יום שלישי, 7 בספטמבר 2010

כוחו של הפייסבוק וכיצד הוא נכנס לחיינו בדלת האחורית

בהמשך לכל הפוסטים האחרונים המתארים את התופעה המטורפת של ההתייחסות העקבית של כלי תקשורת מהדגם הישן, עיתונים, רדיו וטלוויזיה למדיה החדשה ובעיקר לפייסבוק, דבר אשר טורף את הקלפים ומחייב ראיה שיווקית אחרת וראייה אחרת של יחסי הציבור, האינטרנט ובראשו הפייסבוק והיוטיוב הפך את כולנו לסלבריטאים בפוטנציה\מותגים בפוטנציה, לא חסרים המקרים בהם אדם כלשהו בעולם צעיר אומבוגר הפך בין לילה לסלבריטאי במושגי חשיפה רק משום שהייתה לו מצלמת אינטרנט ומשהו להגיד או לעשות , פרסום גרילה פר אקסלנס, לא חסרים מותגים בעולם שהיו זריזים מספיק והבינו את רוח התקופה והחלו להפיק סירטונים וקמפיינים בסגנון סרטוני היוטיוב העוברים ממייל למייל בכל העולם ויוצרים באזז אדיר .
- מהפכה של ממש.
פתאום נראה מצחיק להשקיע תקציבי פרסום אדירים בקמפיינים לרדיו או לטלוויזיה שממילא פונים לקהלים מאוד קטנים ביחס לסדר גודל של האינטרנט, לא רק זה כולם מבינים שהצרכן הממוצע כבר פחות ופחות נמצא מול הטלוויזיה או קורא עיתון ויותר ויותר מבלה מול המחשב.

רק בשבוע שבועיים האחרונים נתקלתי במספר אייטמים בעיתונות ובטלוויזיה אשר שוב מתייחסים לאינטרנט , לפייסבוק וכו'.
יאיר לפיד כתב בטור שלו במוסף של ידיעות אחרונות על כך שסוף סוף הוא פתח לעצמו דף פייסבוק, הוא הוסיף שם גם ניתוח קטן ויפה על סוד כוחו של הפייסבוק, בתכנית המצויינת לונדון את קירשנבאום החלו במאין פינה שהולכת והופכת ליותר ויותר קבועה המתייחסת לעולם הווירטואלי מזוויות אקטואליות שונות, וזה רק מתווסף לתכניות שלמות בערוצים המובילים - ערוץ 2 וערוץ 10 אשר עוסקות כל כולן לנעשה ברשת, חלקן אפילו תכניות יומיות .

בקיצור, האינטרנט בכלל, הרשתות החברתיות ואתרי השיתוף מגדירים מחדש דברים רבים, כל אחד שישכיל להבין ולהשתמש נכון בדברים הללו על מנת לשווק ולהשיג יח"צ, ישיג חשיפה שהוא לא יוכל להשיג בשום מקום אחר.

2 comments:

  1. פוסט מעניין..ואת צודקת בקשר לזה שפייסבוק הוא כלי שיווקי אדיר - אבל את חושבת שלכל עסק / מוצר מתאים קמפיין בפייסבוק?

    השבמחק
  2. היי מאור,

    כיף לראות אותך כאן, באופן עקרוני אני בדעה שתמיד יש להיות מכווננים לקהל המטרה, ואין ספק שקהל משתמשי הפייסבוק, למרות שהוא גדל ומתרחב כל הזמן עדיין מוגבל ולכן ללקוח אשר מעוניין לקדם בית אבות לדוגמא לא הייתי מציעה את הפייסבוק, אם כי אני בטוחה שיום יבוא וגם קהל המטרה בתחום זה יהיו משתמשי הפייסבוק או רשת חברתית ייעודית לקהל זה.

    השבמחק