יום שלישי, 18 בספטמבר 2012

שלוש שאלות לשנה חדשה

אחרי כל ארוחות החג, הפיקניקים והטיולים ישבנו לקפה טלפוני. היא שאלה אותי "איך התחילה לך השנה?" ובגלל שאנחנו באמת קרובות סיפקתי את התשובה האמיתית- גם דבש וגם עוקץ. כן, לצד כל הברכות, החגיגות, המשפחה והחברים היה גם "עוקץ". לא כזה שבאמת עוקץ או לא באמת כזה דרמטי, אבל השיעורים לשנה החדשה לא איחרו לבוא. כן, גם השנה אצטרך להתמודד עם כמה שיעורים חשובים. הזכרתי לה שגם היא כבר הספיקה לקבל שיעור או שניים לשנה החדשה.

התמונה של Lisa congdon

בסיום השיחה היא שלחה לי תרגיל, סיפרה שהדברים ברורים וגם לא ממש חדשים אבל אם כותבים אותם זה עושה שכל. מי כמוני מאמינה ושמחה להתמסר לכתיבה... קדימה הולכים לתרגיל!
והוא הלך ככה:
לרגל השנה החדשה-
 מה תרצי שיפסיק?
 מה תרצי שימשיך?
 מה תרצי שיתחיל?
אז התיישבתי לענות על השאלות, שניראו תמימות בהתחלה וגם אחרי שסיימתי את התרגיל הן המשיכו ללוות אותי לאורך היום.

ידעתי כבר על ההתחלה מה אני רוצה שימשיך, באמת אני מודה על מה שיש לי, (555 משפחה נהדרת, חברים שאין כדוגמתם) יש לי גם עסק שמסב לי עונג מידי יום. אני כל כך מאושרת על מה שאני עושה ורואה את עצמי ברת מזל על כך, אני נזכרת שזה לא היה תמיד ככה. עד לפני כמה שנים קמלתי במקום העבודה שלי ופשוט חיכיתי... חיכיתי לרגע שיבוא, אבל הוא לא ממש בא ורק התחושה שאני כבר לא יכולה יותר היא שפשוט דחפה אותי ביום בהיר אחד לעצמאות.

הצלחתי לחשוב על כמה דברים שאני רוצה שיפסיקו השנה, ללא ספק , גם זו הייתה שאלה די פשוטה.
 אבל בשאלה מה אני רוצה שיתחיל השנה די נתקעתי, ניסיתי לחשוב מכל מיני כיוונים והתשובה לא הגיעה. הרי לא יכול להיות שבאמת אין לי תשובה! לא יכול להיות שאני! אני! לא מוצאת לזה תשובה, לפחות אחת!
אז עד רגע זה משלחת החיפוש טרם מצאה תשובה טובה, וכמובן שלא מספיקה אחת... אני אצטרך בימים הקרובים למצוא מספר תשובות טובות לשאלה הזו.
התמונה של lias congdon

ובאותו נושא, בזמן שבין נסיעה לארוחה הספקתי לקרוא את מגזין מנטה של החודש. אחד המאמרים דיבר על  המחקרים סביב האושר. בין המסקנות שלקחתי איתי גילו שאושר לא פוגש אותנו ככה סתם, אנחנו צריכים לגרום לו לבוא! אנחנו צריכים לתכנן אותו ולעבוד כדי שהוא יבוא.
האושר גם לא פוגש אותנו בחופשה או ביום חלומי, או דווקא פוגש אותנו בשגרה.
נקודות האושר הן נקודות של עשייה, של פעילות ולא של רביצה מול הטלוויזיה, נקודות האושר אלו נקודות שאנחנו מסופקים מאיך שצלחנו אתגר! נקודות האושר אלו הרגעים שהזמן "בורח" לנו. מרגע שנכיר ונזהה נקודות אלו נוכל להכניס יותר אושר לחיים שלנו! עוד דבר מעודד שהאושר אינו תלוי בדבר, לא בתפאורה, בכסף, בחברה אלא רק באתגר ובעשייה שלנו!
 
ועכשיו כבר ערב והתיישבתי לסדר את הדברים לקראת שארית שבוע העבודה, העפתי מבט בתכנית החודשית שתלויה מעל המחשב ושמחתי!
כמה עבודה יש לי! כל כך הרבה דברים חדשים! כל כך הרבה לעשות! איזה יופי! כמה מזל!
שנייה אחרי זה אולי נבהלתי ורצתי לבדוק מתי החופש הקרוב הבא, כי גם לנוח זה קריטי עבורי.

התמונה של lias congdon
אז אני מקווה שתהיה לי שנה של עשייה, שנה של יצירתיות ואתגרים, שנה של אנשים ונשים, שנה של התפתחות וחדשנות! אני מאחלת לכן שנה  שתעבור מהר, כי שהזמן עובר מהר אנחנו מאושרים!

ורק לתת הצצה ללוח העבודה שלי, אני אספר על כמה פרויקטים שבטוח ירגשו אתכן ואולי אפילו יעזרו לכן לצמוח בשנה הקרובה... אז אני פותחת מחזור חדש של הקורס, הפעם לפי בקשת הקהל בימי שישי! אבל הבשורות הגדולות באמת יגיעו בהמשך השבוע, אני רק יכולה לספר שזה שירות של עבודה ממושכת, מחקר ביקושים, פיילוט ממושך וצוות שנבחר בפינצטה! אני מתה כבר לספר אבל מגיע לו את הכבוד הראוי לו ובימים הקרובים אציג אותו פה בכבוד רב ובהתרגשות אדירה!




 עד אז שתהיה לנו שנה מתוקה!
והמלצה שלי... כנסו לאתר של  lias congdon משם התמונות שמלוות פוסט זה... מעבר לאסטטיקה שלהן, כל אחת מספרת סיפור מעורר מחשבה!

4 תגובות:

  1. מיה, אוהבת לקרוא, ולשמוע אותך. מתחילה לחשוב לעצמי מה ארצה שיפסיק, שימשיך, שיתחיל..
    מסכימה לגמרי לגביי נקודות האושר, הן נראות חומקות או שנמצאות בדברים הגדולים, אבל הן כל כך פה לידינו, רק צריך להכיר בהן.
    שתהיה שנה נפלאה!

    השבמחק
  2. יו...איזה כיף לנו...מעניין איזה הפתעות את מכינה לנו...אני מתרגשת (:

    השבמחק
  3. נקודות חשובות למחשבה...

    השבמחק
  4. שנה נפלאה , מאתגרת ומאושרת :)

    השבמחק