יום ראשון, 15 במאי 2011

כמה כיף לחלום

יש לי חלום סודי, תמיד ששאלו אותי מה את רוצה לעשות שתהיי גדולה עניתי תשובת מסווה כדי שלא יגלו את החלום האמיתי שלי. החלום שלי נולד לפני עשר שנים והיום אני יכולה לראות עד כמה הוא היה ועדין פורץ דרך. חנות בכיכר המדינה, חנות בשם מיה, בלי הסברים, בלי ניקוד פשוט מיה. ובחנות יש את כל מה שאני אוהבת, מיני קופר אדומה, גוצי אנווי, מייק אפ של מדינה מילאנו, מים של פיגי, קנווד צבעוני ומה שאני חפצה בו באותו רגע. הנשים שיקנו בחנות יקנו כי הם קונות ממני, מובילת דעה מבלי שהן בכלל יודעות מי אני. הזהות שלי, הליקוט של המוצרים, הכל בסודי סודות. זה החלום המגלומני שלי, יש בו המון ממני והיום הוא כבר לא סודי.



אנחנו מפחדים לחלום, אנחנו מתנהלים ומחושבים, חושבים שבחלום ובפנטזיה אין עתיד כלכלי. זו הטעות הראשונה של מעצבים ושל עסקים קטנים. בעידן של היום, בו יש לנו כצרכנים שפע רב של פריטים וגירויים אנו מחפשים חלומות. אנו קונים מותגים ומתאהבים בחנויות כי הן מאפשרות לנו להציץ, לקחת חלק מחלום קטן של מישהו. העסקים הקטנים מנסים ליעל את העסק שלהם, לרכב על טרנדים קיימים, להעתיק ולחקות הצלחות ומהר מאד נוטשים ומאחסנים את החלום שלהם. זה מתכון לאכזבה וכישלון. המשימה הראשונה של כל עסק ובעיקר כל מעצב בראשית דרכו היא לחלום מידי יום ולחלום בגדול.
דרך החלום אנו מגלים מי אנחנו, מה הקול הפנימי שלנו, איפה אנחנו נמצאים בתוך העולם הגדול הזה ולאיפה אנחנו רוצים להגיע. גם חלומות אפשר להפוך לכלכליים, גם חלומות יכולים להשתנות. אך השלב הראשון הוא לחלום ולהעז לעשות זאת בגדול, ממש כמו ילד קטן עם דמיון עשיר, לצלול לעולם הפנטזיה לרשום חוויות.
עסקים קטנים מרגישים לא מגובשים, מתנהלים בתוך שדה קרב ומגיבים לשטח. השלב הראשון בגיבוש הזהות האישית והעסקית, ביצירת השפה והעיצוב של העסק הוא החלום. לאן אתם חולמים להגיע?

6 תגובות:

  1. את חושבת שיהיה מקום ליאכטה שלנו בחנות מיה?

    השבמחק
  2. אם ארצה יהיה אבל לא כמו שלנו, לא מערבבים ביזנס ופלזר

    השבמחק
  3. מסכימה איתך מאוד. מותר לחלום ורצוי לחלום, כי בלי חלומות, לדעתי, אין כח מניע בחיים ☺.

    השבמחק
  4. מעורר השראה וכ"כ נכון

    השבמחק
  5. שאת פותחת את החנות -אני רוצה הזמנה!

    השבמחק