יום שני, 26 בדצמבר 2011

בחני את עצמך- האם אני בעלת עסק טובה כשם שאני חושבת שאני?!

הכנתי עבורכן שאלון קצר אשר יאפשר לנו לענות על השאלה- איך אני מנהלת את העסק שלי? עד כמה אני עושה עבודה טובה ואיפה אני צריכה להשתפר? אתן מוזמנות לבחור את התשובה שהכי משקפת את מצבכן ובסוף לסכסם את הנקודות.

*השאלון מתייחס למוצרים ושירותים כאחד. אם יש לך שירות עני עליו כאשר את נשאלת על מוצרים.

·         האם המחיר שאת גובה עבור מוצרייך הולם את השקעתך ועבודתך?

א-      בטוח שלא, אבל אני מפחדת שאם אעלה מחיר לא יקנו ממני בכלל.

ב-      אני מעדיפה לתת מחיר נמוך מאשר לשמוע התנגדויות מהקהל.

ג-       אני יודעת שלא, אך לא יודעת בכמה כן.

ד-      בהחלט, אני מאמינה שאני מקבלת את התמורה ההולמת ביותר לעבודתי.

·         האם יש לך חזון מגובש לעסק. איפה את רואה את עצמך ואת העסק בעוד 5 שנים מהיום?

א-      לא, אני מתמודדת עם כל יום ביומו ומקווה שהזמן יעשה את שלו.

ב-      אני מציבה לעצמי מטרות קרובות ומנסה לפעול לכיוון.

ג-       יש לי חזון והמון רעיונות אך לא רשמתי אותן לתכנית מסודרת.

ד-      הכנתי חזון מגובש הכולל פיתוח מוצרים, קהלים חדשים ותכנית אסטרטגית.

·         מה המידה בה את מכירה את קהל היעד שלך?

א-      המוצרים שלי מתאימים להמון אנשים ולקהל רחב מאד.

ב-      אני פוגשת את הקהל שלי היום ומנסה ללמוד ממנו.

ג-       אני מכירה את הקהל הפוטנציאלי שלי אך לא חקרתי לעומק כל קבוצה.

ד-      יש לי קבוצות מפולחות ומוגדרות ואני מכירה כל קבוצה ממש כמו חברה טובה.

·         מתי את יוזמת פעילות שיווקית?

א-      מתי שאני מרגישה שיש ירידה בעבודה.

ב-      אני משתדלת לפנות זמן ליוזמות ופעילויות שיווקיות.

ג-       אני מקדישה מספר שעות בכל יום לשיווק וחשיפה של העסק.

ד-      יש לי תכנית פעולה מסודרת, בהתאם למטרות השיווקיות של אותו החודש, בה אני רואה כל יום מה אני עושה.

·         מה מהמשפטים מתאר בצורה הטובה ביותר את הייצור שלך?

א-      אני יוצרת מהבטן ומתי שנגמרת לי הסחורה.

ב-      אני יוצרת בהתאם למלאי ודואגת שתישאר לי מספיק סחורה כמלאי.

ג-       אני מרכזת את הייצור למספר הזדמנויות בשנה.

ד-      אני בוחנת מראש את לוח השנה, מחליטה מה לייצר ומתי. מארגנת ומתזמנת את שרשרת הייצור וההפצה. יש לי תכנית ייצור לפחות חצי שנה מראש.

·         האם את חושבת שאת מותג מוכר?

א-      לא, אבל ימים יגידו.

ב-      מצליחים לזהות את המוצרים שלי אבל לא לקשר אותם אלי.

ג-       המותג שלי ברור ואטרקטיבי, אבל מוכר בקרב קבוצה מצומצמת.

ד-      בהחלט, אני בעלת מותג מוכר ונחשק בקרב קהלי היעד שלי.

·         איך תגדירי את ההתנהלות הפיננסית שלך בעסק?

א-      מקווה לטוב ומפחדת לבדוק.

ב-      אני מרכזת את ההוצאות- הכנסות ומעבירה לרו"ח פעם בתקופה.

ג-       יש לי טבלאות ורשימות מסודרות.

ד-       יש לי מסגרת תקציב לשנה מראש, אני מקיימת מעקבים ובדיקות כדאיות. יש לי טבלאות ואני מסכמת אותן כל חודש ואחרי כל פעילות חשובה.

·         האם את גאה בעסק שלך?

א-      אני גאה בעבודות שלי אך למעשה נבוכה מהעסק שלי.

