יום ראשון, 8 בינואר 2012

אוהבת להיות בבית

לפני כעשור שנים, העיתונאים סיקרו תופעה חדשה ומשונה של אנשים אשר עובדים מהבית! פעם, חשבנו, שכדי להרוויח כסף אנשים צריכים לצאת מהבית. ולא יכולנו לתפוס איך אנשים עובדים מהבית? איך זה עובד? מה הם עושים? זה היה נראה כמו אפליקציה משוכללת ביותר או לפחות פרק בסדרה מסע בין כוכבים.

היום זה דבר שבשגרה, יותר ויותר נשים מחליטות לעבוד מהבית. הנוחות, הזמינות, התקציב, האיזון בין בית ומשפחה הופכים את החלופה הזו למועדפת על ידי נשים.
חדר עבודה חלומי מתוך הבלוג- this is glamorus

אני אוהבת להיות בבית! אני תמיד מעדיפה שחברות של נועה יבואו אלינו (גם אם זה כרוך בשעות של פינוי, סידור וניקוי), אני תמיד מעדיפה לארח ותמיד תמיד מעדיפה להיות בבית מאשר בכל מקום אחר. ולכן כאשר יצאתי לעצמאות היה לי ברור שיהיה לי משרד בבית. היה לי ברור איפה אני אמקם אותו ואיך הוא יראה אבל לא משנה כמה "מקצועני" הוא יהיה עדיין יש חוקים חדשים שצריך לסגל כדי שלא נמצא את עצמנו מקפלות כביסה במקום לענות למיילים.

מתוך דקור8
אז אני שמחה לחלוק איתכן את "החוקים" שלי, אשר משמשים אותי נפלא וגם את הלקוחות שלי:

* נהלו יומן- קבעו שעה קבועה בה אתן מתיישבות במשרד לעבוד ולא משנה מה קורה בבית אתן עובדות. ככול שיהיו לכן יותר משימות ביומן והיומן יהיה מלא כך פוחתיים הסיכויים שתמצאו את עצמכן כובשות הררי כביסה במקום לחסל את משימות העבודה.

* צרו טריטוריה- נכון, המחשב הנייד יכול לעבוד מצויין גם בסלון או בגינה אבל אתן לא! המח שלנו מסוגל להתמודד עם המון גירויים אבל בכל זאת, אם אנחנו רוצות להיות מרוכזות בעבודה מומלץ להחליט על סביבה קבועה, שקטה, עדיף עם דלת שנוכל לסגור להתרכז בעבודתנו.
מתוך דקור 8

*עשו הפרדה בין שעות של בית לשעות של עבודה- אם לא נפנה מקום להתמודד עם משימות הבית הרי שנמצא את עצמנו נכנסות למשרד רק אחרי שהבית מסודר וסיימנו את כל הסידורים. לכן, נסו ככול האפשר לסיים את כל סידורי הבית בשעות שקבעתן שאתן מחוץ למשרד.

*עשו שיהיה כיף ונעים- זה שהמשרד שלי בבית ואני לא מקבלת לקוחות במשרד לא אומר שהמשרד שלי לא צריך להיות יפה, מעוצב ונעים. גם אם אין לכן חלל גדול או תקציב מרשים לעיצוב של משרד, אמצו פריטים קטנים שיהפכו את סביבת העבודה למזמינה. תלו תמונות ועבודות אהובות על הקיר, אני חסידה גדולה של ריחות ותמיד אצלי יש נר דולק ומפיצי ריח בכל פינה.

* הקדישו יום בשבוע "לנקות שולחן"- אני מקפידה ככול האפשר ביום חמישי, לנקות שולחן. אני מסיימת את המשימות שהיו לי לשבוע ולא הספקתי, מעדכנת יומן פגישות ומשימות לשבוע הבא ונכנסת לשישבת בראש נקי ושקט, מנסה ככול האפשר להתרחק מהמשרד בסופ"ש. גם זה היום שבו המשרד שלי זוכה לצחצוח, אני ורק אני ( :) ) מנקה אותו, מתייקת את הניירת, מרעננת את זר הפרחים,  ומנקה את המחשב ( משימה חדשה  שסיגלתי אחרי שהמייל שלי קרס ולא שב מאז).

* פגישות- אם המשרד בבית לא מספיק ייצוגי, לא מספיק אינטימי צאו לבית קפה. כיום רוב פגישות העסקים מתקיימות בבתי קפה! אל תרגישו חוסר ביטחון, ככה עובדים היום. נסו לרכז את כל הפגישות ליום או לשעות קבועות כדי שתוכלו לנצל יותר טוב את השבוע.




מתוך כתבה מקסימה עם עוד המון משרדי בית יפים במיוחד- http://decorislikebutter.blogspot.com/2011/08/walls-of-inspiration.html
ובאמת שאין כמו בבית!

6 תגובות:

  1. את כל כך צודקת, דייקת! אני נודדת עם הלפטופ בין הכיור למכונת כביסה

    השבמחק
  2. משרדי הוא מבצרי. והוא רק שלי, ולא משנה כמה הוא מבורדק, זה הבלאגן שלי. אוהבת לשהות בו מכל חדר אחר בבית. אם דואגים שהמשרד יהיה נוח, חמים, מאוורר (וקרוב למטבח...חחח( וכד' אז העבודה בו יותר נעימה.

    השבמחק
  3. כן, הסטודיו שלי בבית.........אוהבת, מאוד אוהבת.....אני פריקית של שליטה........וכך אני בממלכה שלי, יוצרת בחימר בפסיפס, עורכת תערוכות ופסטיבלי מכירה בביתתתתת, ותופתעו זה לא בבית פרטי, בבית דירות ברמת אביב. בקרוב אעלה תמונות.

    השבמחק
  4. פוסט מעולה! עכשיו אני הולכת לסדר את השולחן שלי!

    השבמחק
  5. גם אני מסכימה -תענוג גדול לעבוד מהבית. אני בעלת סטודיו וגלריה לקרמיקה שמתנהל מהבית .כיף גדול ליצור במרחב האישי שלי.

    השבמחק