יום חמישי, 6 באוקטובר 2011

מסע יום כיפור


כילדה העברתי את יום כיפור במסע מתמשך עם החבורה על האופניים.  אני, הילה השכנה יחד עם אביב וחגית מהקומה למעלה  פרצנו מדלת הבניין בדהרה על האופניים לפני שצלחות סעודה מפסקת הספיקו להתייבש. רכבנו בירידות המסוכנות, הסתובבנו בפרדסים ובכבישים מלאי האופניים והילדים וחזרנו רק ביום שלמחרת (לפחות כך זה הרגיש).

בשנים האחרונות אני ממשיכה במסורת "מסעות" יום כיפור, אבל בגירסה הספרותית. אני בוחרת לי ספר מסע משובח ויוצאת יחד עם הגיבור למדינות רחוקות, פוגשת את האהבות שלו, בוכה, צוחקת ומתמסרת לפנטזיה.

השקט הזה של יום כיפור מאפשר לי ללחוץ "פאוז" על החיים ולהיפתח לחכמת החיים של גיבורי הספר. אז לרגל יום כיפור, הכנתי לכן רשימה מומלץ של ספרי קריאה. השנה, המסע הוא המסע שלכן ושל העסק שלכן. בחרתי עבורכן "מדריכי נסיעות" שאני מאד אוהבת ומקווה שיובילו אתכם למקומות חדשים. שיצליחו לעורר בכן עניין ויאירו לכן את העסק באור שונה, ייתנו לכן נקודות למחשבה מכיוונים מפתיעים ובעיקר יעוררו השראה ופעולה. אז אם עוד יש מקום ברשימת הקריאה לכיפור, תיהנו:


מי שעוקבת אחרי בבלוג יודעת שאני חלמתי להיות פרסומאית מגיל מאד מאד צעיר. הרגשתי שזו שפה מרתקת שידועה רק למעטי מעט ואני אחת מהן. עולם הפרסום הוא עולם מרתק, וורשבסקי הוא אחד מעמודי התווך בעולם הפרסום בישראל. ספרו שופע סיפורים ודוגמאות מקמפיינים ופרסומות בעשורים האחרונים, מימי ראשית הפרסומות בארץ ועד ימנו אנו. הספר מטובל בסיפורים אישיים ואנקדוטות מאחורי הקלעים לצד קמפיינים ורעיונות גדולים, אני חושבת שסיימתי את רוב הספר בנסיעה מחנות הספרים הביתה.


דן אריאלי הוא חוקר מכובד ומוערך , מרצה באוניברסיטאות מליגת הקיסוס בארצות הברית אך בשונה מחוקרים ומחקרים אקדמיים הוא מלא שנינות, תבונה והומור. אריאלי בחר לחקור את האי-רציונאליות שבנו, הוא טוען שאנו מעריכים יתר על המידה את הרציונאליות ורוצים לחשוב על עצמנו כאנשים רציונאליים. בשני ספריו הוא מוכיח עד כמה ההפך הוא הנכון, על ידי עשרות מחקרים משעשעים הוא מדגים פעם אחר פעם איך אנו מקבלים החלטות לא רציונאליות. ספריו יאפשרו לכם לראות את העסק שלכן, את הלקוחות, את המתחרים ואת עצמכן באור שונה לחלוטין.


אצלנו במשפחה רעיונות טובים זה ספורט משפחתי. אנחנו נפגשים מידי שבת לארוחת צהריים ועד מהרה נשלפים להם עשרות של רעיונות פורצי דרך. לרוב אין לנו שום כוונה ליישם ואף לא אחד מהם. זה תחביב. את הספר של ורד קיבלתי מחברים טובים לפני כשנתיים, לקראת היציאה שלי לעצמאות. זו הייתה אחת המתנות הטובות שקיבלתי. הספר הוא ארגז כלים לחידוד, ארגון, יישום ושדרוג של רעיונות. ורד מוסינזון הוא בהחלט האישה הראשונה של הפרסום הישראלי ובספרה היא מציגה שיטה יצירתית להשבחת רעיונות יצירתיים. קחו דף ועיפרון ושלא תפספסו אף מילה.


בחרתי לבלות את החג עם מרתה, למרות  ניחוח האובר אמריקאיות  אשר נידף מהספר, מרתה היא בחורה כלבבי. אישה שהפכה את כל התחביבים לאימפריה שמגלגלת מיליונים, אישה שהקימה מותג בינלאומי מכישרון ואמביציה. היא החלום האמריקאי של העסק הקטן, אז לא נשמע מה שיש לה להגיד? חוויות מהספר ביום ראשון.


זה הספר שאני הכי אוהבת להקריא לנועה לפני השינה, אך האמת צריכה להיאמר, אני קוראת את הספר הזה בשבילי. זהו סיפור על מסע, על כל מה שאנחנו צריכות לשמוע לפני שאנחנו יוצאות למסע. כל מי שפוחדת, דוחה, מהססת להגשים את החלומות שלה ולצאת למסע החיים, חייבת לעצמה את הספר. דוקטור סוס לוקח אתכן למקום מפחיד מאד, מקום בו כולם מחכים. "...מחכים לכן, מחכים ללא, כל אחד מחכה לעניין שלו. לפגישה חדשה, לערב חג, חכה מחכה לתפס איזה דג..."  אז לא משנה איזה מסע תבחרו ביום כיפור , אל תחכו, צאו לדרך והעיקר שיהיה מסע טוב ובהצלחה!

 צום קל וגמר חתימה טובה


תגובה 1:

  1. עצה טובה! מסעות רוחניים או פיזיים תמיד עוזרים לאנשים להבין ולעשות שינויים שלא היה להם את האומץ לעשותם קודם לכן, כמו לשנות מקום מגורים על המפה, לשנות סטטוס חברתי וכדומה.

    השבמחק