במעברים ולשדל אותם להזמין את המוצרים. אני הייתי מאד נבוכה ולקחו לי כמה דקות להתאפס ולהסביר לו שככה לא עושים את זה אצלי!


מה ההמלצות שלך לבעלת העסק המתחילה?

·         מהניסיון שלי בתחילת הדרך, לקחת יועצים היה חשוב מאד. עם זאת, לאורך כל הזמן, תמיד שמתי סימן שאלה בהמלצות שלהם. אין כזה דבר מוחלט, תמיד יש יוצא מהכלל ואין להתעלם מהאינטואיציות שלנו.

·         כל הזמן לקחת סיכונים מחושבים, להיות מסוגלת לחשוב פתוח. יש צורך כל הזמן להשתנות.

·         היום קל וזול לעשות לבד ולכן כל בעלת עסק צריכה להיות מסוגלת לשווק את העסק ברמה טובה. וכן, אם החומרים לא מספיק טובים- לא להשתמש!

·          ליהנות. זה הכי חשוב למעשה!

כששאלתי את דנה מה לא יודעים עליה, היא ניסתה למכור לי שהיא מרוקאית עצבנית. לא האמנתי! אני יכולה לספר לכן שהיא שלווה, תמיד נעימה וסבלנית ותמיד תמיד נראית מעולה! אז סיבה נוספת שאני ממש חייבת שהיא תהיה בפאנל שהיא תבוא איתי לסיבוב קניות לפני האירוע! אני בונה עליה!
 
דנה תתארח בפאנל שלי במזגרת האירוע "עכשיו אני". בימים אלו ההרשמה בעיצומה וכבר נרשמו יותר מארבעים משתתפות! אני מזמינה אתכן להשתתף בהגרלה בדף הפייסבוק לכרטיס חינם לאירוע.
להשתתפות בהגרלה- קישור
כל הפרטים על האירוע בקישור