יום ראשון, 6 בנובמבר 2011

כשהייעוד קורא לך- בואי: הסיפור מאחורי ההצלחה של "זהר כבר בדקה"


כל מי שהייתה בהריון מכירה את זהר כרמי AKA "זהר כבר בדקה". המומחית מספר אחת בארץ ללידה והריון . היא הפכה כל אבן מדן ועד אילת כדי להבטיח שלנשים בכל רחבי הארץ תהיה את הלידה הרכה והנעימה ביותר שהן יכולות לבקש. היא נחשבת מוקד עליה לרגל ל"תיקוני לידה" וליולדות באשר הן. איך הפכה ממנהלת בחברת ביטוח לדולה הכי מעורבת ומשפיעה בישראל? איך החליטה להקשיב ליקום וגילתה את הייעוד שלה?

אז זהר, איך זה קרה?

"הייתי מנהלת מוקד שירות לקוחות בחברת ביטוח ובמהלך ההיריון הראשון שלי עברתי תהליך עם עצמי. ידעתי איך אני רוצה ללדת, הבנתי שאני רוצה דברים שנחשבו ללא מקובלים אך גם ידעתי שאני אתעקש ואשיג אותם. כשחזרתי מחופשת הלידה, הבוס שלי ראה שאני לא אותו דבר. משהו באנרגיות שלי השתנה והוא הציע לי לבחור קורס בשביל הנפש, מתנה ממנו. היה לי ברור שאני נרשמת לקורס דולות. לא חשבתי שאני אהיה דולה אבל נמשכתי לתחום מאד. כשסיימתי את הקורס הודיעו לי שתי עובדות שלי שאני מלווה אותן בלידה. אחרי הלידות שלהן הבנתי מה דולה יכולה להיות בלידה, הבנתי כמה חשוב, גם בלידה רגילה, התפקיד של דולה. אז התאהבתי.

לקראת הלידה השנייה עברתי תהליך עם עצמי במטרה להוריד שליטה. אחרי התהליך ואחרי הלידה היה ברור לי שאני לא חוזרת לעבודה. בירכתי את השינוי ולא יכולתי לחזור ולנהל, שוב לשלוט ולרכז, והעדפתי לשמור על אהבה החדשה שלי.

ידעתי שאני צריכה להשמיע את קולי, ידעתי שעם הטמפרמנט והאישיות שלי אני לא יכולה ללכת ולהיות עוד דולה שגם מלווה התפתחותית או מתמחה באיזו שיטה טיפולית. חיפשתי משהו שתהיה לו השפעה יותר רחבה, משהו שישנה לציבור רחב של משפחות, יולדות ותינוקות רכים. משהו שיאפשר לנשים לבחור בשביל עצמן, באמת לבחור.

ויום אחד קמתי בבוקר עם הרעיון של האתר, גם השם "זהר כבר בדקה" היה ברור לי מההתחלה. רציתי אתר ארצי מקיף המרכז את כל הידע שנחוץ לאישה כדי שתוכל לעבור תהליך נכון של בחירה. המטרה הייתה לאפשר לנשים להכיר, ללמוד, להבין, להפנים ומתוך זה לבחור את הלידה שנכונה ומתאימה להן. התוכן לא היה המטרה אלא חלק מהתהליך, בו רציתי לשנות את תחום המיילדות בארץ. להראות לנשים שזו בחירה שלהן ולעזור לנשים להשמיע את קולן בחדרי הלידה.

הרכבתי שאלון של עשרות קריטריונים בבחירת חדר לידה והתחלתי להיפגש עם מנהלי מחלקות מכל הארץ, סיירתי איתם בחדרי לידה, שאלתי, השוויתי והעליתי את השאלון לאתר."

זהר היא שילוב מופלא, היא חמה, היא בולדוזר, היא מקצוענית, היא יסודית, היא מצחיקה, היא אנושית, היא באמת סופר דולה. רבות מכן כלל לא יודעות אבל בזכות זהר יש מחלקת ביות מלא באסף הרופא, בזכותה דולות רשאיות ללוות לידות בחיפה ובבתי חולים נוספים. היא ישבה במשך שנתיים בוועדת ההיגוי של משרד הבריאות ולצד מקבלי ההחלטות, היא שינתה את המדיניות בחדרי הלידה ואפשרה לנו, היולדות, לקבל את כל האופציות שמגיעות לנו.

סופר דולה- זהר כרמי
זהר היא הרב פירר של היולדות בישראל, היא מקבלת כל יום עשרות רבות של פניות מיולדות והריוניות, היא מקבלת מסמכים רפואיים, שולחת מחקרים ובכלל המשרד שלה נראה כמו חמ"ל. יש לה קו ישיר לכל מנהלי המחלקות והפרופסורים בארץ וכולם עונים כשרואים שזו זהר כרמי על הקו. היא הצליחה במקצועיות, ידע, רגישות ותבונה לסייע למאות נשים לחוות לידה רכה וטובה, להגמיש מדיניות בבתי חולים ועברה עם נשים לידות תיקון אשר החזירו להן את האמונה בעצמן ובגוף שלהן. סופר דולה כבר אמרתי?!

ככה זה קרה? לידה טבעית? בלי תכניות? בלי פחדים?

"בתחילת הדרך, אני זוכרת שכולם דיברו איתי במושגים של תכנית עסקית וכל מיני ראשי תיבות בלועזית. הם חשבו שאני מתייחסת לזה בצורה חובבנית אבל אני ידעתי שאם האתר שלי יהיה טוב, אם אצליח להגשים את החזון שלי, יהיו כאלו שיהיו מוכנים להשקיע בו והכסף כבר יבוא. פעלתי מתוך הדרייב הפנימי שלי ולרגע אחד לא עצרתי לשאול אם זה כדאי או אם זה כלכלי.

הייתי שקולה ואחראית, השתמשתי בכספי הפיצויים והחסכונות מהעבודה הקודמת כדי להקים את האתר ולממש את החלום.

כחודש אחרי שעליתי לאוויר כתבו עליו במדור "עלו ברשת" ב-  YNETומשם נולדה חתונה ממושכת  שנמשכת עד היום. הפלטפורמה אפשרה לי להקפיץ את האתר מדרגה ולהפוך מאתר מגניב לאתר מגניב שכולם מכירים ומדברים עליו. כשאדם מממש את היעוד שלו אז היקום מתגייס."

ומה לגבי תמיכה והתגייסות של המשפחה?

"בעלי עד היום לא מבין איך הוא התעורר בוקר אחד עם דולה לצידו. הוא אפשר לי ללכת בעקבות הייעוד אבל אני מגחכת לעצמי מידי פעם ואומרת, בטח הוא קם כל בוקר ומקווה שחזרתי לעבוד בביטוח. לאורך כל הדרך החברה הכי טובה שלי הייתה מקור התמיכה שלי ואני לא רואה איך הייתי עושה את זה בלעדיה."

ואיך פיתחת את העסק מאתר משובח לכל השירותים שאת מעניקה היום?

"עוד לפני העלייה של האתר לאוויר השמועה שיש אישה שמתרוצצת ברחבי הארץ ומכירה את כולם עשתה לה כנפיים. התחלתי לקבל טלפונים מכל מיני נשים עם שאלות ובקשות וכך התחלתי לייעץ לנשים לפני לידה. הרחבתי את  הבדיקות וההשוואות שלי גם לגבי בדיקות במסגרת ביטוח קופות החולים ומשם המשכתי לבדוק ולכתוב.

ככה הם נולדו להם יחד- נועלה שלי והעסק שלי...
ממה את מקבלת את הסיפוק שלך היום בעבודה?

אני חושבת שזה מיכולת "התפירה" שלי. אני יודעת להתאים באופן מושלם את הלידה ליולדת ולעזור לה לקבל את הבחירות הנכונות עבורה. למשל הסטטיסטיקות של לידה רגילה אחרי קיסרי בארץ הן 50-60% והלידות שלי זה למעלה מ- 90%. וזו תחושה אדירה של סיפוק, לאפשר לאישה להצליח, להחזיר אמון בגוף שבגד בה בלידה הקודמת, לאפשר לה לכרות ברית מחודשת עם הגוף שלה.

מה החלומות לעתיד?

 אני רוצה להמשיך לייעץ ולעזור למשפחות וליולדות, אני רוצה להמשיך לשנות את המערכת כך שיכולת הבחירה של נשים תתאפשר במלואה. אני רוצה להמשיך ולכתוב, אני עובדת על כמה פרויקטים מרתקים ומקווה שיראו אור ממש בקרוב. אני רוצה להמשיך ולפתח את האתר והקהילה שהקמתי. בפברואר אני פותחת קורס דולות וזה פשוט נפלא.

הייעוד והדרייב של זהר הביאו שינוי, היא הצליחה לעזור לנשים בצורך אמיתי, להיות אוטנטית ונאמנה לחלום שלה וכפי שהיא אומרת, היקום התגייס לעזור. אני רואה בסיפור של זהר דוגמא לאישה אמיצה, אסרטיבית, אשר מאמינה בצדקת דרכה, לא מתפשרת, הולכת עד הסוף ולעולם לא מפסיקה לחלום. בצעדים שקולים ובדרייב עצום מהבטן היא דוהרת קדימה ובכל שלב מצליחה להביא חידוש אמיתי לעולם ולצד אישיות כובשת אלו מפתחות ההצלחה שלה.

4 תגובות:

  1. אין על הבת הבכורה והמוכשרת שלי. כל הכבוד לה, לפועלה וגם לבעלת הבלוג הזה, שיודעת לשאול ולהוציא מאנשים את כל הטוב הזה.
    רותי כרמי,
    מבשלים ספרים-הוצאה לאור

    השבמחק
  2. פשוט מדהימה!!
    חייבת לציין שזהר, לפחות עבורי, היא ממש השראה!!!

    השבמחק