יום ראשון, 14 באוקטובר 2012

אז מה אני מבשלת בחודשים האחרונים בשבילכן???


אז מה אני מבשלת בחודשים האחרונים בשבילכן???
 כדי להבין את החשיבות של המהלך נכון להתחיל מההתחלה.
לפני כשלוש וחצי שנים, יצאתי לעצמאות והקמתי את העסק שלי. להחלטה קדמו מספר שנים טובות במהלכן עבדתי בעולם יחסי הציבור וטיפלתי בתקציבים של החברות הכי נחשקות ומגניבות במשק. אבל כשהבנתי שאני רוצה להיות עצמאית בחרתי לעבוד עם נשים בעלות עסקים, נשים שיוצרות ועוסקות בתחום העיצוב, יצירה ולייפסטייל. ראיתי עסקים ייחודים, מטריפים, חדשנים אבל שאף אחד לא שמע עליהם, אף אחד לא מכיר אותם ומפה נולדה המטרה שלי. רציתי לעזור לאותם עסקים שישמעו עליהם, רציתי לעזור לאותן נשים "לצאת החוצה" ולצד העבודה שלהם ללמד אותן חשיבה שיווקית ושיוכלו לשווק את העסק שלהן להצלחה. הבנתי כמה חשיפה חשובה לעסק, כמה חשוב שיכירו אותנו, את מה שאנחנו עושות ושישמעו עלינו.

במהלך השנים פיתחתי ודייקתי דרכים, שיטות, כלים ומתודות שמתאימים לשיווק של עסק של אישה אחת, לתקציב שלנו ולצרכים שלו. המטרה תמיד הייתה ללמד את הנשים לעשות זאת בעצמן, לזהות את השפה המיוחד של העסק, לזהות את הבידול, לפלח ולהכיר את קהל היעד, לתרגם את העשייה למסרים שיווקים ולעבודה שיווקית שתוביל להצלחה ולחשיפה. היה חשוב לי לאורך כל הדרך להתאים את הכלים והמלכים לעסק שלנו ולשולחן העבודה שלנו.


חקרתי את ההצלחה של הלקוחות שלי, את ההתמודדות שלהן כדי להבין את סוד ההצלחה וכדי לנסות ולשכלל את הנוסחה. גיליתי שיחסי הציבור הם מפתח עיקרי להצלחה. לקוחות שעבדו היטב עם יחסי ציבור מההתחלה בפירוש הצליחו יותר. המונח יחסי ציבור הפך להיות מונח רחב לעבודה שיווקית וחשוב לי לדייק אותו, יחסי ציבור מתייחסים לעבודה מול תוכן תקשורתי, כלומר השתלבות בתכני התקשורת (אתרי אינטרנט, עיתונים, מגזינים, תכניות טלוויזיה, רדיו וכו') דרך כתבים ועיתונאים על ידי תוכן איכותי ולא על ידי תשלום ישיר עבור ההופעה התקשורתית.



אז למה אותן לקוחות הצליחו יותר? יחסי ציבור חושפים אותנו לקהל יעד רחב בעלות נמוכה. בעוד כלי השיווק הנוספים מוגבלים התפוצה והיקפי החשיפה לקהל היעד, יחסי הציבור מאפשרים לנו להיחשף לקהל רחב מאד, ממש כמו בקמפיין פרסומי נרחב רק בעלויות נמוכות משמעותית מקמפיין פרסום. בשונה מפרסום, יחסי ציבור זוכים לקשב רב יותר מהלקוחות הפוטנציאלים ולאמינות גבוהה יותר. בעוד הלקוחות מתעלמים מפרסומות הם בוחרים להשקיע קשב רב בקריאה של כתבות ואייטמים. הם נכנסים ללינקים שלנו דרך כתבות וקל יותר להניע לפעולה דרך יחסי ציבור. מעבר לזה שיחסי ציבור מעניקים לנו, העסקים, בולטות, מומחיות, טרנדיות הם גם נותנים חותמת איכות על העסק שלנו, השירותים והמוצרים שלנו.

את כל זה כבר ידעתי וגם דאגתי להעביר ללקוחות שלי, דאגתי ללמד אותן כיצד יוכלו לעשות זאת בעצמן וללוות אותן בתהליך. ואז הציפה אותי שאלה מטרידה, למה רק חלק מהלקוחות עשו שימוש טוב ביחסי ציבור בעוד אחרות כלל לא עשו שימוש בכלי חשוב זה, אז שאלתי אותן, שאלתי עוד עסקים שהתחילו לעשות וכאלו שעד היום לא עושים והבנתי:
קשה לנו למכור את עצמנו- אנחנו מאד טובות בלשווק ולמכור אחרים, את עצמנו קשה לנו. קשה לנו לשמוע לא, קשה לנו שיגידו לנו שאנחנו לא מתאימים או לא רלבנטיים כרגע.
קשה לנו לנסח ולהתנסח במסרים עיתונאים-  לעסקים רבים קשה לזהות את הסיפור העיתונאי בעסק שלנו, למצוא את הזווית החדשותית באופן מתמשך, קשה לנו לנסח את החומרים שלנו בשפה עיתונאים ולייצר תוכן איכותי שיאפשר לנו להשתלב בתקשורת.
קשה להיות עם היד על הדופק- כדי להשתלב בתקשורת צריך להכיר את התקשורת, להכיר את הבמות החשובות, את אנשי המפתח, את הפורמט של כל מדור ותכנית כדי להתאים את החומרים שלנו לכל מקום ומקום.
קשה לפנות את הזמן - עבודה מול התקשורת מחייבת זמינות , יוזמה והתמדה. אנחנו מצד אחד חייבות להגיב ומהר כאשר עיתונאים פונים אלינו עם נושא עליו הם עובדים ומבררים אם יש לנו משהו רלבנטי.  עיתונאים ואנשי התקשורת עובדים תמיד עם דד ליין וכאשר "הם יורדים לדפוס" הם לא יחכו לנו, חלון ההזדמנויות הוא קטן. מצד שני אנחנו כל הזמן חייבים ליזום נושאים וכתבות, ליזום פניות חדשות לעוד עיתונאים ולשלב כל זה בשולחן העבודה העמוס שלנו.




האתגר הבא שלי היה לחשוב על מודל שיהיה נכון לעסקים קטנים. בגלל שאני באה מהמשרדים הגדולים אני מודעות למלכוד של העסק הקטן. בעוד הוא זה שהכי זקוק ליחסי ציבור אין לו את האפשרות לשלם שכרי טרחה מנופחים. גם אם הוא מחליט להתנסות ולשלם את אותם סכומים לא בטוח שהתוצאות יחזירו את העלות ולא כל העסקים מצליחים לייצר מנגנון יחסי ציבור "אין האוס". אז איך אני מייצרת מודל שיאפשר לעסקים קטנים לעבוד עם יחסי ציבור באופן שייצר עבורם עלות תועלת כדאית?

אז לאחר חודשים של חשיבה, מחקר ופיילוטים שונים אני גאה ומתכבדת להציג שירות חדש, שירות יחסי ציבור לעסק הקטן. השירות מציע מספר מסלולים המותאמים לצרכים, אפשרויות ובעיקר לעלות- תועלת של העסק הקטן.
השירות מציע טיפול אסטרטגי במסרים ובמטרות השיווקית של כל עסק, טיפול מקצועי של צוות משובח ובעל ניסיון, קידום המוצרים, השירותים והמותג בפני קהל היעד בתקשורת, ליווי והכוונה בהכנת חומרים מצויינים לעבודה איכותית (תמונות, סיפורים, מהלכים), חיבור של מותגים לשיתופי פעולה תקשורתיים ובעיקר בעיקר תועלת שעולה על העלות!

כדי לתת מענה מקצועי ומצויים הקמתי צוות נדיר, בעלי ניסיון עשיר ומגוון של תחומי עשייה ופעילות בעלי קשרים ענפים עם  אנשי תקשורת רבים ובעיקר בעיקר נשים עם תשוקה לתחום, תשוקה ומחויבות להצלחה של נשים, של עסקים של נשים.


בימים הקרובים אנו נקיים פגישות את מתעניינות, בעלות עסקים שרוצות וצריכות יחסי ציבור ועד היום לא מצאו את הפתרון. אז אם את רוצה גם, התקשרי עוד היום ונשמח להיפגש, להסביר, לענות על שאלות ולעמוד לרשותך. לפרטים נוספים ותיאום פגישה : מיה לנדאו- 052-2432424.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה