יום שלישי, 6 בדצמבר 2011

ואת טובה בשיווק?


העולם מתחלק לשניים; אלו שאומרות "אני לא טובה בשיווק" ואלו שאומרות "אני אלופה בשיווק". אבל אני רוצה שנבין, מה זה אומר "להיות טובה בשיווק"? זה אומר שיש לך המון חברים בפייסבוק? זה אומר יש לך המון קוראים בבלוג? זה אומר שאת עולה בתוצאות ראשונות בגוגל? זה אומר שיש לך  הופעות בתקשורת? מה זה אומר?

שיווק הוא כלי, הוא מרתק כי הוא מזכיר משחק שחמט. יש אסטרטגיה וכמה כלים טקטיים אשר איתם משחקים. אך המטרה היא לעשות מה שפחות תנועות, מה שפחות מהלכים, לבחור את הכלים בחכמה ולנצח את היריב במינימום אבדות. כך גם השיווק בעסק שלנו, המטרה היא לייצר הכנסה הולכת וגודלת לאורך זמן וכלי השיווק עומדים לרשותנו כדי לעשות את זה. צריך לבחור אותם, לתזמן אותם ולייעד אותם לכל משימה.

הבעיה עם אלו שאומרות שהן "לא טובות בשיווק" היא הפחד מלהתנסות, הפחד מביקורת ומכישלון. אבל כישלון אומר לא לנסות, להמשיך לייצר את המצרים הכי נפלאים שיש אבל בחדרי חדרים, לא לתת לאף אחד לשמוע על העבודות שלנו וחס וחלילה לא לתת לאף אחד לשלם על זה!  אנחנו חושבות שאם נמשיך לייצר ונעשה את הדברים הכי יפים אז בטח ההצלחה תבוא, בטח יגלו אותנו ובטח סינדרלה תפסיק לנקות ותעבור לארמון. אבל גם סינדרלה לקחה סיכון, היא החליטה להתגנב לנשף, ואז באה העזרה, אז היקום התגייס לעזור לה. קודם באה ההחלטה לעשות מעשה.

הבעיה עם אלו שאומרות שהן "אלופות בשיווק" שלפעמים האמצעי הופך למטרה. אנחנו נשאבות לשיווק העסק ופתאום, מבלי ששמנו לב, היעדים שלנו התבלבלו. במקום גידול במכירות אנחנו מתרגשות מגידול במספר קוראי הבלוג, במקום להגדיל לידים אנחנו מגלות עוד מילת חיפוש בגוגל ומתחרות על המקום הראשון, במקום להעלות רווחים אנחנו רוצות להעלות מספר אוהדים בפייסבוק. אנחנו מקדשות את הכלים, אנחנו מגדילות את הכלים, את המהלכים, את התקציבים, את המשאבים אבל שוכחות את המטרה. שוכחות שאלו רק האמצעים ואנחנו פה לעשות כסף. שאוהדים, קוראים ושאר תוצאות זה מגניב ולרוב עושה את השיווק קל יותר אבל זו אינה המטרה.

אני אמנם משוחדת אבל שיווק זה כלי מופלא! בעסקים קטנים העונג הוא גדול אף יותר. כל פעילות שיווקית מתגמלת. היא מחזקת את הקשר שלנו עם הלקוחות והלקוחות הפוטנציאלים, היא המשוב המחזק, היא הטפיחה על האגו, היא הרצון הכמוס של כולנו "לצאת למרחוק", השם שלנו יסתובב בחוגים הנכונים.


אני רוצה לביא לכן המחשה קטנה מתוך הסדנאות והקורסים שלי, זו פירמידה שלקוחה מעולם הפרסום והיא מייצגת קבוצה של 100 איש אשר נחשפים למסר שיווקי. הפירמידה מציגה את התהליך שאנו צריכים להעביר את הלקוחות הפוטנציאלים שלנו. כאשר המטרה היא הנעה לפעולה! שלקוחות ירכשו את המוצרים או השירותים שלנו, שיתקשרו להזמין מקום, שיכנסו לאתר שלנו שינקטו פעולה מתגמלת.

אז מה אני רוצה שתיקחו אתכן:

  • שיווק זה תהליך שמייצר פעילות מצד הלקוחות- פעילות מתגמלת (קנייה, הזמנה, לבוא לחנות וכו' ולא לייק או הקלקה!)
  • לשיווק יש שלבים וצריך לתכנן את המהלכים- עושים למען מטרה ולא רק בשביל לעשות ולשכלל את הכלים.
  • שיווק טוב הוא שיווק מינימאלי- כזה שעושה שימוש מדויק בכלים ולא שוחק את המשאבים.
  • וכמובן להזכיר לכן שכל אחת יכולה, שכל אחת חייבת את זה לעצמה, לעשות את זה נכון. גם אם כלי אחד פחות מדבר אליה יש עוד שפע של אמצעים וכלים שיווקים שהיא תוכל להעמיד לרשטת העסק שלה.

חודש דצמבר הוא חודש עמוס ללקוחות שלי, לנשים שהיו בסדנאות שלי. בעיקר כי זה החודש שבו מתכננים את האסטרטגיה והכלים לשנה הבאה, אני מזמינה גם אותך להגיע לסדנאות שלי. החודש אני מקיימת עוד שני מפגשים, ב- 13.12 מפגש בוקר וב- 15.12 מפגש ערב. אל תחכי למזל! תעשי מעשה!
מיה לנדאו- maya@maya-landau.com או 052-2432424

תגובה 1: