יום חמישי, 26 ביולי 2012

זה היה האירוע שהיה

עשיתי סיבוב. הדגלונים נתלו, הקאוות הונחו, הפירות הצוננים סודרו, שולחן עשיר ומרהיב מלא פרלינים משובחים עמד מפתה מתמיד, נעה זני סיימה להכין את המוחיטו, הפרחים והאגרטלים מוקמו, האולמות סודרו, שקיות הפתעה מוכנות וכולם במקום. זהו! הכל מוכן! הסתובבתי בודקת שהכל אכן עומד, שהכל אכן מוכן ולא האמנתי. בדרכי לטעום את המוחיטו הקר ולהצטנן מעט, שמעתי את ראשונות האורחות מגיעות וההצגה מתחילה.
צילום: נעה זני
באותה שנייה בין נחת להתרגשות גדולה נזכרתי בסיבה, ברגע בו החלטתי שאני חייבת לעשות אירוע, אולי סדרה של אירועים לנשים. ללקוחות שלי, אלו שמסורות לעסקים שלהן, אלו שבחרו במסלול מאתגר, שדורש מסירות ומחוייבות, אלו שכל יום קמות לעסק שהוא כל עולמן. בין לבין עסוקות עם משפחה, חברות, לימודים, הגשמה ועוד ועוד משימות- כאלו עסק זה לא די והותר :).  במרוצת הזמן ראיתי המון נשים ורובנו, פשוט רגיל לתת, לתת לעסק, ללקוחות, למשפחה, לחברות, לבני זוג- רגיל לתת. אבל מה לגבי הנתינה לעצמנו? אנחנו כנשים, שרוצות להגשים את עצמנו, מה איתנו? מתי אנחנו רגע נעצור את הכל ונחזיר לעצמנו?

אז נולד "עכשיו אני". הוא נולד כדי להפנות את תשומת הלב שלנו לעובדה שאנחנו חייבות לתת לעצמנו, לפנות מקום לעצמנו כדי שנוכל לגדול ולהצליח, כדי שנוכל להיות טיפה יותר מחוברות לעצמנו ולכן גם טיפה יותר מאושרות פה ועכשיו. חשבתי על כל הדברים שאנחנו לא מפרגנות ביום יום ובטח שלא בקיץ הישראלי הקשה (חום, חופשות, ילדים ובעיקר חום). חשבתי על כמה אנחנו מחמיצות- על החלומות שלנו, על ההשתחררות מהלחצים, לפגוש נשים מרתקות, להכיר חברות חדשות, לשמוע הרצאות שיעזור לנו ביומיום ובעיקר בעיקר בעיקר שקולד טוב. כי יש דברים טובים בעולם אז למה שלא נפרגן לעצמנו?

צילום: נעה זני
הפקת האירוע הייתה חוויה חדשה, מאתגרת ובעיקר מחזקת, גיליתי המון דברים טובים ובימים הקרובים אכתוב על הכל בפוסט משעשע על כל הפרטים המטורפים שקרו שם מאחורי הקלעים, אבל עכשיו אני רוצה לספר לכל אלו מכן שלא יכלו להגיע מה היה לנו באירוע הקיץ של "עכשיו אני".

התכנסנו בלילי & בלום, בית היסטורי בשכונת נווה צדק אשר נבנה בשנת 1920  ושוחזר לאחרונה. המבנה הוסב לשמש כמרכז העשרה וצמיחה לגוף, נפש ורוח. ככזה הוא בנוי מכמה חללים שלכל חלל יש את הקסם שלו, כל חלל מספר סיפור מיוחד ובימים כסדרם מתקיימות במקום שפע של סדנאות, חוגים והרצאות במגוון נושאים כמו מדיטציה, ריקוד ועוד ועוד. אני מאמינה שעיצוב הוא חלק חשוב מההשראה והחוויה ולכן תמיד מקפידה לבחור את המקומות ש"עושים לי את זה" ולילי & בלום הוא כזה. ההקפדה על הפרטים, האווירה המחבקת ומפנקת של המקום וצוות מסור, מקצועי של נשים מקצועניות ואנושיות הם שעושים את המקום לבית אידאלי לאירועים וסדנאות. במהלך השנה אני מקיימת במקום גם את הקורסים והסדנאות שלי וידעתי שזה יהיה המיקום האידאלי לאירוע שלנו.
צילום: נעה זני

באחד החדרים המשוחזרים הקמנו את חדר "החטאים המתוקים", שולחנות מלאים פירות, עוגיות, קאוות, קוקטליים ובעיקר בעיקר שוקולד איכותי ומשובח. אילה דגן, צורפת בשוקולד, היא שעומדת מאחורי אחד התענוגות הגדולים של הערב. שולחן מלא פרלינים מעוצבים, המפתיעים בכל פעם מחדש עם טעמים ומרקמים הנימוכים בפה. השולחן היה מסודר כמו חלון ראווה של שוקלטייר יוקרתי בפאריז וכל ביס וביס הרגיש מתוק יותר מהקודם. אילה דגן גילתה את התשוקה לשוקולדים כאשר חזרה משליחות דיפלומטית באירופה, היא חיפשה משהו שישלב את התשוקות שלה לאיכות, אסטטיקה, אירוח ותענוגות החיים. היא נסעה ללמוד שוקלטייר ופתחה (למזלנו) את העסק שלה אשר מציע לצד פרלינים משובחים סדנאות שוקולד לא מהעולם הזה.
צילום: נעה זני

החדר היה בעיקר "זירת המנגלין" כי כאשר שמים נשים שמחות עם קצת אלכוהול, הרבה שוקולד ופירות חושניים ברור שיצא מזה רק טוב. אז אחרי שהחלפנו שמות של ספרים, חניות בגדים ומעצבות תכשיטים גם התחלנו לדבר על עסקים. לחלק מהנשים זו הייתה הפעם הראשונה שהן "התחילו עם בחורה",  להכיר נשים כמונו, נשים בעלות עסקים היה חלק חשוב מהאירוע ורציתי לאפשר לנשים לגשת בקלות לעוד חברות חדשות ולרקום קשרים חדשים. בואו נודה על האמת לחלקנו זה לא בא בקלות אבל אנחנו לומדות מפעם לפעם לחדד את הכישורים האלו.
צילום: נעה זני

הערב התחיל בהרצאה שלי על ניהול זמן. היה חשוב לי להעביר את המסר שאנחנו לא הולכות ללמוד כיצד לרוץ יותר מהר, להספיק יותר, להתייעל יותר אלא להכיר באיזון בחיים שלנו, למגר את הגורמים שמבזבזים לנו את המשאב הכה יקר הזה ולקבל כמה רעיונות טובים לשגרת עבודה יעילה יותר, נינוחה יותר והרבה יותר פרודוקטיבית.
צילום: נעה זני

לאחר ההרצאה התכנסנו ל"פאנל בכפכפים", רוני קנטור, עידית זכריה, קרן שביט, אורית זילברמן שילה מגר ואנוכי ישבנו לספר על כל האמת מאחורי ההצלחה. היה מרתק לשמוע שכולנו נתקלנו באותן הפחדים, שלכולם יש ימים פחות טובים ואכזבות ולשמוע איך הן עשו את זה. עידית סיפרה לנו על סיפור מצחיק עם לקוחות, איך באותו היום היא הייתה כל כך נסערת אבל במרחק הזמן רואים שהכל מסתדר ושורדים לצחוק על זה.  כאשר שאלה אחת הבנות בקהל, איך עושים את זה בלי גב כלכלי ? סיפורו הנשים שגם הן התחילו מאותה נקודה. שילה סיפרה שהיא התחילה עם לפ טופ ודווקא בגלל זה היא הייתה עוד יותר מתמיד מחוייבת להצלחה שלה ושל העסק שלה, קרן סיפרה שעצם הנחמה שלחזור "לעבודה הרגילה" היא שעזרה לה לקחת סיכונים. היו שם המון נושאים מרתקים ומעוררי השראה ואולי בהזדמנות אעלה פה את כל עיקרי הפאנל.

צילום: נעה זני
לאחר רענון של המשקה ועוד סיבוב של שוקולדים  :) התחלקנו לקבוצות והמשכנו לסדנאות. בזמן שחלק מהנשים קפצו, רקדו והשתוללו בסדנת הצחוק, יתר הנשים ישבו על מזרונים ובחלל העליון של הבית וצללו לחלום.
סדנת הצחוק נועדה לשחרר, פשוט להוציא החוצה את כל הלחץ, את כל מה שאנחנו "מחזיקות" וקצת לעשות צחוק עם עצמנו. עם מרצה שהיא שדה קופצנית וחייכנית פיזזנו לצלילי מוזיקה, הנפנו את גופנו וראשנו ופשוט צחקנו צחוק משחרר. היו את אלו שהעדיפו לקשקש בחצר באותו הזמן, השיחות האלו, כמה נשים שחולקות, מגלות, משתפות משיגות את אותה תוצאה. ההקלה, התחושה שהעומס יורד מהכתפיים ואפילו לכמה רגעים קל יותר וכיף יותר.
צילום: נעה זני
צילום: נעה זני

לסדנת החלום בחרתי את קרן שביט, הדרך שלי ושל קרן התחילה  לפני המון שנים ואני חושבת שקרן היא הלקוחה הראשונה שלי. בחרתי בקרן כי ראיתי מקרוב את אחד המנועים החזקים ביותר של ההצלחה שלה- היא יודעת לחלום! היא חולמת טוב! אנחנו מניחות הרבה פעמים שחלומות זה לאלו שיכולות לחלום, מה לי ולחלומות?! אני צריכה להתפרנס! עזבו אותי מחלומות עכשיו! וההפך הוא הנכון. החלומות שלנו הם המצפן לעסק, המצפן להגשמה העצמית שלנו. דרך החלומות אנחנו מגלות מה חשוב לנו בחיים, בעסק, איך אנחנו מגלות את הקול הפנימי שמכוון לנו את הדרך. דרך החלומות אנחנו מגלות את התשוקות. אז הבנות התיישבו בחלל שלי באופן אישי מזכיר קצת אוהל, וכאשר סגרתי את הדלת ראיתי את קרן מוליכה אותן פנימה לגלות כל אחת לעצמה את החלום הנסתר שלה.

צילום: נעה זני
צילום: נעה זני
מבלי שהספקתי, מבלי ששמתי לב, זהו, הוא נגמר. נפרדתי מהן, הנשים המופלאות, הנהדרות, אלו שלקחו את הזמן לעצמן! כל כך התרגשתי, הייתי אסירת תודה ומרוצה. ורק למזכרת הכנתי להן, בעזרתן של עוד נשים מופלאות כמה מתנות קטנות הביתה. ירדן גלילי הכינה לנו פוסט מגניב שמזכיר לנו שצריך לעבוד כדי החלומות שלנו יתגשמו, ענבל גיבור הכינה לזו תזכורות שאנחנו יפות ויש ימים טובים, lavido ציידו אותנו בכמה תכשירים ריחניים במיוחד, איריס פוגל בן חמו גרמה לנו להתמכר לשגעון הוואשי טייפ, ליאת שרון הכינה לכל אחת מדליה עם לב, לילך דן גור מסטודיו פרטיקס הכינה לנו קופסה מתוקה, לילי & בלום נתנו לנו סבון אורגני מקסים ואילת שחק שול פינקה אותנו במתנת סטיילינג.

צילום: נעה זני
בין סדנא לסדנא, בין הרצאה לשיחה הסתובבה נעה זני האושיה, עם התספורת והלוק, מצויידת במצלמה. היא אמרה לי שהיא לא מצלמת אירועים, אבל התעקשתי, חיפשתי את הזווית שלה, היא יודעת למצוא את הדבר הכי הכי מרגש בחלל עמוס נשים והנה התוצאות! אתן מומזנות לשוטט בגלריית התמונות של נעה זני מהאירוע- גלריה


צילמה הצטלמה והכינה אחלה מוחיטו- נעה זני


אני מודה לכל הנשים שהשתתפו ולקחו חלק, לכל עשרות הנשים שהגיעו, עצרו הכל ולקחו זמן לעצמן. אני אסירת תודה! ומקווה שנתראה גם בפעם הבאה!

צילום: נעה זני

6 תגובות:

  1. מיה! היה פשוט ערב מופלא, מרגש, משמח ומפתיע. בחרת מקום מושלם, פאנל מרתק ושוקולדים...אויש, השוקולדים! בקיצור ולעניין- שאפו ע-נ-ק! שיחקת אותה בגדול :) ממתינה בקוצר רוח ליצירה הבאה מבית מיה לנדאו.

    השבמחק
  2. אלמה - רקמה חופשית26 ביולי 2012 בשעה 10:33

    יקירתי, האירוע (והחיוך שלך) שובה לב! רואים שיש פה שילוב מנצח של חלום ויצירה, עבודה וכיף. מאחלת לעצמי ולכל הנשים בעולם את האיזון המבורך הזה :)
    אלמה

    השבמחק
  3. נראה שהיה ארוע מדהים. כל כך רציתי לבוא אבל הייתה לי טיסה חזרה הביתה (ניו יורק) אני מקווה שבארוע הבא אולי....אני עוקבת אחרי סיפורי ההצלחה של הלקוחות שלך בהערצה גדולה. הרבה אנרגיה והשראה את מביאה לעולם. ונעה זני הורסת את הבריאות, היא כל כך מוכשרת !!!

    השבמחק
  4. מיה לנדאו ההורסתתתתתתת איזה כיף מעשיר שמח ומוצלח היה את מדהימה תודה תודה תודה
    אהההה השוקולדים היו סוףףףףף הגיפט בג מזה כייפי ונעה זני צלמת לפניםםםםםם

    השבמחק
  5. מיה המהממת
    אני לא אלאה בפרטים אבל !!
    כמעט שבוע אחרי הסדנא ויש לי חלום !
    הוא לא עסקי בשום צורה נראית לעין -אבל לראשונה בחיי היום במקום להתבאס ממה שאני עוד לא מצליחה לעשות אמרתי לעצמי "יאללה , תחליטי שבעוד שנה את כאן שוב עושה את זה כמו גדולה " הסתכלתי על הים ועל הגולשים המנוסים שנתחרעו על גלים של פעם בשנה..והתחלתי לחלום את השנה האה בזמן הזה.
    נשיקות אהובה

    השבמחק
  6. איך פיספסתי...?
    מיה יקרה,
    לצערי הרב לא הגעתי לאירוע בגלל התחייבויות קודמות (בר מצווה לבן שלי...:)),
    אבל הכל נראה קסום, מעשיר, חלומי, טעים, נעים וכיפי כמו שאני אוהבת (וכמו שאת יודעת לעשות).
    את יכולה לרשום אותי כבר לפעם הבאה!
    תמשיכי להצליח ולהעשיר אותנו!
    נשיקות.

    השבמחק