יום רביעי, 15 בספטמבר 2010

אם אין בזה יחסי ציבור אז זה לא שווה כלום!

מעניין לראות כיצד תחום יחסי הציבור משמש כלי בידי אלו שלאו דווקא היינו חושבים עליהם כפועלים רק למען יחסי הציבור, ואני אסביר, אנו נמצאים בעידן בו כל ילד מבין את המונח יחסי ציבור, וגם הגופים העתיקים והמסואבים ביותר אלו שמסתכלים עליך רק אם יש לך טפסים ביד לאחר המתנה של שעות בתור או אם הם רוצים שתשלם להם משהו, ניחשתם? מדובר על גופים ציבוריים שקשה לא לראות פעמים רבות את מאמציהם להשיג יחסי ציבור על מנת למצב להם תמונה חיובית או להקטין רושם שלילי, אתמול למשל שודרו כתבות במהלך היום על אלי ישי שזימן ללשכתו את המטפלת ההודית של הילד מוישי שמשפחתו נרצחה בהודו, כדי להעניק לה אזרחות ישראלית, די קל לקשר את האירוע המתוקשר שקרוב לוודאי יזמה לשכת השר באמצעות היועצים התיקשורתיים כדי לאזן את האימג' שיש לכבוד השר בכל הנוגע לזרים - אזרחות בתקופה האחרונה, לא שיש בזה משהו לא בסדר,
רק לא כולם מודעים לכך שלפעמים מאחורי כתבה מסויימת יש בנוסף לערך החדשותי שלה גם ערך יחצ"ני, מי שהוא צרכן אקטואליה בוודאי יכול לשים לב לכתבות טלוויזיוניות שחוזרות על עצמן כמעט מידי שבוע בסגנון: אישה ילדה ברכב, אישה ילדה רביעייה וכו', אלו הן כתבות שיוזם בד"כ בית החולים שכן ניתן לראות כמעט תמיד בכתבות הללו איזשהו באנר עם לוגו בית החולים מאחורי היולדת בשעה שהיא עונה לשאלותיו של רפי רשף או עודד בן עמי, שוב , לא שיש בזה משהו רע - נהפוך הוא - מדובר על אחלה עבודה של משרדי יחסי הציבור - הרי מי שלא יודע גם בין בתי חולים ישנה סוג של תחרות עסקית במיוחד בתחום היולדות ונעשה פה שימוש יפה בסיפורים יפים על מנת למתג ולפרסם את מחלקת היולדות של אותו בית חולים.
לא חסרות עוד המון דוגמאות כיצד גם בתחומים פחות מעניינים וצבעוניים ניתן למנף ולהשיג אחלה יחסי ציבור הרעיון הוא ליזום ולהיות יצירתי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה