יום ראשון, 4 בנובמבר 2012

יום ראשון ידוע בכינויו יום ה- "מהיום אני מתחילה..."

זו תופעה עתיקה, מהיום שאני זוכרת את עצמי ואת הנשים שמסביבי יום ראשון ובעיקר בבוקר אנחנו מבטיחות לעצמנו: מהיום אני מתחילה דיאטה, מהיום אני מפסיקה לעשן, מהיום אני חוזרת לחדר כושר, מהיום אני  אוכל אורגני ועוד כל מיני הבטחות חשובות.
(למען גילוי נאות כן, גם אני הבטחתי לעצמי שמהיום דיאטה, מהיום חוזרת לכושר היומי שלי, מהיום אני שותה 2 ליטר מים ביום ומהיום אני מקפידה לקחת את הוויטמינים שלי מידי יום.)

אנחנו רוצות להשתפר ולשפר את חיינו וזה דבר מבורך, השאיפה המתמדת להטיב עם עצמנו היא שמקרבת אותנו להגשמה העצמית, היא שמחזקת אותנו היא שמחזירה לנו את הכח בעצמנו. כן, גם הדברים "המטופשים" האלו, כן, גם אם אין בהם תחושת שליחות גדולה, העובדה שאנחנו מצליחות לעמוד באתגר, מצליחות להציב לעצמנו יעדים ולעמוד בהם מאד מספקת ומחזקת.


אבל יש בעיה... בין הבוקר לצהריים אנחנו כבר מתחילות לנהל משא ומתן עם עצמנו, לקראת הערב אנחנו כבר עייפות ומחליטות לעשות לעצמנו ויתור. לקראת סוף השבוע אנחנו שוב מוצאות את עצמנו באותה נקודה שהתחלנו רק אחרי כמה חטאים נוספים לרשימה.

למה זה קורה לי? למה זה קורה לנו?
ככה זה קורה לנו גם בשיווק העסק וביישום התכניות השיווקיות שלנו. זה קורה לא פעם, בשעת כושר אנחנו מכינות תכנית מבריקה, שאפתנית, חדורות מוטיבציה אנחנו מאד מרוצות ממנה. אנחנו מתרגשות כי אנחנו יודעות שיש עשייה, שיש עבודה וגם רואות את התוצאות הפוטנציאליות. איזו התרגשות.
עכשיו נשאר להתמודד, לבחור בכל יום, בכל שעה, בכל רגע להתמודד עם התכנית. לעמוד במשימות, לבצע פעולות שלא תמיד נעים לנו ואולי לא תמיד נצטיין בפעם הראשונה.
אז אנחנו חוזרות לאזור הנוחות, חוזרות לעבוד על הישן, על המוכר. חוזרות לאזור "חוסר ההתמודדות". זה לא לגמרי נכון, כי גם באזור זה יש לנו התמודדות- היא פשוט מוכרת, אנחנו יודעות למה לצפות, אנחנו יודעות מה אנחנו מקבלות.

אז איך שוברים את המעגל? איך אפשר לצאת לעשייה מקדמת, לעשייה שמביאה תוצאות. בראש ובראשונה אנחנו צריכות להתחיל לראות את השלבים שבדרך ולא רק את התוצאה הסופית. אנחנו צריכות להבין שיש דרך, שלאורך הדרך יהיו גם שיבושים בלתי צפויים אבל אנחנו ממשיכות. 
אנחנו ממשיכות על ידי שינוי התנהגות.

המנהגים שלנו מגדירים אותנו, אלו הכי קטנים כמו איך אני שותה את הקפה שלי, באיזה כביש אני נוסעת לעבודה, היום בו אני פוגשת את הקוסמטיקאית, היום בו באה העוזרת, היום בו התור שלי להוציא את הילדים. תחשבו לשנות את אחד המנהגים האלו וכבר ההתנגדות מציפה אתכן. הרי זה אבסורד שהדברים המינוריים האלו כל כך דרמטיים בחיים שלנו ולמרות זאת, זה טבעי.