ב-      אני גאה להיות עצמאית אך לא מרגישה ביטחון ממנו.

ג-       אני אוהבת אותו, מאמינה בו ומשוכנעת שאני אתגאה בו בקרוב.

ד-      אני מאד גאה בו ומחשיבה אותו כגורם מרכזי בהגשמה העצמית שלי.

·         האם את בעלת כל הכלים לניהול אסטרטגי של העסק שלך?

א-      לא, אבל  אין לי כרגע כסף להביא עובדים ולהשקיע בזה.

ב-      אני לומדת עם הזמו ומשתפרת.

ג-       אני שולטת בכמה כלים אך לא מרגישה שבאמת יש לי את כל הכלים להוביל את העסק שלי לאיפה שאני רוצה.

ד-      אני זו שמחזיקה בכלים, משווקת, קובעת אסטרטגיה, ביצוע וכל הזמן דואגת לרכוש עוד כלים ולשכלל את הקיימים.

·         כיצד תתארי את "קופות" העסק שלך ואת הזדמנויות הרכישה שאת מייצרת עבור לקוחותייך?

א-      אני מוכרת כאשר מתאפשר לי.

ב-      אני מוכרת בעיקר בירידים.

ג-       יש לי נקודת מכירה קבועה ופעילה.

ד-       אני מנצלת כל הזדמנות לפתוח "קופות" חדשות, ממנפת ליצירת הזדמנויות רכישה ברשת, ביח"צ ועוד.

עכשיו סכמי את הנקודות:

א-      1

ב-      2

ג-       3

ד-      4

10-19-  את בתחילת דרכו של העסק או שטרם הקדשת זמן ומחשה לקידום העסק. את מתנהלת בעסק ולא מנהלת אותו, מה שיכול להביא לעליות וירידות במצב הרוח, משפיע על הלחץ ובעיקר על חסר יציבות כלכלית. עלייך להתחיל להגדיר את העסק והמוצרים. להתחיל לגשת למשימה אשר בסופו של דבר תאפשר לך יותר זמן, יותר כסף ובעיקר לגדול ולהתפתח.

20-32- כבר הספקת לעבור דבר או שניים עם העסק, יש לך כיוון כללי לאן את רואה אותו מתפתח. אך עדין את מרגישה שאינך עושה כל שביכולתך להביא את העסק למיצוי הפוטנציאל שלו. ניסית כל מיני דברים, חלקם עבדו וחלקם לא, את פועלת בטווחי פעולה קצרים יחסית ובעיקר מתפנה לתכנן ולשווק כאשר יש ירידה בהכנסות. את חווה חודשים טובים וחודשים דוממים אשר נובעים מאי רציפות בשיווק ובייצור. עלייך לשבת ולנתח את פעילות העבר, לנתח את השוק והסביבה בה את משווקת כיום, כדי שתוכלי להגדיר היטב את העסק ולתכנן פעילות אסטרטגית לעבר המטרות.

33-40-  ברכותי! את עושה עבודה נפלאה! המשיכי כך! תמשיכי לתכנן, להסיק מסקנות, להוביל, לרכוש כלים וליישמם. תמשיכי להשקיע בעצמך במנהלת ובעלת העסק. תמשיכי להציב אתגרים ויעדים חדשים.



בהצלחה לכולנו!

6 תגובות:

  1. אני מתה על שאלונים כאלה, אבל לא מגיעה לחישוב הנקודות..ובכל זאת יודעת שאני איפה שהוא בין 20-32 (:
    האם33-40 זה בטווח שלי? ימים יגידו

    השבמחק
  2. יצא לי 24... האמת.. נכון!! תודה מיוש'קה ((:

    השבמחק
  3. נועה היקרה... אני סקרנית לראות את השאלון כשיהיה זצן כמובן :)

    השבמחק
  4. ענת כל הכבוד! מעניין לחזור לזה בעוד כמה חודשים

    השבמחק
  5. כל מילה בול מתארת אותי!!
    מאד מאד מעונינת לעשות אצלך סדנא, יש מצב שתגיעי לצפון? אפשר לארגן באפק, יש מקום נעים מאד..

    השבמחק
  6. מאז שהיה לי מנוי למעריב לנוער לא עניתי על שאלון! זה מגניב! יצא לי 29. אני די מרוצה אבל השאיפה היא להגיע לחלל והדרך עוד ארוכה...

    השבמחק