יום רביעי, 31 באוגוסט 2011

כל מיני ראיונות

נפוליאון היל, מחבר הספר "חשוב והתעשר", חקר וראיין עשרות אנשים מצליחים ומצא מספר מאפיינים משותפים להצלחה. אחת ההבחנות שלו הייתה שלא משנה אם המעשים נעשו לאחר מחשבה או בטבעיות, הם עדין פרמטר להצלחה, אנשים מצליחים פעלו באותה הדרך. זה כלל לא משנה אם למדת את זה או שזה פשוט בא לך, מה שמשנה זו ההתנגדות בפועל.
בתחילת השבוע קיבלתי מתנה ענקית, ראלף לורן בכבודו ובעצמו אירח את אופרה וינפרי אצלו בחווה האגדית. מלבד שעה מעוררת השראה לכל מי שעוסק בעיצוב או סתם חובב דברים טובים, הוא חושף את נקודות הציון החשובות שעשו אותו למה שהוא היום. בעודי יושבת ונוצרת כל דקה, אני מגלה שראלף לורן הגדול מסכים עם השיטה שלי ומבלי שהוא כלל מודע לקיומי (בינתיים :) ) הוא הצליח להמחיש את "האני מאמין שלי" בצורה מושלמת. כך שזה לא משנה אם הוא למד את זה, אני שמחה ללמד את זה.

אופרה וינפרי מסיירת עם ראלף לורן בחווה שלו
הסלון בחווה של ראלף לורן

אנחנו חיים בעידן של סיפורים, כל מותג, כל רכישה שלנו, כל החלטה צרכנית שלנו מתבססת על הסיפור שאותו מותג (מותג, מוצר או שירות) מספר לנו, קהל היעד שלו. אנחנו כקהל יעד מצפים ממותגים שיספרו לנו סיפורים מעוררי השראה, סיפורים מפתים, כאלו שאנו רוצים לקחת חלק מהם ולהכניס לחיינו.

ניחוחות הבית של ראלף לורן

תשימו לב למה אתן קונות את השמפו שלכן? למה אתן מזמינות דווקא את החופשה הזו? למה אתן אוהבות ומאוהבות ברשת אופנה? למה חברת הטיפוח והאיפור היא החברה הכי טובה שלכן?
תשימו לב באילו מותגים אתן "משוויצות" בהן ואילו מצניעות- מה זה אומר עליכן אם קניתם מותג זה או אחר?

אוהלי הטיפי המעוצבים בחווה של ראלף לורן
אחד מאוהלי הטיפי מבפנים
כבעלות עסקים ומותגים התפקיד שלנו הוא לספר לקהל שלנו את הסיפור. בסדנאות שלי אני מלמדת ומתארת איך עושים את זה ואיך נכון לכל מעצבת ובעלת עסק לעשות את זה עבור העסק שלה. לפי שיטתי, הסיפור הוא ההתחלה, ממנו אפשר לצאת ולבנות את התכנית האסטרטגית של העסק ומרגע שיש לנו סיפור טוב כל הכלים הבאים, באים כהמשך טבעי.

אופנת הילדים של ראלף לורן

ראלף לורן, הגיע לפגישה גורלית ב"בלומינגדיילס", רשת הכלבו היוקרתית, והציג את המוצר הראשון שלו- עניבות רחבות. "בלומינגדיילס" ביקשו מלורן להצר את העניבות ולהוריד את שמו מהעיצובים שיוכלו למתג אותן כ"בלומינגדיילס". בביטחון וחוצפה אמר לורן כי הוא "סוגר את התיק" ולא מוכר להם את העיצובים שלו. באותו זמן לורן לא היה מעצב מוכר ויש שאמרו כי סירוב להצעה שכזו היא טיפשות והתאבדות מקצועית. אבל חצי שנה מאוחר יותר הם חזרו ללורן ואמרו שלא הצליחו למצוא עיצובים טובים כמו שלו והשאר היסטוריה. לורן היה בטוח בעיצובים שלו, היה בטוח במותג שלו, ידע מה מייחד אותו, מה כח המשיכה שלו וידע מה הדרך הנכונה עבורו.

ראלף לורן הקים את המותג שלו לפני 40 שנה, הוא לא ידע בדיוק מה הוא רוצה לעשות אבל הוא ידע מה הוא אוהב, הוא ידע מה הטעם העיצובי שלו. הוא ידע מה הולך להיות הסיפור מאחורי המותג שלו. הסיפור שאני כל הזמן מדברת עליו בנוי משני חלקים: החלק הראשון הוא העלילה, התרחשות שגורמת לי להזדהות, להשראה, להתעוררות רוח. החלק השני הוא הסיפור הוויזואלי, קולאז' של תמונות שממחישות את הסיפור שלי, תמונות שהן ה DNA של העסק והמותג שלי, אלו שבעתיד יהפכו להיות "חותמת היד" הייחודית שלי.

ראלף לורן בצעירותו

היתרון הגדול בסיפור הוא שהוא מאפשר לעסק ולמותג לגדול, לצמוח, להתפתח אך לא ללכת לאיבוד. לשמור את כל הצמיחה תחת עץ אחד. וכך הצליח לורן לפנות לאופנה, עיצוב לבית, בשמים, אופנה לילדים ואפילו למסעדנות. ובכל פעם מאד ברור לנו שאנחנו רואים עכשיו משהו שראלף לורן עומד מאחוריו, אנחנו יכולים לדמיין איך יראה הבית האידאלי שלו, מה ילבשו הילדים, מה ילבשו המבוגרים, מה המנות שיוגשו ומה עושים בפנאי. ראלף לורן הצליח לייצר עולם מהסיפור שלו, עולם אידאלי, שאנו מפנטזים לחיות בו, וכל פעם שנרכוש ראלף לורן נרכוש פיסה קטנה מהעולם הזה. אופרה וינפרי מתארת את זה נפלא, היא מספרת למה כשהתחילה להרוויח כסף רצה לקנות מגבות ראלף לורן- הקטע בסרטון.

עכשיו חשבו על העסק שלכן, האם הוא מצייר את אותו עולם? האם יש לו סיפור ייחודי ומפתה שקהל המטרה חווה אותו? האם העסק והסיפור שלו יכולים לגדול ולצמוח או שהם מוגבלים? האם חשבתם בכלל מה התפקיד שלכן מול קהל המטרה? כולן מבינות שצריך עוד קהל, עוד אנשים שיכירו את העסק, אך האם שאלתן את עצמכן מה אתן צריכות לספר לאותו קהל?

בחרתי רק כעשר דקות מכל הראיון, ממליצה לחפש את הראיון המלא, כי הוא מופלא, מלא חן והשראה, מעורר את קצות האצבעות ואת בלוטות הטעם הטוב.
תיהנו!

video

ואם כבר בראיונות עסקינן אז אקנח בקוריוז קטן, שבוע שעבר התראיינתי בתכנית של נעמה קסרי, מצ"ב הלינק, אתן מוזמנות להריץ לדקה 10:30.



• הסדנא הבאה והאחרונה שלי לתקופה הקרובה תתקיים ביום רביעי ה- 7.9 החל מ- 10 בבוקר ועד 15. מי שטרם נרשמה זו ההזדמנות, לצערי אני לא יודעת מתי יהיו הסדנאות הבאות שלי וזו ההזדמנות לזמן הקרוב. לפרטים נוספים –maya@maya-landau.com

5 תגובות:

  1. למי שרוצה את הסרטון המלא ולא מוצאת ברשת- מוזמנת לשלוח אלי מייל ואני אעביר לה

    השבמחק
  2. מסכימה! זו הגדולה- למתג ולמנף את המוצר/מותג שלך , וזה מה שעושה בסופו של דבר את ההבדל בין הגדולים ביותר לכל השאר.
    קיבלתי המלצה מחברה שהייתה בסדנא הראשונה וחזרה עם המון חוויות/כלים/והעשרה ובעיקר מחשבה לגבי מה ואיך לעשות אחרת ויותר טוב. אשמח לדעת האם עדיין יש מקום בסדנא הקרובה ומתי יהיו סדנאות נוספות? תודה

    השבמחק
  3. מיה אני לא מכירה אותך באופן אישי אך קוראת את הבלוג שלך באופן קבוע. חייבת לציין שגם בהופעה הויזולית הראשונה שצפיתי בך - את מקצועית, מעשירה, רהוטה ויפה בדיוק כמו בבלוגים. אני מחכה בקוצר רוח למועד סנדא נוסף מעבר לספטמבר בעקבות שהיה לחו"ל- תשרייני לי מקום!

    השבמחק
  4. ולא לשכוח את המיתוג הנצחי שלו כשבחר להעסיק את רייצ'ל הטושטושית, עד שלואי ויטון גנבו אותה(והיא חזרה משם בזכות רוס...)
    (...הריצו עכשיו את העונה האחרונה של friends בהוט..)

    השבמחק
  5. איזה כיף שיוצא שאת מלווה אותי בתהליך שלי ובלי שאת בכלל יודעת את מסונכרנת ונוגעת במקומות הנכונים לי באותו הרגע. הלכתי לישון עם השאלה מה אני מוכרת והיו לי התלבטויות על מה אני מתפשרת. הסיפור של ראלף לורן ומה שכתבת סגר לי את הלילה מצוין. תודה לך ולהשגחה הפרטית שלי. נומ'ה

    השבמחק