יום ראשון, 15 בינואר 2012

קארמה וחוקי העסקים

לפעמים אנחנו הולכות לאיבוד. לפעמים אנחנו נכנסות למקומות חשוכים, הפחדים מתעוררים ואנחנו עשויות למצוא את עצמנו עושות דבר או שניים מתוך הפחד, דברים שלמחרת בבוקר נצטער שעשינו. כדי שזה לא יקרה אנחנו צריכות להקשיב למצפן הפנימי שלנו, לחץ המראה על המותר והאסור.

בעסקים קטנים, הכל מאד אמוציונאלי, יש לנו חיבור רגשי לכל רעיון, חלום, מוצר ותוצר שלנו. אנחנו שומרות על "שלנו" מאד וכל מקרה שיש חשש לפגיעה אנחנו מאד נפגעות ונזעקות. איך עשו לי את זה? חצופים! ואז מגיעים אלו שמסבירים לנו שבעולם העסקים הכל מותר. ואם נראה את העסק שלנו כעסק ולא כ"חוג" נבין שהכל בסדר והכל מותר.

אז זהו שלא, אני יכולה לספר ממקור ראשון שגם המנכלים של החברות הגדולות ביותר במשק הישראלי מתנהגים כגנטלמנים אחד לשני וזה לעסקיו של זה. זה לא אומר שאין תחרות, זה לא אומר שאנחנו חברים הכי טובים אבל זה בהחלט אומר ששומרים על כללי המשחק, זה אומר שיש קווים שלא חוצים.

הבוקר הכתה בי הסוגיה הזו, ניסיתי לפענח את המצב ואז נזכרתי באדם חכם ומוכשר מאד- אכילה קסטליוני. למי שלא מכירה מדובר באחד המעצבים החשובים והמשפיעים בעולם העיצוב. דרך עבודותו, תפיסת עולמו, החידוש שהביא לעולם העיצוב שינוי את  הזירה מהקצה אל הקצה. באחד הביקורים שלי במילאנו, התארחתי בסטודיו של קסטליונו, אותו משמרות אישתו ובתו ומארחות לסיורים קבוצות של סטודנטים ואדריכלים. אני אסתכן ואומר שמנורת ה-ARCO של קסטליוני זכתה בהמון פרסים ותארים אבל גם בתואר המפוקפק של אחד העיצובים הכי מעותקים בהיסטוריה * (אל תתפסו אתי במספרים).

אכילה, גיבור שובב וגאון- מומלץ לבקר בסטודיו שלו רק תתאמו סיור מראש!

בתו מספרת שכאשר נשאל על הסוגיה הוא היה אומר "אם מעתיקים אותי הצלחתי". ותשובותו השאירה אותי עם עוד יותר סימני שאלה! מה לא באמת מפריע לך? זה לא באמת פוגע במכירות שלך? זה לא מקומם שמעתיקים כישרון ומח מבריק בכזו קלות דעת? ועוד המון שאלות. עד שהבנתי. הבנתי שאת העיצובים של קסטליוני לא יוכלו לקחת ממנו, שאת הגאונות, הכישרון, התעוזה, ההברקה אף אחד לא יוכל לקחת את זה ממנו לעולם. ואם הצליחו... כנראה שלא היה שם משהו גדול באמת, כנראה שלא היה שם את החותם והאוטנטיות עד הסוף.

מנרות הארקו המיתולוגית
אז הבוקר הזכרתי לעצמי את המסקנות שלי והחלטתי לנצל את ההזדמנות ולחלוק אתכן אותן:

*אני ממשיכה בדרכי, להאמין בעצמי ובדרך שבחרתי, ממשיכה במוצרים ובתוצרים שלי, ממשיכה בחלומות שלי ואם מנסים לגנוב- זו רק מחמאה, אני בדרך הנכונה. למעשה לא ניתן "לגנוב" כי אני זו אני, ומה שאני עושה לא יוכלו לעולם לעשות כמוני. ולכן מי שמקבל השראה מהעבודות שלי- שוב זו מחמאה גדולה.

