יום ראשון, 15 ביולי 2012

אופטימית חסרת תקנה- אורית זילברמן מספרת את האמת עם חיוך


באירוע הקיץ שלי "עכשיו אני", היה חשוב לי להביא נשים מצליחות שיספרו לנו על האמת מאחורי ההצלחה. שנוכל לראות את הדרך, את המאמץ, את המשברים וגם נוכל לראות איך הן עשו את זה, האם הן שילמו מחיר ואיזה? מה עזר להן לאורך הדרך? מה הן עשו שהן צוחקות ממנו היום? שיספרו לנו גם על הטעויות, גם על המשברים, גם על רגעים קשים שנראה שכולן עברו בדרך די דומה לשלנו.

את אורית זילברמן ראיינתי פה לפני כמה חודשים בבלוג, היא סיפרה על ההתחלה, איך עשתה את זה ומה למדה בדרך להצלחה. אורית לא עוצרת, היא כל הזמן בעשייה, היא כל הזמן מציבה לעצמה יעדים חדשים וכובשת.  בנועם, בחיוך, בכישרון היא עושה את זה. אני פוגשת נשים רבות שרואות באורית מודל ואידאל. אמא, בעלת סטודיו יפה מצליח, בעלת מותגים נחשקים, חברה טובה, אישה מופלאה ונעימה. היא שעשתה את זה והגשימה את החלום של רבות מאתנו.

מאחורי החלום יש יזמית, בעלת עסק שדוחפת אותו כל הזמן קדימה. במסירות, באהבה, באופטימיות ואמונה מלאה. לקראת הפאנל בו תשתתף אורית  קיימו שיחה על המשברים והרגעים הפחות מפנקים בעסק.


בכל עסק יש משברים, איך ממשיכים הלאה?

אני טיפוס אופטימי חסר תקנה שתמיד בוחר לראות ולהתמקד בחצי הכוס המלאה. בכל זאת, קיימים הרי משברים ואכזבות אז רגע אחד אני נושמת לתוך האכזבה אבל מיד אחר כך אני רואה ההתנסות, את השיעור וממשיכה קדימה. אני חושבת ששגרת העסק מאד חשובה כדי להתמודד עם משברים ואכזבות בעסק. לעסק שלי יש כמה עוגנים בשנה שהם מחייבים אותי לעשייה וחדשנות כל הזמן. יש בארץ שתי תערוכות חשובות שאני משתתפת בהן לפני החגים. לפני כל תערוכה אני עובדת על מוצרים חדשים, על התצוגה, על מלאים והעשייה הזו תמיד מחזירה אותי למסלול. יש לי עוד עוגנים במהלך השנה, שמכניסים קצב עבודה פורה לעסק.

אז השגרה היא מפתח להצלחה?

כמובן שחייבת להיות תשוקה וחדוות יצירה. הן הבסיס. אבל אחרי אלו אני מאמינה שצריך להיות תהליך, משהו שכל הזמן מחזק אותך. לאורך השנה, ממש כמו בחיים אנחנו לא כל יום קמות עם חדוות יצירה, תשוקה והשראה אבל התהליך הוא מה שמאפשר המשכיות, מחויבות לעסק. כאשר יש יעדים קרובים ומשימות שפשוט חייבים לבצע אותם העשייה מחייבת אותנו להתמודד עם הימים הפחות טובים ודרך העשייה אנחנו גם פוגשות שוב את ההתרגשות והתשוקה כך שבאמת אני רואה שהתהליך הוא חיוני.





אני חייבת לשאול אותך את האמת, לאורית זילברמן יש הילה מעוררת השראה. אני רואה אותך כל היום "משחקת" עם בדים ודוגמאות בסטודיו מטריף ביופיו ושאת מסיימת את מדלגת הביתה למשחק עם הילדים? ספרי את האמת...

אני מאד אסירת תודה, אני מעריכה את העובדה שיש לי סטודיו בבית, שאני אוהבת לעשות מה שאני עושה, שיש לי את מה שהיה חשוב לי להשיג בחיי האישיים. אבל מאחורי זה יש את הצדדים שכולנו פחות אוהבות לעשות, גבייה וחשבונות. ברגעים אלו אני מעלה לאתר שלי מוצרים חדשים, זו עבודה אפורה וסיזיפית. יש הכל מהכל בסטודיו וכחלק מהעובדה שאני עושה מה שאני אוהבת לעשות ומאד אסירת תודה על הסטודיו שלי אני עושה הכל! הכל מהכל! גם את הדברים שאני לא אוהבת לעשות אבל זה חלק מעסק. יש המון עבודה פיזית. גם שנוסעים לתערוכה, בעיקר בתערוכה שהשתתפתי בניו יורק יש המון המון עבודה פיזית מאחורי ההפקה. אבל אני עושה הכל כי יש סיפוק, יצירה חדשה והתקדמות.


מה העצות שלך לבעלות עסקים, איך מתמודדים עם אכזבות ומשברים בעסק?

-          אופטימיות, תכונה שהיא הכרח. בשביל להוביל עסק צריך חזון ואופטימיות, אמונה וכריזמה.

-          הקשר עם הקהל הוא מאד חשוב, היום, בפייסבוק וברשתות ההיזון החוזר מהלקוחות הוא מאד נגיש  והוא מחזיר אותך לאיזון, מחזק אותך ומחמם אותך כיוצרת ובעלת עסק.

-          לדעת שיהיו משברים ויהיו אכזבות, ממש כמו בחיים האישיים. יש חלקים מלחיצים ומפחידים אבל זה חלק מהעניין אם נדע שככה זה הולך להיות יהיה לנו יותר קל לפגוש את זה כאשר זה יבוא.
 מזמינה אתכן להכיר מקרוב את אורית ואת סטודיו טווילינגן, גם בפייסבוק 

2 comments:

  1. כחלק מהסטודיו חשוב לי להגיד שהאופטימיות והגישה החיובית הן אלה שעוזרות לסטודיו להיות כל הזמן בתהליך של זרימה. אורית מחבקת גם טעויות ותקלות ודואגת להבהיר לנו שאי אפשר לעשות תהליך ארוך בלי טעות קטנה פה ושם. הגישה החיובית היא זו שדואגת שהמבט יהיה תמיד קדימה ואז הסיפוק הוא אדיר.

    השבמחק