יום ראשון, 9 בדצמבר 2012

נס פח השמן לעסק שלך- משימה ראשונה שעושה ניסים

עסקים קטנים יכולים לעשות ניסים! אני רואה את זה מידי יום ולכן החלטתי במשך ימי החג להעניק לכן- 8 טיפים, כלים, משימות והרצאות שיעזרו גם לכן לעשות ניסים! כל הכלים הם טעימה קטנה, ממש על קצה המזלג מהמחומר הנלמד בקורס "מכישרון גדול לעסק גדול" אשר נפתח ב- 15.1 ואני מזמינה אתכן להיכנס לקישור של הקורס ולראות איך הוא יכול לעזור גם לכן ולעסק שלכן!

אז בואו נתחיל מהנס הראשון!
בחרתי את המשימה הזו להתחלה כי היא ממש מזכירה לי את סיפור נס פך השמן. אנחנו עסוקות בלחפש את מה שאין, לא להאמין במה שיש ואני משוכנעת שאם תבצעו את המשימה כפי שצריך על כל שלביה תוכלו גם אתן לגלות כמה כח יש לך היום! כמה אתן יכולות לעשות למען העסק כבר היום! בלי כסף! בלי פרוצדורות! פשוט לעשות!


בואו נודה רגע על האמת, לרוב אנחנו יודעות מה העסק שלנו צריך, או לפחות יש לנו כמה רעיונות מה אנחנו יכולות לעשות כדי לקדם אותו, אפילו במעט, אבל אנחנו ממהרות לפתור את עצמנו בכל מיני תירוצים. "אני לא טובה בכל השטויות האלו" או חמור מכך "אני לא טובה בשיווק"! לפעמים אנחנו גם אוהבות להשתמש במשפטי ה"אם"- "אם היה לי כסף, קשרים, מצלמה, זמן... ועוד כל מיני תירוצים."

אז לפני שיוצאים לדרך חייבים להיפרד מהמשפטים האלו- הם מסרסים לנו את ההצלחה ומחבלים לנו בפעילות היומיומית!
אנחנו יוצאות לדרך, נפרדות מהתירוצים ומתחילות לראות את מה שכן יש לנו! היום! עכשיו! באמתעים שעומדים לרשתונו!

השלב הראשון- בודקת את מה שיש לי!
 אני מזמינה אתכן לקחת דף ועט ועשרים דקות. ערכו רשימה של 30 סעיפים אשר מתארים את מה שכן יש לכן היום. בהתחלה זה יהיה  קשה, אל תוותרו ופתאום תגלו שזה רץ. פתאום תגלו שיש לכן כישרוי צילום או גרפיקה או כתיבה, שיש לכן כמה חברות עם קשרים חשובים שיכולים לתרום לעסק, תגלו שיש לכן ספייס מגניב או בלוג פופולרי, תגלו שיש לכן כריזמה, טעם טוב או בכלל יכולת ורצון ללמוד בעצמכן. זו אחת המשימות שאני הכי אוהבת! פתאום, תוך עשרים דקות אנחנו באמת מגלות שיש לנו עם מה לעבוד.

השלב השני- אני כן!
עכשיו אנחנו מפסיקות להשתמש בכל סוגי משפטי "אני לא!". הבעיה עם המשפטים האלו שהם נשארים איתנו ולא מאפשרים לנו להשתנות, למעשה הם מעניקים לנו מסתור מפני עצמנו. תירוץ שאנחנו יכולות לשלוף אותו כאשר יש משימה מלחיצה על הפרק או תירוץ כאשר משהו לא ממש מסתדר כפי שרצינו. המשפט אני לא טובה בשיווק! אומר לא הייתי טובה בשיווק, אני לא טובה היום בשיווק וגם אין לי כוונה להיות טובה בשיווק! כל עוד אני ממשיכה להשתמש ולהאמין במשפט הזה אני באמת לעולם לא אהיה טובה בשיווק. אז מה עושים? מחליפים את המשפטים האלו! במקום אני לא טובה בשיווק אפשר להגיד שאני לא יודעת שיווק, או לא יודעת כיצד להשתמש בפייסבוק או בכלל שאני צריכה לשפר את מיומניות המכירה שלי. המשפטים החדשים הם משפטים מעודדים, הם משפטים שלמעשה מצביעים לנו על פתרון ועל הדרך להתקדם לקראת המטרה.
אז המשימה השנייה שלנו היא שוב לחזור לדף ולעט ולשפוך לבפנים את כל משפטי "אני לא!".  לאחר מכן להחליף כל משפט במשפט מקדם. הוא כבר יצביע לנו על חצי הדרך לפתרון ויעזור לנו להשתפר!


השלב השלישי- יוצאות לפעולה!
בשלב הזה אנחנו כבר רואות זיק של התחלה, כבר יש רשימת מלאי מכובדת, אנחנו כבר לא מסתתרות מאחורי תירוצים ונשארות באזור הנוחות- ועכשיו לשלב המכריע!!! הפכו את רשימת המלאי לרשימה של משימות, מכל נכס שיש לנו אנחנו נצא למשימה. למשל אם גיליתי שבלעלי יש חבר עיתונאי מאד חשוב, המשימה שלי תהיה להתקשר לאותו עיתונאי, לספר לו על העסק שלי, לבקש ממנו לכתוב עליו או לעזור לי בחשיפה שלו.
לשבוע הקרוב בחרו 10 משימות! (כן אם לא ניתן לעצמנו יעדים מאתגרים אך מציאותיים שום דבר לא באמת יצא לפועל!).


אבל!!!
בכל שבוע תעשו משהו חדש, משהו שטרם עשיתן עד היום. נכון, זה מוציא אותנו מאזור הנוחות אבל חלומות לא נמצאים שם, גם לא שיאים חדשים לעסק ובטח לא ההצלחה אליה אנחנו כל כך מייחלות. דרך האתגר האישי הזה נוכל להתקדם להצלחה! תסמכו עלי, זה עושה ניסים! מנסיון!

אז יש לנו עוד 7 ניסים לגלות, נגלה איך לנהל את הזמן שלנו בעסק של אישה אחת, נגלה איך לעבוד באפקטיביות בפייסבוק, נגלה איך נוכל לקבל חשיפה ארצית מהמחשב שלנו ועוד.  כל הניסים, כאמור הם טעימה פיצפונת מהקורס, אז שווה להתעניין ולראות אם הוא בשבילך!
כחלק מהניסים אני מקיימת שני סבבים של הרצאות אינטרנטיות ביום חמישי בנושא 5 מפתחות לתכנית שיווקית אפקטיבית ומצליחה! יש צורך בהרשמה מוקדמת וניתן להירשם דרך הפרסום בפייסבוק שלי "מיה לנדאו שיווק ותקשורת". נותרו עוד מקומות ספורים אז מהרו להירשם- זה בחינם!!!!

עד הפעם הבאה שיהיה לנו חג שמח ומלא מלא ניסים!




תגובה 1: