יום חמישי, 25 באפריל 2013

מתה להשיק אבל מתה מפחד



לפעמים אני מרגישה כל כך ברת מזל! אני עוברת עם הלקוחות שלי את התהליך, מפחדת, חוששת, מתרגזת, כועסת, נלחמת, מתעקשת, מקשיבה, חושבת, חושבת ומתפללת!!! ואז מחכה... אני יודעת מה הקו השני רוצה להגיד לי וזה כיף גדול! השבוע קיבלתי כמה וכמה טלפונים כאלו והחלטתי לשתף ולתת כמה טיפים.
 
כמה לקוחות התקשרו אלי השבוע לבשר לי שהכל מלא! אין מקום! אחרי חודשים שהן חששו ופחדו להשיק את הקורסים, סדנאות או שירותים חדשים עשינו זאת יחד. ועשינו זאת בהצלחה מדהימה! כולן סגרו ומילאו את המקומות מהר יותר ממה שהאמינו.

 כמה מכן מתות להשיק סדנא חדשה או קורס או בכלל שירות חדש אבל מפחדות שזה לא יצליח, ואז מה נעשה? ומה נעשה אם זה רק חצי יצליח ויגיעו רק חצי ממה שרצינו? איזה בושות! איך עושים את זה? איך זה עובד?
המון בעלות עסקים רוצות לגדול ולהתפתח אבל לא יודעות איך לעשות את זה, גם אם כבר יש להן רעיון או ממש מוצר הן מפחדות לעשות את זה ולא ממש סגורות איך עושים את זה טוב. הן מפחדות להיכשל, שזה לא יצליח, שהן ייכנסו להתחייבויות אבל לא יצליחו לגייס לקוחות ויישארו עם חובות ואכזבה. הן מפחדות מהטכנולוגיה, זה נראה להן לא מושג ולא מבינות איך עושים את זה בתקציב שלהן. בטח גם אתן מכירות את זה, לא?

הלקוחות שלי (שמיד נכיר כמה מהן) החליטו שדי! הן עושות את זה! ועשינו את זה בפגישת עבודה אחת או במקרים חריגים שתים לכל היותר! תוך שתי פגישות עבודה הן כבר השיקו ועשו זאת בהצלחה! לאורך הדרך היה לחלקן קושי להתמסר, "מיה, זה ארוך מידי!" או "מיה,  זה באמת עובד". הן התמסרו והשבוע התקשרו להגיד לי שזה לא יאמן כמה שזה עובד, שזה לא יאמן בכלל שזה עובד כל כך טוב! אז לרגל החגיגות המשותפות שלי ושל הלקוחות החלטתי לתת לכן כמה טיפים איך לעשות את זה נכון:

*תנו את כל הפרטים אל תחסכו בגלל שמפחדות שזה יותר מידי. לקוחות לא יקנו עד שהם לא מבינים מה הם קונים! כדי שלקוח יקנה אנחנו חייבות לתת לו את כל הפרטים ולא מספיק את כל הפרטים, אנחנו חייבות לתת לו גם את כל הסיבות למה הוא חייב את זה ואנחנו חייבות להוכיח לו שאנחנו עושות את זה הכי טוב. אז אני ממליצה תמיד! לתת את כל הפרטים המלאים, להשאיר מקום לפרט ללקוחות למה זה מומלץ והכי חשוב גם להשתמש בהמלצות של לקוחות מהעבר, לקוחות שמתארות וממליצות על השירות או על האדם מניסיון העבר שלהם.

*כן, זה יוצא המון! המון מלל! ותמיד הלקוחות שלי שואלות אבל זה לא יותר מידי? אז ההמלצה שלי לחלק את זה למקטעים, שלקוחות שקוראים יוכלו  לדלג על חלקים שלא רלבנטיים להם. ולזכור, לקוחות שזה מתאים להם מוכנים, רוצים ומחפשים להשקיע זמן ולקרוא כמה שיותר כדי לקבל החלטה נכונה. זו התנגדות שאני פוגשת אותה הרבה פעמים אבל אם תשחררו תגלו שזה ממש עובד.  
*יתרון נוסף לתת את כל הפרטים כולל את הדרך הקצרה ביותר להרשמה, הוא שכל הלקוחות מצטרפים כמעט "אוטומטית" ללא מגע יד אדם. כלומר תהליך המכירה מתחיל עוד במלל וכאשר הם מסיימים לקרוא אותו הם כבר מוכנים להירשם וכל שצריך הוא לתת להם להירשם. הלקוחות שלי לא האמינו כמה קצרות היו שיחות ההרשמה, שם... טלפון.. כרטיס אשראי...
 
*סיימו בהנעה לפעולה, אמרו מפורשות ללקוחות מה הן צריכות לעשות עם כל המידע שהן קראו. "בואי עם חברה והירשמו עוד היום" או "התקשרי עכשיו לתיאום פגישת היכרות". לא תאמינו כמה משפט קטן אך חשוב זה יעשה הבדל בתוצאות.

*התחברו לצורך של הלקוחות. במקום להסתכל על העסק שלנו, לאורך כל הדרך בדקו על איזה צורך של לקוחותיכן אתן עונות. התייחסו לצורך זה תמיד. צורך הוא הבסיס לכל פעולה צרכנית, כאשר צורך נולד נפתח לנו ערוץ תקשורת שיווקי שלא היה קיים לפני הצורך. לקוחות עם צורך (אני נוהגת לקרוא לו כאב) מחפשים דרך לסגור את הפער ולכן משקיעים זמן ומשאבים בחיפוש פתרון. אם נפנה לכאב- צורך, עבודה השיווקית ומכרתית שלנו תהיה קצרה ויעילה יותר.

