יום ראשון, 7 באוגוסט 2011

הסיפור מאחורי ההצלחה של סטודיו טווילניגן- ראיון עם אורית זילברמן

אני שמחה לחנוך בבלוג שלי פורמט חדש בו אני אראיין בעלות ובעלי עסקים מצליחים, כאלו שהתחילו עם חלום גדול, עברו דרך מעניינת, ממנה אני מקווה שתוכלו ללמוד, לקבל רעיונות ועצות. אני רואה קהילות של עסקים, של נשים, בהן נתמכים זה בזה, בהן עוזרים זו לזו, קהילות בהן ניתן לשתף ולקבל משוב. אני חסידה גדולה של שיתוף ושל קהילה תומכת ולכן מקווה כי הראיונות שאביא יצליחו לעורר בכן השראה, יצליחו לעזור לכן בצמתים שבדרך ובעיקר יפרגנו לנשים ועסקים שעלו על הדרך הנכונה וזה עונג גדול לראות זאת.

את הראיון הראשון בחרתי לקיים עם אורית זילברמן מסטודיו טווילניגן. מלבד העובדה שאני או-ה-בת את המוצרים שלה, אני עוקבת אחריה בשנים האחרונות ורואה את הדרך המרשימה שהיא עשתה. אורית, שהתחילה עם טעם משובח וכישרון גדול, הפכה תוך מספר שנים למותג מוכר ונחשק הנמכר בכל רחבי הארץ, פיתחה ומפתחת מוצרים חדשים ושומרת על חותמת היד הייחודית שלה. אורית היא דוגמא שאפשר להתפרנס בצורה שמסבה לך אושר. היא מאמינה בעשייה מתוך משמעות, ממקום בו את מביאה את עצמך, ממקום של אהבה ופאשן. אורית היא דוגמא נפלאה לבחירה - הבחירה לעסוק ולהתפרנס מהתשוקה הגדולה שיש בכל אחת מאיתנו.


"הייתי בחופשת לידה, ידעתי שאני לא חוזרת לקריירה שלי בהיי- טק אבל לא ידעתי מה כן. חיפשתי משהו שיאפשר איזון של בית ועבודה וקיוויתי שיהיה בתחום העיצוב כי מאז ומתמיד יש לי פאשן לתחום. הרעיון הספציפי לעסק נולד בעקבות מתנה שהכינה לי אחותי - אלבום עטוף תחרה לבנה בעבודת יד אותו היא הכינה אחרי שלא מצאה משהו מתאים בשוק. המוצר הראשון של הסטודיו היה אלבום לידה, דרכו התגלחתי והכרתי את הזירה, ספקים, יצור, חנויות, שיווק. הייתי עם שני תינוקות וזו הייתה פריבילגיה להתחיל בקטן ולצמוח משם צעד אחר צעד ולפתח את העסק.
התייחסתי לסטודיו כעסק מיומו הראשון, ברצינות, בדבקות ובהשקעה, קיבלתי את העובדה כי כל עסק צריך "גרייס" אך היה ברור לי כי לסטודיו צריכה להיות זכות קיום. ההבנה שיש לי עסק של ממש הגיעה בשנה וחצי האחרונה. לאורך הדרך היו הרבה עליות ומורדות, נקודות שאפשר להתייאש, אבל את קמה בבוקר מלאת אמונה, מגייסת תמיכה ועזרה מהמשפחה והקרובים וממשיכה בדרכך, זה לוקח זמן."


מהן חמש העצות שאת יכולה לתת לנשים שמקימות עסק עכשיו?
"קודם כל אל תפחדי ואל תתייאשי, לכי בלב שלם, האמיני בעצמך ולכי על זה.
1. נשימה ארוכה - זה לוקח זמן, צריך להאמין בתהליך, זה לא קורה ביום אחד.
2. גמישות - אנו לא תמיד יודעים לאן דברים מתגלגלים. יש לשמור על גמישות מחשבתית כדי שנוכל להבחין בכל ההזדמנויות מסביב וכך ניתן לעסק להתפתח. אני התחלתי מאלבומים ובאלבומי חתונה שמתי לב שיש דרישה למסגרות. החלטתי להיכנס ולבחון פיתוח של מוצר חדש - כך נולדו המסגרות. הגמישות המחשבתית חשובה גם לבחינה מחודשת. אין "מאסט", לא תמיד צריך ללכת עד הסוף עם כל החלטה שקיבלנו; מתלבטים, בוחנים ואחרי כמה חודשים העסק משתנה, השוק משתנה ולכן חשוב לבדוק פעם נוספת האם ההחלטות שקיבלנו נכונות עדיין.
3. ריבוי מוצרים - היה חשוב לי שכל אינטראקציה שלי מול חנויות תהיה משמעותית, שהסל אותו אוכל להציע יהיה מגוון והקשר יהיה יותר משמעותי ומניב.
4. ריבוי ערוצי מכירה - כיום ניתן לרכוש את מוצרי הסטודיו בחנויות, באתר אינטרנט, במכירות מיוחדות ובחנות שלי. ריבוי ערוצי מכירה מקטין את התלות בכל ערוץ וחשוב ליציבות של העסק. בתקופת המיתון, חנויות קנו הרבה פחות אבל בזכות הערוצים האחרים העסק הצליח לעבור את תקופת המיתון. לעסקים שהתבססו רק על שיווק לחנויות היה קשה יותר לשרוד.
5. אינטרנט, אינטרנט, אינטרנט - לפני חמש שנים ראיתי את הפוטנציאל בדיאלוג בלתי אמצעי עם הלקוחות שלי, היום זה כבר הרבה יותר מזה. בלוגים ורשתות חברתיות הן קרקע כל כך טובה ופורייה לקבל חשיפה. זה כלי זמין, קל ונגיש לכל אחד, זו דרך נפלאה לחיות את השטח, מגע ואמירה אישית, מקום להיפגש לנטוורקינג עם אנשים ועסקים, עם יח"צנים ועיתונאים, לשיתופי פעולה, להשראה, לפידבק."


עסק של אישה אחת זו מלאכה מורכבת בעיקר כאשר יש משפחה שדורשת את מלוא תשומת הלב, איך את עושה את זה?
" קודם כל אני לא לבד, יש לי שתי מעצבות מוצר ובלעדיהן לא הייתי מצליחה. המטרה שלי הייתה להקים עסק שיאפשר לי את האיזון הזה ולכן אני שמה לזה גבולות. מאד בקלות הייתי יכולה להישאב לוורקוהולית שבי אך חלק מההצלחה היא גם לדעת להצליח בתאנים האלו – אלה הם כללי המשחק. מפעם לפעם קורה ויש ימים בהם אני פחות בבית או עם הילדים אך זה כחריג."


"ממש בתחילת הדרך היה לי מזל, המוצר הראשון התקבל טוב, הוא היה חדש ורענן וחנויות הזמינו ממני הרבה. עשיתי הכל בעצמי, הרבה עבודת שטח ואלו היו ימים מאד סיזיפיים. בהמשך לקחתי סוכן ואחרי תקופה החלטתי להחזיר לעצמי את השיווק לחנויות. הצגתי בתערוכת סגנון ועיצוב אשר מתקיימת לפני ראש השנה ופסח במטרה לפגוש בצורה מרוכזת את בעלי החנויות. המודל הזה עובד לי היום, בעלי החנויות באים ומזמינים בצורה מרוכזת, אני פוגשת אותם פנים אל פנים, מציגה את העיצובים וכך משלבת בין המגע האישי, הפידבק ומצאתי ערוץ שנוח לי ומתאים לעבודה של הסטודיו."

ואיך מתמודדים עם קושי הייצור בארץ?
"את העיצוב והפיתוח של המוצרים אנו עושים אך ורק בסטודיו אך אני כל הזמן מתנסה ומחפשת דרכים לשלב ספקים חיצוניים בתהליך. חשוב לי שהאיכות של המוצרים רק תלך ותשתפר ולכן אני מנסה הרבה ספקים לפני שאני משלבת אותם בתהליך."


ומה החלום? איפה את רואה את עצמך בעתיד?
" החלום, לטייל בחו"ל בכל מיני ערי בירה ולפגוש את המוצרים שלי על המדפים, בימים אלו יוצא משלוח ראשון לשוויץ ויש בזה התרגשות מאד גדולה."




אורית היקרה, אני מודה לך מעומק ליבי, אני מקווה (ויודעת) שהצלחת לעזור לנשים בפרשות דרכים שונות, אני מקווה שעוררת בהן תקווה וחשפת נקודות מחשבה שהן לא ראו עד היום. תודה שהכנסת אותי ואיפשרת לי לשאול את כל השאלות! למדתי המון ובעיקר היה לי כיף גדול!









10 תגובות:

  1. אין על אורית ועל המוצרים שלה.

    אני צופה לה עתיד מזהיר.

    השבמחק
  2. התרגשתי מאוד לקרוא. אני מכירה את אורית היקרה מספר שנים והדרך שהיא עשתה מעוררת הערצה,הערכה,והשראה! אין בליבי ספק שהיא תטייל בעולם ותראה את המוצרים שלה על המדפים!

    השבמחק
  3. מיה- את אלופה בפרגונים, סחטיין! ואין ספק שאורית המהממת ראויה להיות חוד החנית בראיונות.. היה מחכים ומעשיר. תודה לשתיכן!

    השבמחק
  4. אורית, את נהדרת! ומיה- פורמט מעולה. מחכה לראות מי יתארחו בהמשך.

    השבמחק
  5. כשעושים מוצר מושלם כמו זה של אורית, אז ברור שההצלחה תגיע.
    מיה, הראיון הוא רעיון מעולה. אין כמו ללמוד ממי שכבר עשתה את זה. זה מעורר השראה ונותן כח ומוטיבציה.

    השבמחק
  6. איזה יופי !נהניתי לקרוא רעיון מעולה מאיה :)רוצים עוד

    השבמחק
  7. מעורר השראה!

    השבמחק
  8. כל הכבוד לראיון עם אורית, מכירה אותה ואת מוצריה, זכיתי לראות אותם בבמציאות, הם יפיפיים.
    מאחלת שכל חלומותיך, אורית, יתגשמו.
    נילי-סנורקה

    השבמחק
  9. אורית את מדהימה, אני עוקבת אחריך גם בבלוג, המוצרים שלך יפיפים.
    ואכן עבודה בכמה ערוצים היא זאת שמביאה תוצאות.

    השבמחק
  10. מיה, תודה על הראיון ועל הרחבת הצוהר לעולמה של אורית.
    ואורית, תודה על המילים המחכימות והמרגיעות. מהרהרת וחושבת על שאמרת, בתקווה שיום אחד גם אממש. ותודה על כל היופי! המסגרות שרכשתי מתאימות בול.
    נעמי (החצאית הצבעונית אצל נתנאלה...)

    השבמחק