יום ראשון, 19 בפברואר 2012

יום המשפחה שלי

עוד כמה ימים נחגוג את יום המשפחה, אין לי זיכרונות ילדות מיום המשפחה. אני למרות גילי הצעיר, עוד הייתי מכינה ברכות יום האם וקונה לאמא מתנות מטופשות בכלבו השכונתי. כיום, אחרי שלוש שנות אימהות לצד קרירה אני מבינה למה צריך לחגוג את יום האם, עוד יותר מתמיד.
אנחנו באמת עושות הכל, אנחנו עובדות, מגדלות ומטפחות, מנקות ומבשלות, מחנכות ומעשירות. גם אם בפועל אנחנו לא עושות הכל, האחריות היא עלינו, אנו מרגישות שהכל תפקיד שלנו והכל באחריותנו. אני רואה עסקים בהקבלה לילדים, גם העסק נולד מתוך תשוקה גדולה, גם העסק נולד מתוך הגשמה עצמית, הוא גם שלוחה שלנו, הוא מייצג אותנו ואנו רוצות שהוא יצליח, ישגשג, יהיה הכי טוב שהוא יכול ואנחנו נוכל להשאיר עוד חותם מהחיים הקטנים שלנו.

עוד כמה שבועות נועה תחגוג יומולדת שלוש ואיתה גם העסק שלי יחגוג שלוש שנים. הן נולדו יחד, בעוד נועה טרפה את העולם, העסק שלי ניסה להבין מי הוא ולאן הוא הולך. נועה נולדה ביום העצמאות, כמה סימלי שזה היום בו הבנתי שאני חייבת לצאת לעצמאות, שאני חייבת להגשים את התשוקה, שאין טעם בהגיון או שיקולים רציונליים, זה פשוט חייבת לקרות. לקחו עוד כמה שבועות של טירוף הלידה וצבירת ביטחון. ימים קשים בהם התשוקה לא וויתרה, היא לא הניחה לי אף לא לרגע ולבסוף עשיתי את המעשה.

ומאז כל יום, אני לומדת לג'נג'ל, אני לומדת להקדיש לכל אחת התשוקות שלי את זמן האיכות, את הטיפוח, את החגיגות אבל גם לומדת לאזן, לומדת לשים גבולות כדי שנוכל להתקיים בסינרגיה כולנו זה לצד זה.

גיליתי שני דברים. אחד, זה עניין של החלטה! פשוט החלטתי שהזמן שלי עם נועה חשוב יותר מהכל ולכן כמעט ולא תמצאו אותי עובדת בשעות אחרי הצהריים. יש מקרים וימים חריגים אבל כהחלטה זה כמעט ולא קורה. גם בסופי שבוע, אני לא עובדת!!! לא פותחת את המחשב! לא נכנסת לפייסבוק! פשוט לא! כי אם אני כבר איתה אז אני רק איתה וזה הזמן המשפחתי שלנו, כולנו יחד.

התגלית השנייה, היא שלא קרה שום דבר אם מידי פעם מפירים את הכללים. לר יקרה שום דבר נורא אם מידי פעם אני אפתח סדנת ערב והיא תבלה עם הקרובים, לא יקרה שום דבר אם יום אחד היא לא תלך לגן ותעשה עם אמא יום כיף! לא יקרה לי, לה, לעסק שום דבר! פשוט לשחרר, לדעת שאני יכולה לתמרן, לדעת שהבחירה בידי, ויש פעמים שאחד מהם (נועה והעסק) צריך יותר תשומת לב וזה בסדר! אני אאפשר.

שואלים אותי למה אני עובדת עם נשים, אז יש המון סיבות בעיקר כי זה האתגר והתשוקה שלי. אני מבינה נשים, אנחנו עובדות שונה, אנחנו חושבות אחרת מ"עסק רגיל". אנחנו חשופות בעסק, הוא מורכב וחלק בלתי נפרד מעצמנו, מחיי המשפחה שלנו ומההגשמה העצמית שלנו. מסיבה זו תמיד, תמיד, תמיד אני מתחילה את התהליך של הליווי מחזון! מה את רואה? איך את רוצה שיהיה? וזה המקום לבחון איך את רוצה שהעסק ישתלב בחיי המשפחה, איך את רוצה שיזכרו אותך בעולם? מה חשוב לך בהגשמה שלך מעסק? לפי התשובות האלו אני יודעת לשרטט את העסק. נכון שיתכן והעסק נועד לגדולות, ואם נעבוד נכון הוא מסוגל ליותר, האתגר שלי ושל כל בעלת עסק היא למקסם את הצלחת העסק לצד המשתנים האחרים שחשובים לנו הנשים במפה.

נעה זני אוצרת רגעים בצילומים מופלאים
 אני לא מבטלת את הרצון של נשים להיות שם שהילדים חוזרים מהגן, גם אני רוצה להיות שם. אני לא מבטלת נשים שאומרות שהן רוצות עסק קרוב לבית, אני מעודדת נשים לחזק את התא המשפחתי לצד גדילת העסק ואף פעם לא ממליצה לנשים לוותר על אחד מהשניים. כל אחת תצא למסע הזה ותגלה את האיזון, תגלה את החוקים שלה, איך היא מגדלת את כולם יחד. אבל בשביל היה יום האם! כי אנחנו יכולות, למעשה רק אנחנו יכולות! יכולות לטפח, לגדל, להעניק וגם לקבל!

התפקיד שלנו מסובך ומאתגר יותר אבל הוא שלנו, ואנחנו נעשה אותו לפי החוקים שלנו! נשתחרר מביקורת חיצונית! נשתחרר מחקרים שאומרים דברים נוראים! ונקשיב לקול הפנימי! נאמין בנו, בילדים, במשפחה ובעסק שכולם יצליחו ויפרחו זה לצד זה!


 לאמא שלי, האחת והיחידה! זו שעבדה, הקימה עסקים, למדה, טיפחה, גידלה, חיבקה, חינכה ואהבה תודה! לא יכולתי לבקש אמא טובה יותר וכן כן כן אני זוכרת שזה יום האם! (אבא גם אתה תקבל כרטיס ומתנה אבל אל תספר לאמא, שלא תכעס)

**** נ.ב הפוסט הזה היה אמור לעלות היום בצהריים, אבל רק להוכיח טענה, את רוב היום ביליתי עם נועה בבית חולים כי היא שוב פרקה את המרפק....

8 תגובות:

  1. מדהימה! את פשוט מדהימה!
    קודם כל בריאות לנועל'ה!
    ולך, יקירה, יום האם שמח, בזכותך, אני בטוחה, עשרות אמהות נהנות מהאיזון שהן חלמו עליו שנים! :)

    יום האם שמח לכולכן!!! :)

    השבמחק
  2. נהדרת ! איך את אומרת את מה שבלב !

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת שאפשר להגיד שכל אחת מאיתנו רוצה לחוות מספר ימי כיף כאלו בשנה עם הילדים שלהן, אני חושבת שמה שעשית זה פשוט מדהים.

      מחק
  3. תודה על פוסט מקסים. נהנתי לקרוא אותך.
    עינת ספקטור.

    השבמחק
  4. פעם ראשונה קוראת אותך ומתחברת מאוד לכל מילה!
    עשית לי בוקר טוב
    תודה.

    השבמחק
  5. פעם ראשונה שאני קוראת אותך
    עשית לי בוקר טוב.
    תודה!

    השבמחק
  6. עשית לי בוקר טוב,
    תודה!

    השבמחק
  7. אני מקנאה בך בגלל אמא שלך.

    השבמחק