אז בואו תראו איך לקוחות שלי עשו את זה, מוזמנות לקבל רעיונות:

שרון אלה, מעצבת פנים ומרצה השיקה קורס לקהל מקצועי בנושא חומרים בתחום. שרון עובדת כבר למעלה מ- 16 שנה ובין יתר הדברים שהיא אלופה בהם, היא מאסטרים בחומרים. היא שקדה על הקורס הזה מספר חודשים ואז בפגישת עבודה אחת הכנו את דף הנחיתה, את המסרים השיווקיים ואת ההשקה בשלמותה. תוך כשבוע שרון סגרה את ההרשמה לקורס ומילאה 14 משתפשפים!!! אני בטוחה שיהיה להם סופר מעולה ושזו רק ההתחלה של הקורסים של שרון! יהיה שווה לעקוב!
אחת הגדולות של השיטה שלי, מרגע שהשקנו יחד פעם אחת, בפעם הבאה שרון יודעת לעשות זאת בעצמה ולא צריכה אותי! אני מאמינה בעצמאות ולא בתלות. אני רואה את הלקוחות שלי מצליחות להשיק קורסים, סדנאות ושירותים נוספים בלעדי בעתיד. אז לא רק השקנו, אלא גם למדנו איך לעשות את זה בעתיד! כמו לרכב על אופניים! איזה כיף! שרון הקימה דף נחיתה חכם שבנינו יחד, לא חיכינו שהאתר יעבור את השדרוג שלו, אלא יצאנו לדרך! מוזמנות לקישור והקורס מלא אך אם תשאירו פרטים שרון תעדכן אתכן בקורס הבא :) "ספריית החומרים של  שרון"
סיפורי כיסוי היא מרפדייה של האמנית אביבית פורת, טוב אם יש אישה שאתן ממש חייבות להכיר זו את אביבית. היא מ-ג-נ-י-ב-ה! אני מאוהבת בה זה ברור. אבל אביבית שהרפדות אצלה היא מעבר לכישרון, לתשוקה, לאומנות החליטה להשיק סדנאות והסדנא הראשונה היא סדנת ריפוד הדום. אביבית שעושה את הדברים "כמו שצריך", פיתחה את הסדנאות, קיימנו פיילוט, שקדה על כל פרט ופרט. יחד בנינו את ההשקה ותוך כמה ימים כל התאריכים נסגרו! אני ממליצה לכן להתקשר לאביבית ולשריין מקום לסדנאות בחודשים הקרובים, הן נסגרות עוד לפני שנפתחו! היתרון לקיים פיילוט מקדים, מאפשר לנו להשיג ציטוטים של לקוחות, במקרה הזה לקוחות הפיילוט ממש התרגשו והתלהבו! מאפשר לנו להשיג תמונות לשימוש שיווקי ולנו מאפשר לצבור בטחון ולהשתפר במידת הצורך.

הגלויה של סיפור כיסוי בעיצוב של ירדן גלילי

גם אמירה שחף, סטייליסטית אישית והרבה יותר מעבר (פשוט מטפלת בנשים על ידי סטייל ואשיות מדהימה) השיקה שירות מיוחד לרגל החלפת העונות. להשיק תת מוצר, מאפשר לנו להתאים את העסק שלנו לצורך המשתנה של קהל היעד, להיות יותר ברורות ללקוחות וגם מאפשר לנו לייצר עבודה שיווקית פשוטה (בזמן שמקימים ועובדים על אתר גדול ניתן לעבוד מבלוג או מדף נחיתה)


הדף של אמירה שחף

באופן דומה עשתה הצלמת האגדית ויקרה שלי נעה זני, שלפני החג השיקה ימי צילומים מרוכזים למשפחות והתאימה את המוצרים שלה לצורך העונתי של קהל היעד. מיותר כבר לציין שהימים האלו נסגרו תיק תק, נכון?
אז אם את מרגישה שאת רוצה להשיק אבל לא בטוחה איך, מפחדת, חוששת, צריכה להתייעץ אל תהססי! זה לגמרי יכול להתגשם! כל הלקוחות שלי, וגם אלו מהדוגמאות הצליחו להשיק ולסגור הרשמה תוך כמה ימים! עברו את התהליך בלא יותר משתי פגישות עבודה מרוכזות אשר התמקדו בהשקה. השיטה שהן למדו תאפשר להן בעתיד ליישם אותה בכל מוצר חדש שירצו להשיק והן יוכלו לעשות זאת בעצמן!
זו ההשקעה הכי בטוחה שאני מכירה בשיווק- גם בזמן וגם בעלויות! הן פשוט חוזרות תוך כמה ימים!! הן הכי אפקטיביות מול כל החלופות!
השיטה לא מצריכה, אתר גדול או בלוג, לא מצריכה עלויות מטורפות ולמעשה כל ההשקות היו בעלות מאד מאד נמוכה והחזירו את עצמם תוך כמה ימים. עצם העובדה שההרשמה נסגרה מאפשר לבעלת העסק להתפנות ולהפנות את מאמצי השיווק למוצרים נוספים, לפיתוח מוצרים נוספים ולניהול העסק. עבודת השיווק פשוט קלה יותר, קצרה יותר ויעילה יותר כך.
אז אל תחכי שאחרים ישיקו את הרעיונות שלך, אל תחכי עם חלומות, תני לעסק ולהגשמה שלך לגדול! אני מזמינה אותך להתקשר ולהתייעץ איתי עוד היום!
אשמח לעמוד לרשותך: 052-2432424 או במייל maya@maya-landau.com