יום רביעי, 25 במאי 2011

מאיפה מתחילים?

הרעיון התבשל הרבה זמן, סוד ששמרת בבטן, מחשבות וחלומות על עסק מצליח. ואז העזת וחלקת את החלום עם אמא, חברה, בעל, כאילו בצחוק, מחכה לראות את התגובה, מה יגידו. למרות שאת כבר עמוק בפנים החלטת, את רק צריכה את האומץ, התמיכה, שיגידו לך שאת מוצלחת ומוכשרת ובטוח תצליחי. וכנראה שככה אמרו לך. אז עשית מעשה ויום בהיר אחד הקמת את העסק, לקחת את התשוקה, את התחביב והחלטת שזה העסק שלך עכשיו. עשית לוגו, הקמת חנות או אתר, פיתחת קו של מוצרים ועכשיו יש לך עסק.
את קמה בבוקר ועובדת בעסק של עצמך! חברים מפרגנים וקונים, המשפחה מספרת לכל מי שפוגשים על העסק החדש שלך אבל... הפחדים מגיעים. המחשבות של "מה יהיה" תוקפות ואת מפתחת חרדות. זה לא מתכון שאני מאחלת לאף אחת, אבל בטח יהיו כאלו שיזדהו איתו.


החזון הזה לא נועד להפחיד או להרתיע אלא הוא מתאר את סיפורן של עשרות נשים שאני פוגשת, נשים שהפכו את התחביב ואת הכישרון הגדול שלהן לעסק. שאזרו המון אומץ ותמיכה ויצאו לדרך חדשה ומרגשת ולפעמים מאד מפחידה ומאיימת. רבות מהנשים האלו נתקפות בפניקה כי הן לא יצאו מצוידות למסע הזה. הן קיבלו פרגון ותמיכה ושמעו מכולם כמה הן יכולות להצליח אבל אף אחד לא שאל אותן "איך אתן מתכננות לעשות את זה?", אף אחד לא שאל אותן שאלות קשות שמצריכות מחשבה ותכנון כי כולם מאד רצו להעצים אותן. כולם מאד רצו לראות אותן מצליחות ומאושרות אבל אף אחד לא סיפר להן שצריך לתכנן, צריך ללמוד ולהיות מוכנים למה שעומד לבוא.




כאשר אני יצאתי לעצמאות, כל החברות הטובות שלי, המשפחה, הדודים, כולם כולם אמרו לי "לכי על זה, את תצליחי". אני מעריכה את זה. כולם אמרו לי שהם מקנאים בי, שאני אמיצה וכל הכבוד לי. אבל אף אחד מכל הסובבים לי לא שאל אותי שאלות קשות. הסתדרתי והצלחתי למרות זאת, אבל בשלב מסוים הייתי צריכה לשבת ולתכנן את עתיד העסק שלי. וכאשר עשיתי את זה , פתאום דברים היו ברורים, פתאום הבנתי מה הצעדים העתידיים שלי צריכים להיות, הבנתי גם עד איפה אני רוצה לגדול, יכולתי לתכנון את ההתנהלות הכספית שלי ולתכנן השקעות בעסק.


התוכנית הופכת את החזון למציאות, בשלבים נכונים והדרגתיים. התוכנית מלמדת אותנו מה הכלים שאנחנו צריכות להשיג כדי להצליח. איפה החוזקות שלנו ואיפה החולשות, התוכנית מכריחה אותנו להיות יסודיות, לעשות מחקר, לפתוח לוח שנה ולקבוע יעדים- התוכנית מחייבת אותנו להצליח ועוזרת לנו להבין איך.

אז איך מתחילים? קודם כל במחקר, תחקרו ברשת כל מה שאתן יכולות על התחום, על השוק, על המתחרים. תצאו מהבית ותעשו לקוח סמוי למתחרים, תכינו קבוצות מיקוד מחברות ומשפחה. תקראו סיפורי הצלחה מהעולם, חפשו מודל שאתן מזדהות איתו וחקרו את ההצלחה שלו. המחקר הזה יניב הרבה שאלות, תשובות ורעיונות. עכשיו אפשר להתחיל לשבת על תוכנית ולבנות שלבים, לחפש עזרה ברכישת כלים ולהבין מה היעדים.

2 comments:

  1. זה מצחיק, אבל כל כך נכון, את המחקר האמיתי שלי עשיתי גם אחרי 5 שנים של עשייה שהרגשתי שאני חסומה ולא מתקדמת, ורק אז גיליתי שאני לא באמת יודעת

    השבמחק
  2. מדהים איך את מצליחה לשקף את המציאות גם כשהיא לא ככ ורודה, ובכל זאת לא לייאש ולתת כלים ודרך איך כן להצליח.
    מדהימה!

    השבמחק