יום ראשון, 2 בספטמבר 2012

איך מוכרים שירות?

כולכן מכירות את זה לבטח. אנחנו נכנסות לחנות נעלים, פוגשת שם אהבה חדשה! מלטפות, מודדות, בוחנות בכל פינה וזווית ולרוב גם מבקשות לקחת איתנו את כל הטוב הזה בשקית מהודרת. תהליך שיווק ומכירה של מוצרים הוא תהליך מורכב לכשעצמו אבל הוא תהליך מוחשי. כלקוחה אני רואה וממששת את מה שאני שוקלת לקנות.

כאשר אנחנו משווקים שירות, קשה לנו לפשט את התהליך הזה. ללקוחות קשה יותר להבין מה הן קונות, ולכן התפקיד שלנו הוא לעזור להן להבין, לעזור להן לחוש.

תמונה מהממממת של Lisa Congdon
סביב אתגר זה ואתגרים נוספים החלטתי לפתוח יום סדנא בנושא איך משווקים שירות בשם "בשירות השיווק" (הסדנא תתקיים ב- 11.9 , 9:30-13:30, ההרשמה בעיצומה). וחשבתי להביא לכן כמה טיפים קטנים, ממש על קצה המזלג, שיעזרו לכם במשימה המורכבת הזו.



  • אתן מוכרות פער- פער? זה לא נשמע טוב אבל אם תחשבו על זה לעומק תבינו שאתן מוכרות תהליך, מסע מנקודת ההתחלה לנקודת הסיום החלומית.לפער הזה שתי נקודות התייחסות, נקודת החוסר ממנה הלקוחות מתחילים, משהו חסר להם, יש להם "גירוד" והם מחפשים מזור. אנחנו אלו שנלווה אותם מנקודה זו לנקודת החלום- לנקודה האידאלית שהם רוצים להיות. אמחיש בדוגמא
 עיצוב פנים- הנקודה שממנה אני מתחילה היא סביבת המגוריים שלי מפריע לי, אני לא אוהבת את איך שהבית נראה או עשוי להיראות והתוצאה שאני מחפשת היא פריים של בית חלומי, אני רואה את עצמי מטיילת בבית הוא מושלם ומהמהם, עכשיו זה ברור שהתפקיד שלנו הוא להדגיש את התהליך,  איך אנחנו נוכל על ידי היכולות והחוזקות שלנו להיבא את הלקוחות לנדוקת החלום. כאשר אתן בונות את התהליך, חשוב שתדגישו את המומחיות שלכן, מה אתן עושות יותר טוב מאחרים, מה אתן עושות שאחרים לא עושים.

  • להיות ברורות- תהליך הוא דבר מופשט וקשה לנו להבין אותו, בעולם של היום הלקוחות חשופים לאלפי גירווים ביום וכדי שנוכל להעביר את המסר שלנו הוא חייב להיות ברור ופשוט. ככול התהליך שלנו יותר שונה ומיוחד האתגר שלנו בתהליך השיווק הוא למצוא את הדרך להיות כמה שיותר פשוטות וברורות במסרים השיווקים שלנו. זה לא הזמן לספר סיפורים, זה הזמן להיות עינייניות ומדוייקות.
למשל אם את מעבירה קורסים או הרצאות בנושא איכות חיים, חשוב שכבר בתחילת המסר תפרטי בקצרה על מה מדובר ואחרי זה תרחיבי: "סדנת אימהות מבשלות ירוק עם התזונאית מיה מיה"

  • תמונות- למדי לעבוד נכון עם תמונות! זה שאיין לך מוצר פיזי אין זה אומר שאת לא יכולה לעבוד נפלא עם תמונות, צלמי את החוויה, צלמי את הפער, צלמי את עצמך, צלמי לקוחות מאושרים- יש המון יפים ודגשים העיקר שתשתמשי בכלי זה.

  • אישי זה הכי הכי- מאד חשוב להדגיש החוצה את האישיות מאחורי המותג, לרוב זו את. צרי במה ל"אני מאמין" שלך, להשקפת עולמך, לגישה המיוחדת שלך בה את ניגשת לדברים. לקוחות מחפשות את הטון האישי, להרגיש את החוויה דרך אדם.
אז אם אתן מוכרות ומשווקות שירות אני מזמינה אתכן לעסוק בטיפים האלו, ואם אתן רוצות אתן מוזמנות ליום סדנא בנושא, ההרשמה בעיצומה ועומדת להיסגר בימים הקרובים!
 בהצלחה!

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה