יום חמישי, 19 ביולי 2012

הבית של עידה- ריאיון עם עידית זכריה לקראת הפאנל


בסיום השיחה, שעת לילה מאוחרת, אחרי שצחקנו, חלקנו, ניסני לפצח את סודות ההצלחה, אז, תוך כדי שיחת חברות הבנתי. הבנתי את סוד ההצלחה (אחד מסודות ההצלחה) של עידית זכריה.

עידית זכריה, מעצבת והום סטייליסטית בעלת העסק "הבית של עידה", ג'ינג'ית עם חיוך עוטף ומבט שובב, התחילה לעסוק בעיצוב והום סטיילנג כתחביב בזמן שעבדה כמעצבת ב"שילב". היא ידעה שיבוא היום והיא תעסוק בזה  ותפתח את הכישרון שלה אבל לא חשבה שזה יהפוך להיות העיסוק המרכזי שלה. אחרי שעזבה את שילב, התחילה לעבוד בעסק המשפחתי אבל רצתה שינוי, היא חיפשה לעשות את זה, את הדבר שהיא כל כך אוהבת, את הדבר שהיא כל כך מוכשרת בו. היא רצתה לכתוב ספר על עיצוב!!! אבל כחלק מהתהליך, המלווה שלה ייעצה להתחיל בקטן, ב"בייבי סטפס" ועידית החליטה שהיא  מתחילה בקטן ופותחת בלוג. היא הייתה משוכנעת שזה יהיה בלוג שכמה חברות וקרובי משפחה יראו וממש ממש לא דמיינה את מה שעתיד להיות בהמשך.

היא התחילה לעשות פרויקטים לחברות, הפרויקטים התחילו לקבל חשיפה במגזיני העיצוב, היא התחילה לקבל עוד ועוד פניות מהתקשורת להתראיין, עוד ועוד לקוחות ראו את העבודות שלה ורצו שהיא תבוא לעצב להם את הבית. אחרי מספר חודשים, נטע אחותה של עידית הצטרפה לעסק ואיפשרה לו להתפתח ולגדול.
 "לפני כמה שנים, נטע עברה לגור אצלי אחרי שחזרה מחופשה בחו"ל. העסק שלי גדל והייתי מאד עמוסה, הצעתי לה להצטרף לעסק שלי ולהתחיל לעבוד איתי. היא חשבה שזה רעיון גרוע שנעבוד יחד וסירבה. לאחר שכנועים היא הצטרפה אלי ליום עבודה אחד וכשחזרנו הביתה היא אמרה "יאללה עידית מגניב!". מאז אנחנו יחד. היא משלימה אותי, היא מפיקה מעולה, היא תותחית! העבודה המשותפת והיכולות המשולבות של בתינו הן שאיפשרו לעסק להיות מה שהוא היום.

איך הצליח לך?

"רק להתגבר על איזה פחד. בתחילת הדרך לקח לי הרבה זמן להתגבר על הפחדים. המעבר להיות בעלת עסק ולקחת את התחביב של העיצוב ולהפוך אותו לעסק שאני עומדת בראשו היה מעבר שמלווה בכל מיני פחדים. אז עשיתי "צעדים קטנים" ועם המון שאפתנות לטוב ביותר הבנתי שאני הולכת עד הסוף ופשוט עושה את זה."

למה דווקא את?

"אני לא יודעת למה דווקא אני, יש המון נשים מוכשרות ומעולות. אני יודעת מה אני מביאה לעיצוב. אני יודעת מה האני מאמין שאני מביאה ופשוט לא מוותרת עליו לאורך הדרך. אני מאמינה שעיצוב אפשרי בכל תקציב, אני חושבת שחלק מהמקצועיות שלי הוא לתכנון נכון את התקציב ולדאוג שהבית יהיה מושלם גם אחרי שהצילומים הסתיימו. אני מקפידה לטפל בכל חפץ וכל פינה בבית כדי שזה לא יהיה רק בית יפה אלא בית שמתאים ומשרת את האנשים שגרים בו. אני לא באה עם אגו לתהליך, זה תהליך עם אנשים, זה הבית שלהם וחשוב לי לייצר להם תהליך שרואה אותם, שמבין אותם, שמגשים להם את החלומות הפרטיים שלהם. הטעם שלי הוא מאד ספציפי, חמים, משפחתי, רומנטי ואני מצליחה לשמור על האסתטיקה עם אילוצי החיים, התקציב והמשאלות של בעלי הבית."

עידית עובדת קצת אחרת, ממש כמו בתכניות ראליטי, הקסם קורה ביום אחד. אחרי חודשים של תכניות, קניות, בחירות, התלבטויות, בעלי הבית קמים ויוצאים בבוקר לעבודה וכאשר הם חוזרים בערב הם זוכים לגלות את ביתם החדש. זה מצריך הפקה מטורפת, זה דורש הכנות מרובות ולחץ שיא. אני חושבת שעידית עושה את זה כחלק מהגישה שלה לתהליך מול לקוחות- היא פשוט רוצה לפנק אותם.

אני חוזרת לסוד ההצלחה של עידית. עידית רואה את האנשים, היא מבינה שאומנם מדובר ב"רק בית יפה יותר" אבל זה לא ככה. היא מקבלת מיילים מלקוחות שמאז שיש להם סלון יפה ופינת משפחה הם מבלים יותר זמן ביחד, היא מקרבת זוגות בתהליך של בניית החלום, היא מפנה מקום לתחביבים של אנשים בבית והם חיים חיים יותר מאושרים. עידית רואה את האדם בתוך התהליך, היא מבינה שהשירות שלה לא מנותק מאנשים והנגיעה, הפגישה של האנשים בתהליך, שמרגישים שמבינים אותם, שעוזרים להם לשפר את החלומות והחיים – הם מנוע הצמיחה שלה. אנשים הם הבסיס של כל שיווק והצלחה. אנשים שעברו דרך יחד ומרגישים שליוו אותם, שראו אותם שעזרו להם, שהיו שם ברגעים הקשים והשמחים, הם הכח שמניע את העסק ומצעיד אותו קדימה.

 מבלי שהיא שמה לב היא משקיעה, מתמסרת ומפנקת את הלקוחות שלה, הם כל הזמן בראש סדר העדיפויות וזה מה שעושה את ההבדל! זה מה שגורם להן ולה לחייך.


איך מתמודדים עם "רגעי הבאסה" והמשברים?

"קודם כל להבין שיהיו, בעיקר בהתחלה. לצפות שהכל ילך חלק ומושלם זה לא ראלי. תמיד יהיו תקלות, תמיד יהיו פשלות בדרך וחייבים להבין שהכל פתיר ואפשר להתמודד עם הכל. היום, אני יודעת שעם כל השאיפה לשלמות, כולנו אנשים, זה תהליך מורכב ויהיו רגעי משבר, אני גם יודעת שאפשר להתמודד עם הכל והכל יבוא למקומו בשלום בסוף. מכל התמודדות אני לומדת.
עצם העובדה שאנחנו לא לבד, יש לנו זו את זו. אנחנו מעודדות ודואגות להרים אחת את השנייה ברגעי המשבר והקושי וזה זכות גדולה לעבוד עם שותפה, אחות שכל כך יקרה ואוהבה.

המשכנו את השיחה, דיברנו על טיפים לבעלות עסקים, על פאדיחות וסיפורים מצחיקים, אבל אני משאירה לעידית את זכות הדיבור בפאנל- יהיה מצחיק ומחכים! (מבטיחה לכתוב על הפאנל בשבוע הבא לטובת כל אלו שלא מצטרפות אלינו)



 *** ההרשמה לאירוע נגמרה והכניסה לאירוע תתאפשר עם הזמנה בלבד- תודה לכל עשרות הנרשמות!




2 comments:

  1. עבדתי עם עידית ונטע, הקסם שלהם הוא שבהתנהלות שלהן הן סוחפות אותך מהמציאות לחוויה אחרת ואתה נהנה גם בזמן התהליך, מדהימות ומתאימות

    השבמחק
  2. רציתי לעבוד איתן אבל היה לי יקר... מחכה ליום שאוכל להרשות לעצמי :)

    השבמחק