יום שבת, 11 בספטמבר 2010

יחסי ציבור , ישן מול חדש

יחסי ציבור הם כלי חובה ניתן לומר לכל בעל עסק כיום אפילו אם העסק שלך הוא מכולת שכונתית כדי לבלוט מול המתחרים שלך וכדי ליצור לעצמך זהות יחודית אצל הלקוחות שלך בוא נאמר שגם במקרה הזה יחסי ציבור לא יזיקו.
בשנים האחרונות קמו משרדי יחסי ציבור בישראל בכמויות אדירות, עם כניסת הערוצים המסחריים ועם מיסחורה של התקשורת בכלל הלך וגבר הביקוש לשירות הזה שבעבר נחשב יוקרתי ונחלתם של העסקים הגדולים והעשירים, חלק מהטכניקות בהן היה ניתן ליצור יחסי ציבור היו ידועים למעטים , כיום אין כמעט אף אחד ואף עסק שלא נתקל בצורך ביחסי ציבור, כמות הערוצים היא גדולה, מספר תכניות הרכנות גדולה מאי פעם וכל אחד רוצה להשיג לעצמו אייטם , עד כדי כך גדל הצורך שאפילו בתחום זה ישנם התמחויות משרדי יחסי ציבור אשר מתמחים כל אחד בנישה שלו, יחסי ציבור לעורכי דין, יחסי ציבור לפוליטיקאים, יחסי ציבור לעסקים גדולים וכאלו לבינוניים.
בשנים האחרונות נוצרה נישה נוספת ולא פחות חשובה - אולי אפילו החשובה מכולן, יחסי ציבור באינטרנט וברשתות החברתיות, פתאום ישנם ערוצי תוכן נוספים שמשקלם אינו נופל ואף משתווה או עולה למדיה הישנה ועל כן מי שנחוצים לו שירותי יחסי ציבור צריך לקחת בחשבון במכלול שיקוליו מיהו משרד יחסי הציבור אשר יכוון לערוצי המדיה החשובים לו ביותר, כלומר אם בעל חברה אשר מוצריה פונים לקהל צעיר משרד העוסק במדיה ישנה לא יתן לו את השירות לו הוא זקוק ולא חשוב עד כמה משרד היח"צ יתפאר בלקוחותיו המפורסמים הדבר לא ישרת את מטרת הלקוח, אולי הוא יראה כתבה עליו ועל חברתו בעיתונות ובטלוויזיה אך בסופו של דבר לא יתרום כלום לתדמיתו בקרב קהל המטרה שלו ובוודאי שאין מה לדבר על מכירות לקהל המטרה, לעומת זאת משרד יח"צ אשר מתמחה במדיה החדשה, שיווק אינטראקטיבי, מדיה חברתית ובמיוחד בשיווק בפייסבוק, סביר שיתרום לאותו לקוח הרבה יותר ממשרד ותיק ומכובד אך שאינו מתמחה בתחומים הנ"ל.

ישנם יתרונות רבים ליחסי ציבור בכלל ויחסי ציבור אינטראקטיביים בפרט בעולם בו קהל מגוון ורחב יותר מבלה יותר ויותר שעות באינטרנט מאשר בכל מדיום אחר, המספרים והסטטיטיקות אשר מתפרסמות מעת לעת מראות מהפכה של ממש , הצרכן שלך אם הוא בין הגילאים 16-40 סביר שימצא יותר זמן באינטרנט ובפייסבוק מאשר מול טלוויזיה , עיתון או רדיו.

יחסי ציבור אינטראקטיביים תורמים רבות גם בכל הקשור לקידום במנועי החיפוש או SEO.

בקיצור, בבואך לבחור משרד יחסי ציבור, שימו דגש גם במה המשרד מתמחה, מול מה הצרכים שלכם , אל תיפלו מרגליכם ותשלחו יד לארנקכם רק משום ששמעתם שבין לקוחות המשרד שמות מפוצצים, במיוחד אם תקציב היח"צ שלכם לא גדול, לא תרצו להיות טיפה בים בשביל אותו משרד, אשר לו תקציבי ענק ובמילים אחרות יכול להיות שהוא לא יספור אתכם, אנחנו בכל מקרה נשמח להפגש, לשמוע ולייעץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה