יום שלישי, 19 ביולי 2011

סיבה למסיבה

מתי בפעם האחרונה הזמנתם את הלקוחות שלכם למסיבה? לא למכירה, לא להשקה, לא ליום מבצעים. מתי הזמנתם אותם לבלות אתכם, לבוא לפסק זמן שכולו כיף?

אני מניחה שרבים מכם לא עשו זאת כלל, אנחנו תמיד רוצים לחבר את ההשקעה הכספית שלנו בפנייה ללקוחות עם תמורה כלכלית. אנחנו מודעים לכך שאנחנו צריכים לפנק את הלקוחות, לגרום להם לחייך כשהם חושבים עלינו, אבל להזמין לקוחות בלי סיבה למסיבה?! על מה את מדברת?!

אירוע לקוחות הוא כלי חשוב שאני מאד ממליצה להכניס לתכנית השיווק השנתית. באירוע זה אנו מזמינים את הלקוחות שלנו למסיבה בלי סיבה. אנו דואגים שיהיה להם כיף, שיעברו חוויה יוצאת דופן, מרגשת, אנו מפנקים אותם במתנות וחוגגים איתם.

"אין סיבה", כוונתי שאין סיבה שיווקית מוצהרת, אנו לא מזמינים אותם לחגוג את המקום החדש ולא את הקולקציה החדשה, אנו מזמינים אותם לחגוג את בוא הקיץ, את שבועות, מזמינים כי רוצים.
החוזקה של אירוע לקוחות היא, בזה שהוא משלב שתי תופעות משמעותיות בעידן שלנו: שיווק שפונה לרגש, לחוויה. בסיס הגישה הוא שאנו זוכרים יותר טוב חוויות ורגשות מאשר רעיונות. כאשר אנו עוברים חוויה משותפת נוצרת אחווה עם המותג, מערכת היחסים בין המותג ללקוחות מתחזקת. התופעה השנייה היא הצורך שלנו להיות חלק מקבוצה, הרצון להשתייך. עצם ההשתייכות לקבוצה אומרת משהו עלי, מחזקת תפיסות ואמונות שלי על עצמי.


ערב בהיר אחד, אחת השכנות שלי דופקת על דלתי ומזרזת אותי כי היא החליטה שהולכים לסעודה של המעדנייה השכונתית. כיוון שאני בדיאטה תמידית, אני לא נוהגת לבקר במעדניה שהיא שם דבר פה בסביבה. אבל השכנה ונשים רבות מהאזור התגנדרו, שריינו בייביסיטר ובאו. המעדנייה "פתחה שולחן", כולן הוזמנו לטעום מטעמים ששפים הבית הכינו, היה שולחן מאזטים, היה שולחן עם בשרים מעושנים, היה שולחן של סלטים ולחמים... היה טעים! היו משקאות מיוחדים וצבעוניים, היו פינות ישיבה, מוזיקת רקע נעימה ושיחות של שכנות...על מה ששכנות מדברות. לא מכרו שום דבר באותו יום, הקופות בכלל היו סגורות, אבל בעלי המקום, העובדים, השפים כולם הסתובבו, הסבירו איך מכינים מה, איזה יין מתאים לאיזה תבשיל, המליצו על ספרי בישול ואפילו נתנו רמז למרכיב הסודי במרינדת העוף המשובחת שלהם. אני משוכנעת שהאירוע עלה להם המון כסף כשם שאני משוכנעת שהם כבשו את כל נשות השכונה והאזור. הם הצליחו לייצר באזז מתמשך בכל הסביבה, הם הפכו את המעדנייה שלהם ל"מומחה השכונתי", זה שתמיד אפשר לסמוך עליו, זה שתמיד ייתן טיפ שישדרג לי את האירוח של שבת- הם הצליחו להעמיק ולחזק את מערכת היחסים עם הלקוחות שלהם.

למען גילוי נאות, זה היה לפני שנים, ובכל זאת אני זוכרת את האירוע הזה, אני וכל השכנות זוכרות את הטעם בפה, את העצות השימושיות, את הפינוק שפונקנו באותו הערב. ובכל פעם שכן בא לי לשבור את הדיאטה אני נכנסת ורוכשת את מיטב המטעמים.

אז אם השתכנעתם שאתם רוצים לקיים אירוע לקוחות, חשבו מה הדרך הכי טובה לפנק את הלקוחות שלכם. למעדניה זה היה ברור, הם רצו שכולם יזכרו את הטעם הטוב בפה. מה אתם רוצים שיזכרו? מה הרגשות שאתם רוצים לעורר ולחזק אצל הלקוחות?

בחרו מועד נוח בלוח השנה ותכננו אותו קדימה, דאגו להזמין את הלקוחות מספיק זמן מראש והדגישו בפניהם שזו מסיבה ולא מכירה. שהם מוזמנים לחוויה, בחינם, סתם כי בא לנו לפנק. ציינו בפניהם שהם יכולים לבוא עם חברים, כך הסיכוי יותר גדול שהם באמת יגיעו וכך תגדילו את מעגל החשיפה שלכם.

דאגו שהתוכנית האומנותית לא תאפיל עליכם, אתם המארחים, אתם צריכים להיות שם ולדבר, להקשיב ולשוחח עם הלקוחות שלכם. לבוא במגע ישיר איתם, לשמוע על העסק, על החיים שלהם ולהיות עצמכם.

אז בימים של תכניות עבודה לשנה הקרובה, שקלו לערוך אירוע לקוחות, תכננו אותו היטב ומראש.


• אני רוצה להודות לכל הנשים והיזמיות המוכשרות שנרשמו לסדנא שלי, יש נבחרת מרשימה של נשים ואני מתכננת לכן המון הפתעות! ההרשמה המוקדמת ל-workshop הראשון שלי מסתיימת השבוע, התאריכים הם 18.8 או 7.9. מי שתספיק להירשם בהרשמה המוקדמת תהנה מחיר מיוחד של 440 ₪ במקום 490 ₪. גם זוגות שירשמו עד סוף השבוע יזכו ממחיר מיוחד לזוגות של 700 ₪. מי שמתלבטת, לא בטוחה, אני מזמינה אותך להתקשר ולהתייעץ איתי- 052-2432424, פרטים נוספים אפשר לקבל במייל maya@maya-landau.com

תגובה 1:

  1. זה נכון לרוב העסקים, כתוב יפה ותמונה ממש אכילה

    השבמחק