יום ראשון, 29 במאי 2011

שמעתי ש...

כנשים אנחנו מדברות בלי סוף זו עם זו, מחליפות מתכונים, המלצות על גנים, על חוגים, שואלות מאיפה התיק ההורס הזה, מספרות על המסעדה החדשה שאכלנו בה אתמול וחולקות זו עם זו המון. למעשה, לפני הרבה שנים, כשלא היה אינטרנט ועיתונים, באזז היה נמדד בשיחות הסלון. כיום יש לנו דרכים רבות לייצר באזז - שיחה על המותג שלנו. אבל אני רוצה לרדת לעומק השיחה הראשונית, זו שאנו מנהלות עם חברות. לשיחה הזו יש השפעה גדולה. סביר להניח שהמלצה של חברה קרובה תהיה מאד רלוונטית אלי, כי היא אובייקטיבית, כי היא מגיעה מחברה שדומה לי ולכן יש לנו תחומי עניין משותפים וכי אני אזכור אותה יותר וסביר להניח שאפעל לפי המלצתה.



אני רוצה לספר לכן על הדיאטנית שלי, היא אסון שיווקי, אין לה אתר, אין לה פייסבוק, אין לה אפילו כרטיסי ביקור, היא לא יושבת במרכז עם תנועה אלא בבית שלה בתוך שכונת מגורים תל אביבית. היא לא עושה דבר כדי לקדם את העסק שלה. על התפריטים שהיא מחלקת אין תמונה, רק הדפסה ממחשב ושמה הפרטי עם מספר טלפון. ובכל זאת היא סיפור הצלחה, יומנה עמוס כל השבוע משמונה בבוקר ועד שמונה בערב- תמיד מלא עד אפס מקום.

כדי להב
ין איך היא עושה את זה חייבים להיות לקוחות שלה או חברים של לקוחות שלה- זר לא יבין זאת. אחרי ולפני כל מפגש החברות שלי מתקשרות לשמוע חוויות, הן לא מתקשרות לשמוע אם ירדתי במשקל או העלתי אלא הן מתקשרות לשמוע מה ה"רעה" אמרה לי. היא מדברת על שומן, מרכיבים תזונתיים, ערכים קלוריות בפאתוס לא מובן. היא לא מסכימה יותר מגזר אחד ביום ובצל אחד; מותר לשתות רק מים ואם חס וחלילה שתיתי דיאט קולה היא תדע ואני אקבל את המנה שלי. אין לי מילים לתאר את תחושת האימה מול המשקל או המבוכה להסביר למה השבוע לא ירדתי. (חשוב לציין, היא לא שרלטנית, היא דיאטנית מוסמכת שלמדה גם תזונה ורפואה סינית, היא מקצועית מאד ולא מאמינה בדיאטות חריפות או בהתנזרות מאוכל.)


החוויה שהיא מייצרת במפגשים איתה היא כל כך עוצמתית, מיוחדת, שונה שאני חייבת לחלוק. ואכן כל החברות שלי מכירות אותה, ויש לי לא מעט. כששואלים אותי איך ירדתי, אני מוכרחה לספר על הדיאטנית הרעה שלי. הייחודיות שלה והמפתח להצלחה שלה, במודע או שלא במודע, זה שהיא יצרה נושא שיחה. היא הפכה את עצמה, את האישיות שלה, את האופן בו היא מטפלת בי לנושא שיחה מעניין, שזוכרים אותו, שמחזיק ערבים שלמים של צחוקים עם החברות. וכל פעם שאני שותה דיאט קולה החברות שלי מצקצקות ועוקצות אותי על הבחירה המשונה בדיאטנית שלי.


אז מה עושים עם זה- בודקים איפה אנחנו יכולים לייצר הזדמנויות ללקוחות שלנו לדבר על המותג שלנו, איזו חוויה עוצמתית אנחנו יוצרים ואיפה, באיזה רגעים הלקוחות שלנו ישמחו לספר על המותג שלנו וכיום, כששיחות סלון מתקיימות גם בפייסבוק, בפורומים, בבתי קפה ואין ספור הזדמנויות, אנו חייבים לדאוג שאנחנו נהיה חלק מהשיחה.

5 תגובות:

  1. ואוו מעורר השראה וכל כך נכון

    השבמחק
  2. אני כ"כ נהנית לקרוא את הבלוגים שלך !!!
    קישור מדהים בין סיטואציות רגילות בחיי היומיום לבין דברים שכולנו חייבים להיות מודעים אליהם במסגרת הקריירה שלנו והמיתוג שלנו את עצמינו ואת המותג שאנחנו מייצגים.
    מחכה בקוצר רוח לבלוג הבא!

    השבמחק
  3. תודה רבה! אני גם נהנית!

    השבמחק
  4. אני קוראת את הפוסט ומול עיני אני רואה נשים חתיכות יוקרתיות יושבות בבית קפה עם עגלות בצפון תל אביב וכמובן כולן רזות!
    אז עזבי שבחופשת לידה שלי אני לא עשיתי זאת (ולאו דווקא כי לא היית רזה) באמת מקור התקשורת והדרך שלי להשאר בעיניינים ולעניין היתה דרך הורטואליה.
    רק שהחסרון הכי גדול הוא - שאי אפשר להשביץ ולסובב מבטים עם הדברים המדוברים ( לא עם התיק, לא עם גזרה ולא עם שום המצלה) אז מה באמת שוות ההמלצות?

    השבמחק
  5. שלום לך נוימנית, כמדומני המוצי שאני קניתי הייתה בגלל המלצה שלך, כל חודשי ההריון ואחרי היו יישום של אין ספור המלצות שלך... אז הן שוות יותר מאלף פרסומים, אלף דפי אוהדים ואלףקופונים. את היית שגרירת מותג מציינת של כמה מותגים מובילים

    השבמחק