יום שני, 14 במאי 2012

זה באמת שווה את זה?

אני מודה שהמחשבה הזו חלפה גם בראשי. האם זה שווה את זה? האם כל העבודה הקשה, המערבולת הרגשית, הדחיפות קדימה והתשוקות, האכזבות והקשיים, הלקוחות והספקים, האם כל זה שווה את זה? בשביל מה אני עושה את זה? תראי את החברות שלי, כמה פשוט להן. מגיעות למשרד, מניחות את העטו בארבע-גם אני הייתי שם. אז זה באמת שווה את זה?

אחרי כמה חודשים של יציאה לעצמאות יש ירידת מתח. חודשים של מוטיבציה, של דרייב ואמונה, של התגייסות כוללת. אחרי כמה חודשים, זה מגיע, לכולם. ירידת המתח. והיא מביאה איתה המון שאלות וספקות. אנחנו פתאום מסתכלות אחורה ומבינות שאנחנו עושות המון דברים שלא חשבנו ואפילו בכלל לא רצינו לעשות. אנחנו פתאום מבינות שזמן פנוי (בטח לא רב) לא יהיה בזמן הקרוב, אנחנו פתאום מבינות שמדובר במחוייבות, אנחנו מבינות המון דברים.

התקופה הזו מביאה איתה גם ניצני פירות, הטעם המתוק של העשייה שלנו. אנחנו רואות מה התוצאה המיוחלת שלנו. אנחנו מתחילות לקצור, כל עסק בקצב שונה, כל עסק בטעם אחר.


וככה מתפתחת השאלה. האם הפירות האלו שווים את כל עבודת החקלאות? האם קיבלתי את ההחלטה הנכונה? וקולות הרקע לא מפסיקים לתקוף. הרו"ח זורק מספר שלדעתו הוא עגול מספיק כדי להיות רף לרווחיות העסק, החברים שחושבים עוד ב"שכירית" לא מבינים למה את עובדת בערב הכי כל היום את בבית- לא? הקולגות לא תמיד מחבקות ואוספות ושולחות אותנו לשת"פ מיותרים.

אז, נו באמת! מיה! זה שווה את זה?
:) אין לי תשובה אונברסלית. אני תמיד ממליצה קודם כל לנשום! קודם כל לחזור רגע למרכז, לאיזון, לעולם ניטראלי של ערכים ולנסות למצוא אותה. את התשוקה, היא המצפן, היא חורצת גורלות.
לכל אחת יש חלום והוא שלה, לכל אחת יש מקום שונה בחיים לחלום שלה.
יש מי שרוצה משכורות שמנות ועובדים ויש מי שרוצה שכר הוגן ושעות פנויות. יש מי שרוצה לעסוק במה שהיא אוהבת ויש מי שרוצה לעסוק במה שמאפשר לה פנאי ומשאבים להתפנות למה שהיא אוהבת.
אז כדי לענות על השאלה אני מחזירה לחלום, לתשוקה, להבין מה חשוב לי בחיים, מה חשוב לי ביומיום שלי.
ואז יש תשובה.


לי היא ברורה, ואני מזכירה לעצמי אותה גם ברגעים קשים, אבל היא שלי. את הלקוחות שלי אני שואלת תמיד בהתחלה מה החלום שלך? זו שאלה קשה להן. לרוב אני שואלת את השאלה לא כדי לתכנן תכנית פעולה להגשימו, אלא להבין יותר על הלקוחה, איך היא רוצה לראות את העסק, איך היא רוצה לראות את החיים לצד העסק. מה חשוב לה שיהיה בעתידם המשותף ומה לא יעשה לה טוב שם.


 אז במקום לשאול אם זה שווה את זה? בואו נחזור לחלום ונראה אם אנחנו רוצות את זה ומה אנחנו באמת רוצות! (רק תזכרו לשמור על ראש פתוח לקבל בכנות את התשובות של עצמנו)


*** אני בשבועות האחרונים לא הייתי פה, אז ברצוני להתנצל! אבל אם זה יעזור, זה בעיקר כי אני עובדת על הפתעות קיץ בשבילכן! שווה לעקוב! יהיה מרענן וחשוב!

4 תגובות:

  1. התמדה התמדה התמדה...פוסט מעולה

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. וואו כמה שזה טוב....
    זה פתרון מעולה ברגעי משבר וקושי
    לחזור לחלום שלי על העסק.
    תודה רבה על הטיפים הקטנים והכל כך גדולים!

    השבמחק
  4. תמיד בזמן- מיה לנדאו.

    השבמחק