* אני מתחייבת לעצמי לנהוג בגנטלמניות, לפרגן לקולוגות, לשבח רעיונות טובים. לעודד תחרות שתדרבן את התשוקה שלי ולא את יצר ההרס שלי.

* לשמור על אינטמיות, אני אשמור על חדוות היצירה שלי בידים טובות, בסביבה מזינה ומעודדת ולא לחלוק אותה ולהפוך אותה לנחלת הכלל. ממש כמו ששומרים על הרך הנולד, לפני שהוא בשל לעולם, שומרים אותו קרוב לאמא, מוגן ובטוח.



הרך הנולד הפרטי שלי- זו שמזכירה לי תמיד מה התפקיד שלי ומה נכון לי
השבוע ביום שלישי, אני פותחת את המחזור הראשון של הקורס שלי, קורס שנולד אחרי חודישם של סדנאות, אחרי מספר רב של לקוחות שלי שהוכיחו לי כל פעם מחדש שיש קהילה תומכת, שיש הסכמים גנטלמניות בין נשים, יש חדווה לעבודה משותפת, שכיף להיות פה בשביל אחרת וכיף לי שאחרות שם בשבילי. אני מאד נרגשת מהקורס, מבטיחה לעדכן ולספר ועד אז... עזבו אתכן שטויות תמשיכו בדרך שלכן!

8 תגובות:

  1. כמה נחמד שהזכרת לי את כל הדברים הנכונים האלה , למרות שידעתי אותם אני כל הזמן מתעצבנת מחדש כשקורה לי דבר כזה (יש לציין שזה קורה לא מעט) אבל הגעתי למסקנה שזמן העצבים והתסכול שלי מעיניינים כאלה מתקצר מפעם לפעם.
    תודה על התזכורת

    השבמחק
  2. אני כל כך שמחה להיות חלק ממעגל השיתוף והפירגון ההדדי שלך! דרך צלחה לך ולנשים היוצרות והברות מזל שיתחילו בשלישי את הקורס שלך!! בהצלחה יקירה!!! :)

    השבמחק
  3. כ"כ נכון ... צריך לקרוא את הפוסט הזה מידי בוקר :) - תתחדשי על הלוק החדש של הבלוג מאוד מאוד מאוד יפה:)

    השבמחק
  4. תודה עפרה וענבל, כיף לי שאתן פה!

    השבמחק
  5. כל הכבוד מיה, פשוט וקולע וכ"כ נכון

    השבמחק
  6. "לשמור על אינטמיות, אני אשמור על חדוות היצירה שלי בידים טובות, בסביבה מזינה ומעודדת ולא לחלוק אותה ולהפוך אותה לנחלת הכלל. ממש כמו ששומרים על הרך הנולד, לפני שהוא בשל לעולם, שומרים אותו קרוב לאמא, מוגן ובטוח."

    תודה.

    השבמחק
  7. כמה אמירות חשובות,כמה נק' למחשבה,
    כמה דיוק וכל זה בפוסט אחד.מדהים!
    חוויה לקרוא!

    השבמחק
  8. באיחור מה אבל קוראת (בכל פעם קצת חוששת לקרא שמא אני הולכת להתעצבן על עצמי ששוב פעם שלא עשיתי מה שאמרת..)
    ואוו.
    פוסט מרגש וכן ומלא חכמה .
    בעלי מעצב גופי תאורה מוכשר גאוני ומיוחד, והעתיקו אותו על ימין ושמאל בלי כל בושה ,אותו ואת הליפה שממנה הוא עשה מוצרים .אני הייתי מתעצבנת והוא היה אומר שסימן שהוא עושה משהו טוב.
    אז בסוף הם צדקו האלה שאמרו ככה...
    ועדיין אני מתחרפנת כשאני רואה שמשתמשים בשם הסטודיו שלי בתור סלוגן לחברות אחרות...
    בכל מקרה.
    את ייחודית ואינטימית וחכמה ,כלכך חכמה .
    אני מאחלת לעולם הרבה נשים כמוך ואם יצליחו לחקות אותך ממש ממש טוב ויעבירו את המסר שלך עמוק לתודעה נרוויח כולנו.

    השבמחק