אז הבוקר החלטתי, לאמץ לעצמי מנהגים חדשים ולהכניס אותם לשגרה שלי. החלטתי על טקסים חדשים במהלך היום שלי. טקס מים, טקס כושר ועוד. אני מזמינה אתכן לנסות גם.  לנסות להכניס 3 מנהגים קטנים לחיים שלכן, שיאפשרו לכן להגיע לתוצאות, שיקדמו אתכן למקום אליו אתן שואפות להגיע.

כמה טקסים שאני ממליצה ללקוחות שלי תמיד אחרי שבונות יחד תכנית עבודה:
טקס בוקר- טקס בוקר נועד  להיכנס למוד של עבודה, אך גם נועד לתכנן את העבודה למקום אליו אני רוצה להגיע ולא למקום בו אני כבר נמצאת. בטקס הבוקר אנחנו קובעות מה יהיו המשימות שלנו היום, הפגישות ואיך יראה היום. בכל יום חשוב להכניס לפחות 3 פעולות שמקדמות את התכנית השיווקיות. בכל שבוע מומלץ לבחור פעולה שמעולם לא עשינו ליישם אותה במהלך כל השבוע. אני את טקס הבוקר אוהבת לעשות לבד, לפני שהם קמים או אחרי שכולם מתפזרים למקומות שלהם ואני יושבת מול שולחן העבודה. אני אוהבת לשים לי את הפליי-ליסט וכוס מים בספל יפה, לשבת עם מחברת ריחנית  ופשוט לתכנן. לאט לאט גיליתי שככול שטקס הבוקר שלי יותר מדוייק כך היום שלי יותר פורה. הדיוק הוא בכמות המשימות, הפגישות וגם במגוון בינהן.



טקס "לפני פעילות"- לפני שאנחנו יוצאות לפעילות חדשה אנחנו ממש נרגשות, פחד, חוסר וודאות וצפייה מציפים אותנו. לכן אני ממליצה, כמה ימים לפני שאנחנו צריכות לצאת בפעילות שיווקית חדשה לקיים את הטקס הזה. לתאם עם עצמנו שעה בלי הפרעות, לסגור נייד, לסגור מייל וכל הפרעה לא צפויה אחרת- כן ממש לסגור! עכשיו לקחת מחברת ולתאר את המהלכים הכי קטנים שיש, שלב אחרי שלב. להכין כבר מה שאפשר מראש, נוסח של הזמנה, פוסטים, תמונות, נוסח מיילים, רשימת תפוצה. כל מה שצריך מראש! עכשיו השלב להתקשר לחברה, לקולגה, אלו שאנחנו מתייעצות איתן ויכולות לתרום לנו למצב (לרוב כי הן מכירות את העסק שלנו ואלי גם עצמאיות בעצמן). לעבור איתן בשיחת טלפון קצרה על השלבים, להגיד בקול רם מה אנחנו מתכננות לעשות וגם אולי לשמוע מהן חידודים שיעזרו לנו לדייק את העבודה. העובדה שאנחנו כותבות עוזרת לנו להבין את הדרך, את התהליך. (רוב המעצבות והיוצרות זה כלי מעולה!!! כי הוא עובד טוב עם חשיבה וזיכרון ציורי) שיחת הטלפון עוזרת לנו להפנים את השלבים הקטנים, עוזרת לנו לעכל את המהלך ואת הפרטים הקטנים שבו, לצבור ביטחון, לראות את הדברים בפילטר אחר ולצאת לעשייה ממקום מבים ובטוח.

אז לא משנה עם איזו החלטה קמתן הבוקר, קחו כמה דקות לבחון את ההרגלים ולאמץ הרגלים חדשים וטקסים חדשים שיעזרו להביא את היעד המיוחל.



*** לאור בקשות מהקהל :) בהמשך השבוע אני אעלה סיכום של ההרצאה שלי בנושא ניהול זמן מתוך האירוע עכשיו אני... יש למה לחכות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה