יום ראשון, 19 ביוני 2011

עונת המלפפונים- טוב או רע

לפני מספר ימים, ישבתי עם לקוחה חביבה וחשבנו על פעילות שיווקית מיוחדת, היא מהר נבהלה ואמרה לי " מיה, מי יבוא? זו עונת המלפפונים, הילדים בחופש והטירוף חוגג, אין עם מי לדבר". המחשבה הזו שבעונת המלפפונים אין מסחר, אין עבודה היא מטורפת אבל יותר מזה היא מיושנת. מה אנחנו עושים בקיץ? נוסעים עם הילדים לחו"ל, לטיולים, לימי כיף, שולחים אותם עם סבא, סבתא, דוד, דודה לקניון. למעשה אנחנו מנסים כל הזמן להעסיק אותם ולאפשר לנו מעט מנוחה ומעט עבודה. אז מה עושים בעונת המלפפונים? הופכים את החיסרון ליתרון שיווקי. ממש כשם שאני והלקוחה החלטנו בסוף לקיים את האירוע אבל להביא הפעלות לילדים ללא תשלום. בכך שראינו את הלקוחה, ראינו את הצורך שלה בעונה זו שבשנה, הבנו את המצוקה שלה ומצאנו פתרון מצוין. פתרון שמאפשר לה להגיע לסדנה, להביא את הילדים ובאותה הזדמנות להעסיק אותם, לבלות בוקר של כיף איתם ולנצל כמה שעות טובות לסדנה חשובה.
אנו רגילים לעונת המלפפונים, אנחנו, לצערי, לא מנסים לצאת מהקופסא ולחשוב על ההזדמנות. זו בהחלט עונה מיוחדת, עונה של עומס עם ילדים, עונה של חופש, עונה של המון סידורים אישיים. עסק שיבין את הלקוחות שלו, יראה אותם, את הקשיים שלהם, את הצרכים שלהם בעונה זו ויצליח ליצר להם פתרונות, יצליח לייצר חדשנות לעונה הזו ימנף את "עונת המלפפונים המתה" וירוויח לקוחות חדשים ונאמנים, שיזכו לו שהוא היה שם והבין אותם.
אז מה אפשר לעשות?
_ שירותים שחוסכים זמן- הזמנות טלפוניות, משלוחים כל מה שיאפשר ללקוחות שלכם להמשיך לצרוך אתכם מבלי לבזבז זמן יקר שאין לו בחודשים אלו. ידעו את הלקוחות על האפשרות לרגל חופשת הקיץ, הסבירו לו שאתם מבינים מה עובר עליו ולכן החלטתם במשך חודשי הקיץ לשלוח את המוצרים במקום שיאלץ להגיע לבית העסק. נכון, אני תמיד ממליצה למשוך את הלקוח לבית העסק אבל במצבים כאלו, הלקוח יעריך את מי שעוזר לו ולא מי שמקשה עליו- זה ישתלם לכם בתום הקיץ.
_לפנק אותם בפתרונות- יש שירותים מיוחדים שאנו זקוקים להם בעונה הזו, החל מי ימי כיף ועד "מסדרי בית" לאלו שעברו דירה. הענקה של צופרים שרואים את הצרכים המיוחדים של הלקוחות בקיץ היא צרך משובחת לחזק את הנאמנות והיחסים עם הלקוחות.
_תעסיקו את הילדים בפעילות איכותית מתוך עולם התוכן שלכם- לא לחינם יש משחקייה באיקאה, או שמרטף בסטודיו C. עסקים הבינו שאימהות מוציאות יותר כסף ויותר נוח להן לבחור בבית עסק שמעסיק את הילדים. הם שמחים, היא שמחה ואתם שמחים. צורו פעילות איכותית שתואמת את עולם התוכן של העסק שלכם ועדכנו את הלקוחות על הפעילות.

6 תגובות:

  1. הבעיה היא שבעלי עסקים, כמוני, גם עייפים ורוצים קצת שקט. זה תירוץ טוב לנוח ולא לחשוב על העסק- צודקת לקחתי לתשומת ליבי

    השבמחק
  2. כ"כ כ"כ נכון!
    אכן תקופה קשה בהרבה מאוד בחינות : ילדים, חם, הוצאות רבות יותר וכיו"ב, אבל עם הערכות והתאמה נכונה אפשר לשמור על רמת הכנסות מאוזנת.
    מזל שיש אותך לניתוח כ"כ מדוייק ונכון והכי חשוב להתאמת פתרונות קונקרטיים למצב.

    השבמחק
  3. האמת, שיש חומר למחשבה.. אין ספק שהארת!!

    השבמחק
  4. יפה. גישה שווקית ושירותית נכונה . מקווה שבתי העסק הישראליים יפנימו שזו הגישה שבסופו של דבר היא הרווחית.

    השבמחק
  5. כל כך נכון. ממש מתחת לבית שלי יש לא פחות מ-7 בתי קפה. אחד מהם שם כמה מתקנים לילדים על חשבון מקום של כמה שולחנות. הוא מפוצץ כל הזמן. אני וחברות שלי פוקדות אותו בתדירות גבוהה ורק אותו וזאת חרף השירות המעפן, המחירים המופקעים והאוכל הבינוני, פשוט כי הוא מציע לנו קצת שלווה ושקט בזמן שהילדים משתוללים לידינו להנאתם.

    השבמחק
  6. אז למה לא לנצל את עונת המלפפונים הזאת לאיזה יום כיף או גיבוש? אירועים לחברות, משהו בסגנון? זרקו איזה עצם לעובדים, לא...? אם גם ככה הכל שקט ומנומנם, למה לא לנצל את זה? אל תשכחו שגם הקיץ הוא הזדמנות טוב הליום כזה, בקייאקים או בלונה גל, אפילו בערב על חוף הים!! תחשבו על זה. לא כל הזמן לחשוב רק על העובד היחיד או על עצמכם, שצריכים קצת חופש. נא להפוך את עונת המלפפונים לעונה שכולה כיף! ומיד!

    השבמחק