יום שלישי, 27 במרץ 2012

כי זה הזמן לצמוח


האביב הגיע. אני הכי אוהבת את האביב, מגז אוויר מושלם, ריח של חופש באוויר, זו רק אני או שכולם מחייכים יותר באביב?! אחד הרגעים הקסומים של האביב הוא הבוקר בו השדה הצהוב- ירוק הופך לשדה פורח. איך ביום אחד, ככה פתאום הצליח השדה להתמלא בשיחי ענק של פרחים? נראה כי הם תמיד היו שם, גדולים, צבעוניים ומשמחים מתמיד.

השבוע האביב הגיע בגדול. השבוע עצרתי להריח את הפרחים, תרתי משמע. השבוע עצרתי לראות את בוגרות הקרוס שלי, עצרתי לראות איפה הן היום, האם הן פרחו? האם הן הצליחו להפוך את השדה הצהוב לשדה עשיר מלא פרחים וירוק? שמחתי לגלות שהאביב הגיע ועכשיו רק לחכות לפירות הקיץ.


אני מאד רוצה לחלוק איתכן את הרשמים של מהצד, כצופה אומנם כזו שמכירה אותן היטב אבל רק לחזור לנקודת ההתחלה, עוד לפני שהכרנו לעומק ולראות כיצד הן השתנו ועוד יותר חשוב מכך- כיצד העסקים שלהן השתנו.

אני חושבת שהיא הכי מרגשת.  היא מספרת שבכלל לא רציתי לקבל אותה לקורס, אמרתי לה שהיא עוד לא בשלה ואולי לא כדאי עכשיו. לשמחתי בסוף היא הצטרפה. בשני השיעורים הראשונים היא ישבה שקטה ומופנמת. היא לא הצליחה לדמיין את הקולקציה שלה, את העיצובים שלה, היו לה המון מחשבות בראש, היו לא המון חלומות אבל ברעש. היא לא ראתה את העסק,  היא לא הצליחה בכלל לחשוב על הזהות שלו בטח שלא על שם לעסק ואמירה עיצובית. היא רק ידעה שהיא לא מוותרת. היא תהפוך את התשוקה והכישרון שלה לעסק. ואז היא התחילה להתקלף, גיליתי בחורה מדליקה, כזו שעושה הכל, כזו שמחוננת בכל כך הרבה דברים. השבוע ראיתי אותה בדיון בפייסבוק בו היא מייעצת ונותנת עצות למעצבות אחרות ברשת. זו שלא הצליחה לראות את השלבים הראשונים, זו שהרעש היה מרעיש מנשוא הפכה לברורה, הפכה למכוונת עבור מעצבות אחרות. היא השיקה לייבל משלה, מייצרת קולקציה חדשה, עם אמירה עיצובית, חשיבה ומחיר!  היא קפצה ובגדול. הסנטר התרומם, החיוך נמתח והיא שם, כמה צעדים קטנים והיא הצליחה לעשות את זה – יש לה עסק, מעניין אם היא שמה לב, מעניין אם כיף לה כמו שכיף לי לראות את זה.

זו לא רצתה להכין שיעורים! מידי שבוע הייתי  משוחחת עם הבנות בטלפון בשעת קבלה טלפונית והיא לא הייתה מתקשרת... בשיעור השני תפסתי אותה והבנתי שהיא הסוררת. היא רגילה לא להכין שיעורים, היא רגילה שבסוף הרי הכל בסדר. אבל לא וויתרתי לה, לא וויתרתי על העסק שלה. הכרחתי אותה להתמודד עם שאלות קשות- מה כל כך מיוחד בעסק שלך? תספרי לי למה אין עוד אלף כמוך? תשכנעי אותי שאת לא עוד ביצועיסטית ויש לך מה לבשר לעולם. להגיד לכן שהיא אהבה אותי באותו שיעור- ממש לא בטוח. אבל  כנותנת שירות מאד קשה לנו להגדיר את זהות העסק, עוד יותר קשה לנו למצוא את הבידול שלנו- מה כל כך מיוחד בנו? הרי אם את מקצוענית את מסוגלת לעשות הכל. כאשר בונים עסק חייבים לעשות בחירות קשות. הן קשות כי בכל בחירה יש ויתור. בחירה בדרך אחת אומרת שאנו מוותרות על דרך אחרת ועד שלא נוותר בלב שלם וניפרד מהחלופות יהיה לנו קשה להתקדם בדרך בה בחרנו. היא נפרדה, היא בחרה  בידול נהדר! היא הצליחה לשכנע אותי בגדול! לגבי הכישרון לא היה לי ספק, אבל צריך יותר מכישרון כדי לגדול לעסק, עסק מיוחד, כזה ששנים אחר כך עוד מדברים עליו.

במהלך השנים שמתי לב שהקצב של אנשים, של התהליך שלי עם היוצרות קשור לאופי העיסוק שלהן. קרמיקה זה תהליך ארוך, צריך לפסל, לבשל, לצבוע, גלוזורה, לבשל (אוףףף), רקמה זה כמו עיצוב פנים, שלב אחרי שלב בשקט פנימי מטורף, וככה לפי העיסוק אני יודעת איך יראה התהליך. היא סטארט- אפ וככה גם התהליך איתה!!! אמאלה, אני צריכה רגע לשבת כדי לראות כמה היא הספיקה, היא לא עוצרת. יש לה חיוך שלוו ורוגע פנימי. תמיד נעימה, תמיד מסורה ומצחיקה ומתי היא עושה את זה??? מתי היא הספיקה לעלות אתר חדש ולהשיק פעילות רשת הכוללת פייסבוק, פורמים, בלוגריות ועוד המון הפתעות שאני עוד לא יכולה לגלות? מתי ? יש לה ארבעה ילדים מקסימים, מתי? היא הייתה צריכה להבין את הדרך, היא הייתה צריכה להכיר את הכלים ומפה היא רצה, היא טורפת את כולם. רק הייתה צריכה מפה ופירוש מפה. העונג הכי גדול... הוא לגלות שהחיוך לא נעלם, שהיא מתארת את האתגרים ואת ההישגים כ"מיה כמה כיף לי" או " זה כיף גדול" וזה באמת כיף גדול לשמוע את זה.

היא ידעה שנמאס לה, היא רוצה שינוי אבל פחדה להגיד בקול רם שהיא רוצה שינוי!!! שיש לה כישרון, שאנשים מוכנים לשלם כסף עבור הכישרון שלה ודי! היא עושה לביתה! התחלנו כמה שבועות לפני הקורס, בתוך רעש גדול, בתהליך מקסים שריגש אותי ממקום מאד עמוק בלב. היא נכנסה חזק. (וכן! אמרתי לך שהרגעים הקשים בקורס זה רק בגלל שאני אוהבת אותך J ) היא עשתה את השינוי, הלב, הראש והעשייה בעסק שלה. הוא ברור, יש לו קרקע וגם מעוף, יש לו התחלה וגם עוד המון הזדמנויות להתפתח ולגדול בדרך. והיא בטוחה מתמיד, עושה את זה בצעדים בטוחים, אסרטיבים, יודעת מה השלב הבא וצועד לעברו. בקצב שמרגיש לה נכון, השבוע סיפרה לי שהיא מצלמת, ממתגת, מזמינה כל מיני פריטים לעסק מחו"ל ובאמת שאין לה זמן עכשיו לשיחת חולין אבל  רק כי זו אניJ.

וזאת שהפיקה אירוע לעשרות נשים, הקימה בלוג וכבר אין לה זמן בשבילנו כי היא נורא עסוקה, הלקוחות תופסות את רוב זמנה. זו שהבינה והצליחה להגדיר את העסק! סופסוף יש מטרייה לתשוקה ולאמירה- למה שבאתי לעשות פה. היא שמשיקה קולקציה חדשה, יוזמת פעילויות יח"צ, הקימה בלוג והפקות צילומים, וזו שהבינה שהיא לא חנות! שהיא הרבה יותר מזה!  שהיא מיוחדת, נדירה, שיש לה קהל שלא יכול בלעדיה, משיקה סדנאות ויש לה רעיונות נהדרים שלא מצריכים לקנות מודעות פרסום.

 הן עשו עוד המון דברים ופתאום מצאתי שכבר אין לי כל כך הרבה מקום לספר על כל הנשים הנפלאות ועל כל העבודה הנהדרת שהן עשו. אבל דבר נוסף שהן עשו, הן יחד!  מאז נפגשנו לאיחוד קבוצתי, היה לנו בוקר מקסים יחד. מאז הקמנו קבוצה סגורה בפייסבוק בה הן ואני מתייעצות, חולקות, שואלות ועוזרות זו לזו. מאז הן יזמו כמה שיתופי פעולה והן עובדות יחד. וזה כיף גדול לראות את זה קורה.

אז ב- 15.4 אני פותחת עוד מחזור של הקורס מכישרון גדול לעסק גדול. אם את מרגישה שאת גם רוצה, שאת גם צריכה, בואי תצטרפי אלינו. נעבור יחד את התחנות, נבין איך הופכים את הכישרון שלך לעסק, איך מבססים עסק יציב שעומד בפני עצמו, נבין מה הכלים והשלבים שאת  צריכה לעבור ונעזור אחת לשנייה לעשות את זה. נותרו עוד מספר מקומות פנויים אז אל תחמיצי את ההזדמנות.










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה